ביטוח רכב
צילום: ללא

לראשונה מזה שנתיים וחצי נרשמה ירידה במחירי פוליסת ביטוח הרכב

מאז אוקטובר 2021 (אז נרשמה הירידה האחרונה) עלו מחירי הפוליסות ב-64%; הפערים בין מחירי הפוליסות עדיין גבוהים ונעים בטווח של 700 שקל בין המקום הראשון לשני ו-4,900 שקל בין המקום הראשון לאחרון; וגם - האם כמות הגניבות בעלייה או בירידה?
דור עצמון | (2)

מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב-1% לעומת חודש מרץ, כך עולה מנתונים שמפרסמת מחלקת המחקר והאנליזה של Wobi. ירידת המחירים האחרונה שנרשמה הייתה באוקטובר 21 (לפני שנתיים וחצי) בתקופת משבר הקורונה, אז ירדו המחרים ב-0.5%. מאז אוקטובר 2021, עלו מחירי הפוליסות ב-64%. מאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים ב-5%.

הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-700 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,900 שקל. פער המחירים בין ביטוח מקיף לצד ג' עומד על 1,900 שקלים בממוצע, ירידה קלה ביחס לחודש הקודם אז הפער עמד על 2,000 שקלים.

תנודות המחירים של פוליסות הביטוח בהתאם לסוג הרכב:

מהטבלה עולה כי קיימת שונות משמעותית במחירי הביטוח ביחס לסוג הרכב או הדגם. כך לדוגמא מחיר הביטוח לטויוטה קורולה עלה מאפריל 2023 ב-28.1% ומחודש הקודם עלה ב-3%. לעומת, מחיר הביטוח של ניסאן קשאי אשר עלה מאפריל 2023 רק ב-13.1% ונרשמה ירידה מחודש מרץ 2024 של 6.4%.

בנושא גניבות הרכב, ברבעון הראשונה של שנת 2024 כמות הגניבות הינה יותר מ-50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה מזה יותר משנה נבלמה המגמה אך כבר מאמצע חודש נובמבר מספר הגנבות חזר לטפס ולעלות.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "מחירי פוליסת ביטוח הרכב יורדים לראשונה מזה כשנתיים וחצי, אך בשלב זה קשה להעריך אם מדובר במגמה. לאור הפערים המעמקים בין החברות בדגמים השונים והפרופילים שונים, אנו ממליצים להימנע מחידוש אוטומטי לביטוח הרכב ולהשוות בין הצעות ממספר חברות. עם הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש את תשומת הלב, לבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הכי טוב 10/05/2024 10:56
    הגב לתגובה זו
    כמו קואופרטיב צרכני, כל אדם ירכוש מניות וביטוח לרכב שלו לפי דגם, מחיר ורמת סיכון. הביטוח הזה יעלה כמו מה שמקובל בחברות הביטוח, עם הבדל קטן. בסוף תקופה, יחשבו רווח או הפסד ולפי התוצאות, יחזירו את הפרמיה או יעבירו אותה לחשבון זכות של במבוטח, במקרה של הפסד, יצטרכו לשאת בהוצאות ולהשלים לפי הצורך. מעניין אם זה יעבוד.
  • 1.
    ערן 07/05/2024 11:41
    הגב לתגובה זו
    היידי ביבי 15 שנה של יוקר מחייה הזוי. האפס חפירה הכל על המלחמה כהרגלו.
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי