מקורב לעסקת סולטאני: "רוב הפרטים סגורים"; חיפה תשלם פיצוי נמוך
מכבי חיפה נמצאת במגעים מתקדמים כדי להנחית בישראל את השוער הארגנטינאי-יהודי של ארסנאל, תומאס סולטאני – כך דווח לראשונה בביזספורט מוקדם יותר. במועדון מאשרים כי השחקן מועמד וכעת מתנהל משא ומתן להבאתו, כשמקורב לעסקה טוען ש"רוב הפרטים כבר סגורים. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, הוא ינחת בישראל". מי שמעורב בהחתמתו הוא המאמן הבא, ברק בכר, וזאת למרות שהוא טרם חתם על חוזה חדש. הליגה לא הסתיימה, אבל בכר כבר החל בהכנות לעונה הבאה.
סולטאני, כפי שפרסמנו, יכול להגיע שלא על תקן זר. הוא יהודי ולכן ייחשב כישראלי וזאת אחת הסיבות לכך שצוות הסקאוטינג ובכר רוצים אותו – הוא לא תופס מקום של זר ומכבי חיפה יכולה להשקיע בו על מנת למכור אותו בעתיד. לאחרונה, כך מתברר, חיפה אף צפתה בשוער בפעולה. נציג מטעם המועדון ראה את השוער והתרשם מביצועיו ואף נערכו שיחות עם סוכני שחקנים מקומיים כדי להבין האם הפוטנציאל של השוער בן ה-25, המתנשא לגובה של 1.85 מטר, הוא גדול.
כזכור, סולטאני ערך העונה 14 הופעות בליגת המשנה, והוא לא אמור לדחוק את כיוף הצדה. שווי השוק כך על פי אתר טרנספרמרקט, עומד על 100 אלף אירו. הליגה בארגנטינה מתחילה בינואר ומסתיימת בדצמבר ולכן היא נמצאת במחזור ה-14 שלה. השוער מסיים חוזה בסוף השנה, כלומר בדצמבר, ומכאן שסביר שארסנאל תדרוש דמי העברה, שאינם גבוהים (גם משום שהוא מסיים חוזה וגם בגלל שסכומי ההעברה מהליגה הזאת נמוכים יחסית לשוער שלא הרבה דקות בליגה הראשונה).
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
