גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר

בזמן שאנבידיה יורדת - המנכ"ל ממשיך למכור מניות

הואנג צפוי למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025 ונמצא כעת כבר ביותר מחצי הדרך, כאשר נותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של 300 מיליון דולר
אדיר בן עמי | (4)

מניית ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP נפלה בערך 14% בשבועות האחרונים, אבל גם זה לא האט את המכירות של מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג. המנכ"ל מכר 3.36 מיליון מניות אנבידיה תמורת 424 מיליון דולר מה-13 ביוני ועד ה-24 ביולי במחיר ממוצע של 126.23 דולר.

המכירות בוצעו דרך תכנית שנקראת Rule 10b5-1. תוכניות כאלה משמשות מקורבים לחברה על מנת להסיר כל טענה כי הם פעלו על סמך מידע פנים. המקורבים קובעים מראש תוכניות לקנייה או מכירה של מניות כאשר מתרחשים תנאים מסויימים כמו הגעה למחיר ונפח מסחר מסוימים והעסקאות הללו מבוצעות באופן אוטומטי.

נראה כי תוכנית המכירות של הואנג מבוססת יותר על נפחי המסחר ופחות על מחיר. המנכ"ל מכר 240,000 מניות כל כמה ימים ולא עניין אותו כאשר מחיר המכירה הממוצע נפל ב-9.4% ל-120.29 דולר למניה בין ה-23 ביולי ל-24 ביולי ממחיר של 132.77 אליו הגיע ב-9-10 ביולי. כאשר תכנית המכירה החלה ב-13-14 ביולי, מחיר המכירה הממוצע עמד על 129.94 דולר למניה. מניית אנבידיה לא הייתה חסינה מפני הבריחה האחרונה של המשקיעים מענקיות הטכנולוגיה למניות הקטנות. 

לאחר פיצול המניה של 1 ל-10 שנכנס לתוקף לאחר הסגירה ב-7 ביוני, תוכנית המכירה של הואנג הייתה אמורה למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025. המנכ"ל כרגע נמצא בערך באמצע הדרך ונותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של בערך 300 מיליון דולר, על בסיס מחיר הסגירה האחרון של המניה ב-113.15 דולר.

השווי הכולל של המכירות שביצע הואנג השנה, כבר עלה על שווי המכירות בשנה שעברה שכולן התרחשו בחודש ספטמבר. המנכ"ל מכר 237,500 מניות ב-2013 לפני הפיצול תמורת 110 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 463.95 דולר למניה. גם כאן הואנג ביצע את המכירה באמצעות עסקאות מתוכננות מראש שכללו גם רכישת מניות על ידי מימוש אופציות.

לזמן קצר ביוני האחרון, רגע אחרי שהחלה מכירת המניות של הואנג, אנבידיה הייתה החברה הציבורית היקרה בעולם לפי שווי שוק. מניות ענקית השבבים עדיין זינקו ביותר מ-120% עד כה ב-2024, הודות להתלהבות המשקיעים מבינה מלאכותית ולאחר שהמניה כבר זינקה ב-239% בשנת 2023.

למרות הירידות האחרונות, קשה להגיד שזה זמן רע עבור הואנג למכור מניות. המנכ"ל עדיין מחזיק גם ב-78 מליון מניות בחשבון האישי שלו ועוד 786 מיליון מניות דרך שותפויות ונאמנויות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הואנג הוא לא היחיד שמוכר מניות

שלושה בכירים נוספים באנבידיה מכרו לאחרונה מניות של החברה. דבורה שוקוויסט סמנכ"לית התפעול של החברה אימצה גם היא ב-4 במרץ את תכנית המסחר למכירה של 41,140 מניות אנבידיה עד ה-2 ביוני 2025. בעקבותיה הלכה גם סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שתמכור כחלק מאותה תכנית עד 50,000 מניות עד 15 במאי 2025.

לבסוף, סגן הנשיא לפעילות שטח עולמית של אנבידיה, ג'יי פורי, ימכור כחלק מהתכנית עד 100,832 מניות עד ה-11 ביולי 2025.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מהלך צפוי והגיוני (ל"ת)
    התוהה 30/07/2024 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גלהדף 30/07/2024 12:18
    הגב לתגובה זו
    כתבות כתבות שבהסתמך על העבר חברה שמבצעת ספליט, בדרך עולה חזק אחרכך. ובכן לא רק שזה לא קרה אלא להיפך ירדו חזק. כמו למשל CMG, avgo . מדוע הכתבים מטעים את הציבור עם השטויות שלהם ?
  • 1.
    עכשיו הכל מובן 29/07/2024 23:09
    הגב לתגובה זו
    ברגע קריאת הכתבה מכרתי את כל האחזקות
  • אץ כץ 30/07/2024 13:04
    הגב לתגובה זו
    אני קניתי מה שמכרת
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.