גיא לילינטל
צילום: מערכת ביזפורטל
ראיוןTV

מהם הסקטורים המעניינים ומה זה תחום החשמול? "התמחור הוא יחסית זול ויש לאן לעלות"

גיא לילינטל מאלטשולר שחם בשיחה על השוק הגלובלי "הסקטורים המעניינים הם הטכנולוגיה וה-AI, גם תחום הנחושת וחומרי גלם מומלצים"
צחי אפרתי | (5)

הנאסד"ק זינק מתחילת השנה בכ-12% והגיע בשבוע שעבר לשיא 17,032 נקודות. מאז הוא התממש מעט. האם העליות במניות הטכנולוגיה ימשכו?  גיא לילינטל מנהל מחלקת מניות חו"ל באלטשולר שחם מסביר בשיחה עם ביזפורטל איזה תחומים עדיין אטרקטיביים ומתייחס לתחומים מסורתיים יותר ואולי אטרקטיביים יותר. 

  

 

האם השוק בארה"ב יקר מדי?

"על פניו השוק יקר, הריבית 5.5% והתמחור אמור להיות נמוך. מצד שני יש את מאזן הפד שנמצא קרוב לשיא. ויש את החוב של ארה"ב שגם בשיא. אלה תומכים במדדים. במכפילים הנוכחיים של 21 ביחס להיסטוריה זה יחסית גבוה, אבל אם משקללים את נושא הצמיחה ארה"ב לא יקרה יותר משאר המדדים בעולם, יפן ואירופה. הסיכון הכי גדול על השווקים זה הסיכון הגיאופוליטי ומחיר הנפט. נכון לכרגע העולם הצליח לעקוף את זה".

 

באיזה סקטורים אתם ממליצים להשקיע?

"הסקטורים המעניינים אלו הטכנולוגיה וה-AI, אבל יש סקטורים נוספים כמו נחושת וחומרי גלם שמומלצים. בנקים באירופה יחסית זולים, ויש נגזרת שלישית שנקראת תחום החשמול. אין סקטור כזה ואין ETF מיועד לזה אבל להערכתי יהיה בחודשים הקרובים. זה תחום שתופס תשומת לב ונפרש על מספר נושאים ותעשיות. התמחור בתחום הוא יחסית זול ויש לאן לעלות.

"הנושאים הבולטים בתחום: חומרי גלם - נחושת ואלומיניום, הדאטה סנטר ובניית שבבים, התשתיות גם תופס תשומת לב כי מדובר בתחנות חשמל והולכת חשמל, אנרגיה מתחדשת וגם חברות של גז טבעי".

 

איך להיחשף לתחום החשמול בצורה יותר ממוקדת?

"לאחרונה יש שתי חברות גדולות GE ודופונט שעושות ספין אוף וזה בדיוק חברות כאלה בתחום החשמול. שם הצפת הערך תגיע בצורה יותר טובה".

 

למה התחום הזה תופס יותר נתח באנליזות?

"העולם עובר להיות יותר ירוק – רכבים חשמליים, חימום ביתי וצריך אנרגיה יותר נצרכת. דבר נוסף שנותן רוח גבית זה הדאטה סנטר, הענן. דאטה סנטר של AI צורך פי 8 יותר חשמל מדאטה סנטר רגיל. חברות הטכנולוגיה הגדולות גם משקיעות כסף בתחום וזה מגדיל את הביקושים"  

 

וגם מה משפיע על האינפלציה והריבית בארה"ב בראיון המלא: 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Ben 02/11/2024 00:00
    הגב לתגובה זו
    Electrification great call
  • 3.
    בן 03/06/2024 12:40
    הגב לתגובה זו
    אלטשולר שחם פיננסים 80% הפסדים ועדין מחלקים עצות
  • 2.
    AISEMICAP 02/06/2024 21:49
    הגב לתגובה זו
    אהבתי נגזרת שניה. מתי יהיה etf?
  • 1.
    הם לוקחים את המיליונים ומהמרים בכספי ציבור ציבור מפגר (ל"ת)
    אלי 02/06/2024 09:24
    הגב לתגובה זו
  • אול 02/06/2024 13:11
    הגב לתגובה זו
    אתה לא יכול לנהל פנסיה למשל טוב מהם. הם הילדים הגדולים בגן וככה זה עובד
חיים שוקרון, אופק פיננסים. צילום: אלה הלחיים שוקרון, אופק פיננסים. צילום: אלה הל

"מה שמרגש אותי בכל פעם מחדש הוא לראות לקוח מגשים חלום בזכות התכנון שעשינו יחד"

חיים שוקרון, סוכנות אופק פיננסים: לקוחות שואלים אותי “מה ההבדל בינך לבין מי שמטפל בי היום?” אחרי הפגישה ההבדל מובן. הם זוכים ליחס אישי, מקצועיות ומענה מהיר בכל רגע נתון

זיו וולף |
נושאים בכתבה מתכנן פיננסי

שם: חיים שוקרון

תפקיד: מתכנן פיננסי

מקום מגורים: קרית אתא

מצב משפחתי: נשוי + 4

השכלה אקדמית ומקצועית: בגרות מלאה + רישיון מטעם משרד האוצר 

ניסיון תעסוקתי: רכז הדרכה לנוער בסיכון 3 שנים; קרוב לעשור מתכנן פיננסי 


למה בחרת את תחום העיסוק הזה?

תמיד נמשכתי לשוק ההון, וחיפשתי מקצוע שמחבר בין עולם ההשקעות לבין עולם השירות. עולם התכנון הפיננסי וסוכני הביטוח מאפשר בדיוק את זה - לשלב השקעות, ביטוח והבנה עמוקה של צורכי הלקוח, כדי לתכנן עבורו חסכונות והשקעות שמותאמים אישית לצרכים שלו.

כמה זמן אתה במקצוע?

אני קרוב לעשור בתחום. התחלתי כמתאם פגישות, לאחר מכן הקמתי מוקד טלפוני וניהלתי כ-24 מתמחים בדרך לרישיון פנסיוני. כשסיימתי את מבחני הרשות עברתי לעבודה כסוכן בפועל, וכיום אני גם מלווה סוכנים בתחילת דרכם.

ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח?

השלב הראשון הוא היכרות מעמיקה עם הלקוח - גיל, מצב משפחתי, נכסים קיימים ועוד. ככל שההיכרות טובה יותר, כך אפשר להתאים לו פתרונות נכונים יותר. לאחר מכן נבנית אסטרטגיית השקעה המותאמת לטווחי ההשקעה ולצרכים האישיים, תוך התייחסות להיבטים הוליסטיים כמו מיסוי, נכסים לטווח ארוך וקצר, והגדרת מטרות ברורות, למשל קצבה חודשית או תשואה רצויה. לאורך הדרך אנחנו מבצעים התאמות לפי מצב השוק והשינויים האישיים של הלקוח.

איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?