היולט פקארד מזנקת ב-12% - ביקוש חזק לשרתי AI
היולט פקארד HEWLETT PACKARD דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני שלה הודות לביקוש חזק לשרתי AI. החברה ציינה כי אנבידיה שיפרה את שרשרת האספקה מה שאפשר לה לקבל מהר יותר את שבבי ה-H100 בהם היא משתמשת בשרתיה.
לרבעון השני דיווחה היולט פקארד על הכנסות של 7.2 מיליארד דולר, עלייה של 3% לעומת השנה קודם לכן ,טוב מתחזית החברה שציפתה ל-6.6-7 מיליארד דולר ומעל הקונצנזוס בוול-סטריט שעמד על 6.8 מיליארד דולר. הרווח למניה non-GAAP עמד על 42 סנט, מעל טווח התחזית של 36-41 סנט וצפי האנליסטים ל-39 סנט.
החברה ציינה כי קיבלה הזמנות בסך של 4.6 מיליארד דולר עבור מערכות בינה מלאכותית מאז תחילת 2023. עלייה של 4 מיליארד דולר לעומת הרבעון קודם לכן. צבר ההזמנות של היולט פקארד נותר כמעט ללא שינוי לעומת רבעון ינואר. המנכ"ל הוסיף כי מספר ההזמנות החדשות שצפויות להתקבל גבוה משמעותית מצבר ההזמנות הנוכחי.
מגזר ה-Intelligent Edge הכניס לחברה 1.1 מיליארד דולר, ירידה של 19% ובהתאם להערכות, כאשר HPE המשיכה לעבוד עם מלאי גבוה של חומרת רשת. ההכנסות מפלח הענן ההיברידי עמדו על 1.3 מיליארד דולר, ירידה של 8% וטוב במעט מצפי האנליסטים ל-1.23 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים פיננסיים הסתכמו ל-867 מיליון דולר, עלייה של 1%.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים החופשי עמד על 610 מיליון דולר, לעומת 322 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל החברה ציין כי הזמנות הבינה המלאכותית מהוות כעת יותר מ-15% מסך המצטבר של HPE. מערכות AI הנמכרות ללקוחות ארגוניים נוטות להיות רווחיות יותר מאשר כאלה הנרכשות על ידי ענקיות הענן ובדרך כלל הן דורשות יותר תוכנות ושירותים מאשר מערכות הנמכרות לחברות כמו אמזון ומיקרוסופט.
דוחות דל טכנולוגיות בשבוע שעבר העלו תהיות האם דל מרוויחה מספיק ממכירת שרתי הבינה המלאכותית שלה. נרי ציין כי מגזר השרתים של החברה הניב רווח תפעולי של 11% ברבעון האחרון, בקצה התחתון של טווח התחזית של החברה של 11%-13%. לדבריו, החברה שומרת על רווחיות עסקי שרתי הבינה המלאכותית שלה על ידי כך שהיא מתמקדת ב"עסקאות בהן אפשר להרוויח" ועל ידי מכירת שירותים נוספים.
שלושת המגזרים שיוצרים ביקוש חזק ל-AI
בינתיים, מנכ"ל היולט פקארד צופה גם כי עסקי הרשתות של החברה, שנפגעו בעקבות המלאים הגבוהים, נמצאים בישורת האחרונה בה היא נפטרת מהמלאי העודף וכאשר צפויה צמיחה רצופה מתונה ברבעון השלישי ולאחריו. בסך הכל, לפי נרי, הביקוש לשרתי AI נותר חזק מאוד משלושה מגזרים. הראשון הוא Hyperscalers, אירוח של עומסי עבודה של AI מטעם לקוחות אחרים. השני הוא מדינות המספקות יכולות מחשוב לעמסי עבודה מסחריים, ממשלתיים ואקדמיים.- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
המגזר השלישי הוא הלקוחות הארגוניים, שמגדילים יותר ויותר את יכולות מחשוב הבינה המלאכותית שלהם על מנת להתמודד עם אימון מחדש של מודלי AI ועומסי העבודה. המנכ"ל מציין כי חברות מסוימות מעדיפות לאמן את המודלים מקומית או בתשתית המשותפת למספר חברות ולא בענן, כאשר זה יותר משתלם להן מבחינת עלויות ואבטחה.
עבור הרבעון השלישי החברה צופה הכנסות של 7.4-7.8 מיליארד דולר, עם רווח מתואם למניה של 43-48 סנט. בוול-סטריט ציפו להכנסות של 7.4 מיליארד דולר ורווח למניה של 47 סנט.עבור שנת 2024 כולה, החברה רואה גידול בהכנסות של בין 1% ל-3%.. בתחזיתה הקודמת צפתה HPE הכנסות ללא שינוי או עם עלייה של עד 2%. החברה צופה רווח למניה של 1.85-1.95 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 1.82-1.92 דולר למניה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
