איראן מאשרת: הנשיא ראיסי ושר החוץ נהרגו בהתרסקות המסוק
אחרי שהעריכו כי הנשיא אבראהים ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק, הבוקר (שני) זה הפך לרשמי: בטלוויזיה הממלכתית של איראן דווח שצוותי החילוץ הגיעו למיקום שברי המסוק עליו בו שהה ראיסי ואיש לא שרד. ראש הסהר האדום מסר בתגובה כי אין סימני חיים, מה שאומר שגם שר החוץ האיראני, אמיר עבדוללוהיאן, נהרג בהתרסקות.
המסוק של ראיסי הוא אחד מתוך 3 מסוקים, כאשר שני המסוקים האחרים נחתו בבטחה ומסוקו של ראיסי התרסק בזמן נחיתת חירום, כאשר באיראן ציינו את תנאי מזג האוויר הקשים כסיבה להתרסקות. החיפושים נמשכו לתוך הלילה, כשטורקיה שלחה רחפנים ורוסיה שלחה למקום חוקרים, מה שלא סייע להם למצוא את הנשיא בחיים.
במסוק היו גם שר החוץ האיראני, אמיר עבדוללוהיאן, מושל מחוז מזרח אזרבייג'אן מאליכ רחמתי ונציגו של המנהיג העליון למחוז מזרח אזרבייג'אן, מוחמד עלי א-האשם.
- 23.קולולולו 20/05/2024 09:07הגב לתגובה זועכשיו נותר לחסל את חמנאי ע״י יירוט המסוק/מכונית/מטוס שלו. בשלב הבא לחסל גם את מפקדי משמרות המהפכה.
- 22.חח 20/05/2024 08:25הגב לתגובה זוטורקיה שלחה ורוסיה שלחה. ולא עזר.
- 21.קם 20/05/2024 08:09הגב לתגובה זווהגלימה הסתירה לטייס שהתרסק
- 20.שיהיה בתיאבון לדובים ...חבל שיש שם עוד מיליונים כמוהו. (ל"ת)דני 20/05/2024 07:59הגב לתגובה זו
- 19.כן ירבו (ל"ת)אנונימי 20/05/2024 07:33הגב לתגובה זו
- 18.בא 20/05/2024 07:18הגב לתגובה זונכון כשמדובר בבני אדם...וזה שמת הוא פסיכופת ...לכן הוא לא אדם..הוא מפלצת . אז בהחלט אפשר לשמוח .!! !
- 17.זה אומר שלעולם לא ניפגש?! (ל"ת)קפטן ג'ורג' 20/05/2024 03:02הגב לתגובה זו
- 16.סבטלנה 19/05/2024 23:35הגב לתגובה זוהדתיים הקיצוניים יפלו מהשמיים?
- 15.ואתם רוקדים …. (ל"ת)19/05/2024 23:30הגב לתגובה זו
- 14.אורית 19/05/2024 23:23הגב לתגובה זולץ בכיר באונ' ת"א, מעוז שונאי ועוכרי ישראל שכולנו מממנים אותם ואת הפנסיות שלהם, הצטער שראש ממשלת ישראל לא היה במסוק. עד כמה יורידו אותנו התל אביבים לשנאת אחים?!
- 13.Ron DeSantis 19/05/2024 23:10הגב לתגובה זוביבי הבא בתור
- 12.BABA 19/05/2024 22:53הגב לתגובה זואהבתי את ראיסי אהבת נפש.יהיה זיכרו ברוך.היה צדיק הדור.עזר למורדכי היהודי המון.רק בשבת רצה להוציא להורג את היהודי להורג, נסתרות דרכי השם ובימקום היהודי נהרג הנשיא הצדיק של איראן ע"י הפושעים.יהיה זיכרו ברוך,חחחחחחמאחל לנסראלה ולסניאור להצטרף ל70 הבתולות שמחכות ברקע בשבעי אמן ואמן.
- 11.אילנה 19/05/2024 22:37הגב לתגובה זואסור לתת לדתיים לשלוט
- 10.כך יאבדו כל אויבך השם (ל"ת)שלמה 19/05/2024 21:06הגב לתגובה זו
- 9.רותי 19/05/2024 21:01הגב לתגובה זובן גביר מתהפך ויוצא בחיים נשיא איראן מתרסק ומת יד השם אין עוד מלבדו
- 8.בא 19/05/2024 20:24הגב לתגובה זואותו ...יופי חברה ...אני מרוצה מאוד...כול פסיכופת שמת ..העולם נעשה יותר טוב ....בבקשה לא לישון ...יש לכם עוד הרבה עבודה!! !
- 7.בא 19/05/2024 20:08הגב לתגובה זולו. ....וגם המון וויאגרה ...הבעיה שאף בתולה לא תסכים לקיים איתו סקס... הוא יכול לקרוא לזה גן עדן. 73...למה?...בתולה אחת עלי.!! !
- ביבי מקנא בו (ל"ת)Robin Hood 19/05/2024 23:10הגב לתגובה זו
- הבנות שלך לא בתולות. אין לך מה לדאוג (ל"ת)טאטא 19/05/2024 23:02הגב לתגובה זו
- 6.יד האלוהים (ל"ת)נפתלי 19/05/2024 19:28הגב לתגובה זו
- בא 19/05/2024 21:06הגב לתגובה זולא תבין.
- 5.ברוך שפטרנו מעונשו של זה (ל"ת)מרדכי היהודי 19/05/2024 19:12הגב לתגובה זו
- 4."תקלה"? חחח (ל"ת)סוכן מוסד 19/05/2024 18:56הגב לתגובה זו
- די עם השטויות אל תכניס רעיונות שוא (ל"ת)תקלה 20/05/2024 07:54הגב לתגובה זו
- 3.להחליף את המילה חשש לתקווה למותו (ל"ת)רחל 19/05/2024 18:32הגב לתגובה זו
- 2.רגע,אז צריך לשבת שבעה ? (ל"ת)רפי 19/05/2024 17:35הגב לתגובה זו
- רגע בוקי...אני מתיישב...סליחה רפי. (ל"ת)בא 19/05/2024 20:09הגב לתגובה זו
- 1.בוקי 19/05/2024 17:02הגב לתגובה זוזאת הסיבה שיש ירידות בבורסה אצלינו כי יתכן והסכנה עלינו מהאיראנים תיעלם ככה האנליסטים פה לימדו אתי
- בא 19/05/2024 20:10הגב לתגובה זוגנב אחר להחליף אותו.
- אנונימי 19/05/2024 19:44הגב לתגובה זואיזו שטויות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
