מיכה קאופמן מנכל פייבר
צילום: רוני כנעני
דוחות

פייבר עוקפת את צפי האנליסטים; רוכשת חברה בתחום הדרופשיפינג

החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה; התחזית לרבעון השלישי אכזבה אבל התחזית לשנה כולה עלתה; לצד הדוחות הודיעה החברה על רכישת חברת AutoDS המפתחת כלי לאוטומציית דרופשיפינג
רוי שיינמן |

פייבר  פייבר הישראלית שמפתחת פלטפורמה המחברת בין פרילנסרים ללקוחות מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-94.7 מיליון דולר לצד רווח של 58 סנט למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 94.6 מיליון דולר ורווח של 55 סנט למניה.

מספר הקונים הפעילים ירד ב-8% לעומת הרבעון המקביל ועמד על 3.9 מיליון לעומת 4.2 מיליון בתקופה המקבילה. ההוצאה הממוצעת ללקוח עמדה על 290 דולר לעומת 265 דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 10%.

בצד הקונים הפעילים מדובר בהמשך מגמת הירידה שנראתה גם ברבעון הראשון - אז מספר הקונים הפעילים עמד על 4 מיליון לעומת 4.3 מיליון ברבעון המקביל. בצד ההוצאה הממוצעת לקונה מדובר בהמשך מגמת עלייה כאשר ברבעון הראשון הנתון עמד על 284 דולר לעומת 262 דולר ברבעון המקביל.

הרווחיות התפעולית על בסיס GAAP הייתה 83% לעומת 82.5% בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP עמדה הרווחיות התפעולית על 84.4% לעומת 84.2% ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-21 מיליון דולר לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 12%. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-20.7 מיליון דולר לעומת 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 12.5%. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-17.8 מיליון דולר לעומת 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 16%.

התחזית לרבעון השלישי ולשנה כולה

לרבעון השלישי החברה צופה הכנסות של בין 95-97 מיליון דולר, נמוך מצפי האנליסטים שעומד על 97.7 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם בין 17-19 מיליון דולר. 

לשנה כולה החברה צופה כעת הכנסות של בין 383-387 מיליון דולר, מעל לתחזית הקודמת של 381-387 מיליון דולר. לפי התחזית החדשה נקודת האמצע, 385 מיליון דולר, גבוהה מצפי האנליסטים של 384.5 מיליון דולר.

רוכשת חברה בתחום הדרופשיפינג

דרופשיפינג היא שיטת הפצה בה המוכר רוכש מוצר מספק, לרוב מהמזרח, ומוכר אותו באתר שלו ללקוחות ברחבי העולם. מה שמייחד את השיטה היא שהמוכר לא רוכש את המלאי לפני שהוא מקבל הזמנה מלקוח וכך הוא לא לוקח על עצמו סיכונים בכל הנוגע למלאי.

לצד הדוחות פייבר הודיעה כי תרכוש את חברת AutoDS המפתחת כלי לאוטומציית דרופשיפינג. בין השאר מציעה הפלטפורמה מחקר מוצרים וכלים לניהול מלאי והפצה אוטומטית. בפלטפורמה קיימים 150 מיליון מוצרים ולפי הנהלת פייבר ויש לה עשרות אלפי מנויים משלמים. הנהלת פייבר הוסיפה כי גודל השוק הגלובלי של תחום הדרופשיפינג הוערך ב-2023 ב-285 מיליארד דולר וצפוי לעבור את ה-2 טריליון דולר שנתי עד 2033.

AutoDS נוסדה ב-2018 ומנוהלת על ידי ליאור פוזין, מיכאל רויף ואופיר בוקובזה. מטרת החברה היא להפוך את תהליך הדרופשיפינג לאוטומטי ולסייע בשינוע מוצרים מערוצים מובילים כמו אמזון ואיביי. פייבר ציינה כי AutoDS תמשיך להתנהל בצורה עצמאית, במקביל לעבודתה עם פייבר.

קיראו עוד ב"גלובל"

"ל-AutoDS יש מוצר מובנה מרשים וקהילה סינרגית מאוד לפייבר", מסר מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר. "דרופשיפינג והשירותים המקושרים אליו בשיווק, תכנות ותוכן הן כמה מהקטגוריות הצומחות במהירות הגבוהה ביותר בפייבר. עוד מדובר בקהילה המחוברת עמוקות למקורותיה של פייבר, למקום בו כל אדם בעל כישרון ורעיון יכול למנף את הפלטפורמה כדי לבנות עסק. רכישה זו אף מסמלת צעד נוסף בטרנספורמציה של פייבר. מזירת מסחר אנו הופכים לפלטפורמה חזקה, המציעה למשתמשיה לא רק גישה לבעלי מקצוע אלא גם פתרונות תוכנה. כך מקבלים המשתמשים One Stop Shop לכל צרכיהם הדיגיטליים".

מניית פייבר נסחרת לפי שווי של 862.7 מיליון דולר אחרי שירדה ב-19.5% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.

מניית פייבר מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

ביום שני צפויות לדווח פאגאיה הישראלית Pagaya Technologies 4.53%  , ריגטי מחשוב קוונטי Rigetti Computing -1.72%  , מאנדיי הישראלית monday.com 4.73%  , בלאקסטון Blackstone Secured Lending Fund 2.04%  , אינסטקארט Instacart (Maplebear) 5.06%  , אס.טי.אס ספייסמובייל AST SpaceMobile 5.99%  , אוקסידנטל פטרוליום Occidental Petroleum Corp. 2.51%  , פלג פאוור Plug Power Inc 5.58%  וביט דיר Bitdeer Technologies 3.63%  . 

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.