אפל מחדשת את השיחות עם OpenAI לשילוב בינה מלאכותית באייפון הבא
אפל APPLE נחשבת לחברת הטכנולוגיה הגדולה היחדה שעדיין לא הכריזה על מהלכים משמעותיים בתחום ה-AI, אך יכול להיות שזה עומד להשתנות. לפי דיווחים שונים אפל נכנסה מחדש לשיחות עם חברת OpenAI במטרה לשלב את הטכנולוגיה שלה לבינה מלאכותית ג'נרטיבית (Generative AI) בחלק מהתכונות החדשות שיוצגו באייפון החדש שייצא השנה.
לפי הדיווחים החברות החלו לדון בתנאי ההסכם האפשרי ובאופן שבו יוכלו לשלב את היכולות של OpenAI במערכת ההפעלה הבאה של האייפון, iOS 18. בחודש שעבר פורסם דיווח כי אפל נמצאת במשא ומתן על רישוי של צ'אטבוט ג'מיני מבית גוגל, לשילוב בתכונות חדשות באייפון.
לפי הדיווחים אפל עדיין לא קיבלה החלטה סופית לגבי השותפה שלה בתחום הבינה המלאכותית. ייתכן שהיא תגיע להסכם עם OpenAI, עם גוגל או שתבחר בספק אחר לחלוטין. אחד המכשולים שצפוי לעמוד בפני שיתוף עם OpenAI הוא העובדה שאחת המתחרות הגדולות של אפל, מיקרוסופט MICROSOFT , מחזיקה ב-49% מהחברה, וקשה להעריך כמה היא תאפשר לאפל גישה ליכולות של OpenAI.
אפל כאמור נמצאת בפיגור לעומת מתחרותיה בתחום, מיקרוסופט וגוגל GOOGLE , שכבר משלבות בינה מלאכותית במוצרים שלהן. בפברואר האחרון, מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין שהחברה משקיעה "באופן משמעותי" בבינה מלאכותית וכי החברה תחשוף פרטים נוספים על תוכניותיה ליישום טכנולוגיה זו בהמשך השנה.
- סם אלטמן משתעשע: ה-ChatGPT הבא ייקרא 6-7
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה שנשאלת היא האם האסטרטגייה הזו של אפל בתחום הבינה המלאכותית תשתלם? לאורך השנים אפל תמיד ידעה לקחת את ההחלטות הנכונות בשביל למצב אותה בחזית בתחומים בהם היא העוסקת תוך כדי שמירה על חדשנות שהובילה ליצירה ולשכלול של המוצרים הדומיננטיים שלה, כמו האייפון, האפל וואטצ', האייפד ועוד.
למרות מה שנראה כמו חוסר השקעה מצדה של אפל בבינה מלאכותית, יש כאלה שעדיין אופטימיים לגבי המניה שלה - בבנק אוף אמריקה למשל צופים אפסייד של כ-36% למניית אפל, על רקע ההשקה הצפויה של מכשיר אייפון שיתמוך בבינה מלאכותית.
בבנק צופים שאפל תפרסם סדרה של הכרזות הקשורות לבינה מלאכותית בכנס המפתחים השנתי שלה (WWDC) שיערך בחודש הבא. להערכתם, אפל תשיק מאוחר יותר השנה את האייפון 16 אשר יתמוך בבינה מלאכותית, דבר שאמור לעזור להאיץ את הרווחים של החברה. "הבדיקות שלנו מצביעות על כך שכל 4 הדגמים החדשים של אייפון השנה יכולים להיות מושקים עם אותו מעבד יישומים (A18) שיכול לאפשר ביצועי בינה מלאכותית/למידת מכונה משופרים", נכתב בסקירת הבנק.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לצד כל אלה, המשקיעים באפל מביעים את האכזבה שלהם בשוק - המניה של אפל ירדה ב-9% מתחילת השנה והיא נסחרת לפי שווי של 2.61 טריליון דולר, כאשר מיקרוסופט עקפה אותה והפכה לחברה הציבורית עם שווי השוק הגבוה ביותר בארה"ב שעומד כבר על מעל 3 טריליון דולר.
- 1.אפל? "שמירה על חדשנות"? רק ב2023 עברו ל-OLED (ל"ת)נפלתי מצחוק 28/04/2024 11:26הגב לתגובה זו
- המסך הוא חלק לא משמעותי בכל המכלול של המוצר (ל"ת)ציון קובסי 28/04/2024 22:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
