וולגרינס מורידה תחזית - המנייה צונחת ב-20%
רשת בתי המרקחת וולגרינס WALGREENS BOOTS ALLIANCE דיווחה על תוצאותיה הכספיות וסיפקה תחזית מאכזבת ששולחת את המנייה למטה בטרום מסחר. החברה צופה כעת רווח של בין 2.8-2.95 דולר למנייה ב-2024 בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על בין 3.2-3.35 דולר למנייה. מנכ"ל וולגרינס, טים ונטוורת', אמר כי החברה ציפתה להתאוששות של הצרכנים במחצית השנייה, אך "לצערינו זה לא המצב". הוא הוסיף כי "הצרכנים פשוט המומים מהמחירים הגבוהים של הכל, וזה משפיע על הרצון שלהם לרכוש מוצרים. לכן היינו חייבים להתמקד במוצרים חיוניים ולהתייעל במוצרים שאינם חיוניים". למרות התחזית המאכזבת, וולגרינס עקפה את צפי האנליסטים בהכנסות לרבעון בזכות ביצועים חזקים בתחום שירותי הבריאות. החברה דיווחה על הכנסות של 36.4 מיליארד דולר לעומתה הצפי שהיה ל-35.94 מיליארד דולר, אך הרווח היה נמוך מהצפי של 68 סמט למנייה והסתכם ב-63 סנט למנייה. "75% מהחנויות שלנו אחראיות על כל הרווחיות שלנו היום", אמר ונטוורת'. "זה אומר שאנחנו בוחנים היטב את שאר החנויות ונודיע בקרוב על מספר החנויות שנסגור". וולגרינס דיווחה על צמיחה בכל שלושת החטיבות שלה ברבעון. חטיבת שירותי הבריאות בארה"ב בלטה לטובה, כאשר המכירות קפצו ב-7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהחטיבה הסתכמו ב-2.13 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו למכירות של 2.08 מיליארד דולר. החברה ציינה כי המכירות הגבוהות משקפות את הביצועים של ספקית שירותי הבריאות VillageMD וחברת בתי המרקחת Shields Health Solutions. שילדס חוותה זינוק של 24% במכירות בתקופה זו.
הביצועים של VillageMD מגיעים אחרי שזו הסבה לוולגרינס הפסדים משמעותיים עקב ירידת הערך שלה. וולגרינס הודיעה על כוונתה לסגור 160 מרפאות של VillageMD על מנת לנסו להמשיך להתייעל בתחום הזה. "אנחנו עובדים עם צוות הניהול שלהם כדי להמשיך להשקיע, אך גם כדי לצמצם באופן משמעותי את ההשקעה שלנו ולקבל נזילות כדי שנוכל להשקיע בחזרה בעסקי בתי המרקחת שמהווים את העתיד שלנו", אמר וונטוורת'.
מגזר בתי המרקחת הקמעונאיים של וולגרינס בארה"ב הניב מכירות של 28.5 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 2.3% מהתקופה המקבילה אשתקד כאשר האנליסטים צפו מכירות של 28.34 מיליארד דולר. למגזר זה יש רשת של למעלה מ-8,000 בתי מרקחת ברחבי ארה"ב, המוכרים תרופות מרשם, תרופות ללא מרשם, מוצרי בריאות, יופי, טיפוח אישי ומזון. החברה ציינה כי הצמיחה במכירות נבעה כולה ממכירות תרופות בבתי מרקחת זהים. וולגרינס דיווחה כי סך מכירות התרופות ברבעון עלו ב-4.4% ומכירות התרופות בבתי מרקחת זהים עלו ב-5.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עקב עליית מחיר בתרופות מותג וצמיחה במרשמים.
מניית וולגרינס נסחרת לפי שווי של 13.5 מיליארד דולר אחרי שירדה ב-40% מתחילת השנה וב-50% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית וולגרינס ב-12 החודשים האחרונים
- 1.ערן 27/06/2024 16:34הגב לתגובה זוחוץ המרכישה של בוט'ס הם די גמורים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
