זו המכוניות החשמלית שתציע לכם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ?
נתח השוק של המכוניות החשמליות עולה כל העת וזו רק שאלה של זמן מתי כלל המכוניות החדשות תהיינה כאלו. עם זאת, למכונית החשמלית יש שני חסרונות מהותיים לעומת המכונית המסורתית - זמן הטעינה הרב לעומת תדלוק מהיר וטווח הנסיעה שעומד כיום על כ-430 ק"מ בממוצע.
אבל כעת נראה כי יצרנית המכוניות החשמליות הסינית NIO מתיימרת לפתור את המכשול של טווח הנסיעה. NIO תציג את דגם ה-ET7 החדש שצפוי להיות בעל טווח נסיעה של למעלה מ-1,000 ק"מ בין טעינה לטעינה. בכך היא עתידה לעקוף את טווח הנסיעה של לוסיד אייר ומרצדס EQS להן טווח נסיעה של כ-800-900 ק"מ.
היצרנית עוד לא פרסמה נתוני טווח רשמיים, אבל שלחה שלושה דגמים לנסיעות מבחן בסין במהירות ממוצעת של 80 קמ"ש (120 קמ"ש מהירות מרבית) בטמפרטורות שבין 15-30 מעלות צלזיוס, כאשר צריכת החשמל הממוצעת נעה בין 12.7 ל-13.3 קוט"ש ל-100 ק"מ. המשמעות היא שטווח הנסיעה עמד על בין 1,046 ל-1,070 ק"מ. לדברי היצרנית, 40% עד 70% מהנסיעה בוצעה באמצעות מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית שלה.
את טווח הנסיעה החדש של NIO יש לייחס כמובן לסוללה הגדולה במיוחד שדגם ה-ET7 יתהדר בו עם קיבולת 150 קוט"ש, שאין לה אח ורע כיום בענף הרכב החשמלי. ב-NIO מדגישים כי הסוללה החדישה הינה בטכנולוגיית מצב מוצק למחצה, וזו הפעם הראשונה שיצרנית רכב עושה שימוש בטכנולוגיה הזו, כך שמבחינה פיזית היא זהה בגודלה לסוללת 100 קוט"ש. מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לדגם הישן של ה-ET7 עם הנעה כפולה של צמד מנועים חשמליים (653 כ"ס) המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-2023 מסרה NIO לא פחות מ-160,038 כלי רכב, עלייה של 30.7% משנה לשנה. ברבעון הרביעי של 2023 מסרה החברה 50,045 כלי רכב, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. בחודש דצמבר לבדו מסרה NIO כ-18,012 כלי רכב, עלייה של 13.9%.
- 3.תזהרו מכל הבלוף החשמלי שמגיע מסין (ל"ת)ירון 28/04/2024 08:05הגב לתגובה זו
- 2.דורון 24/04/2024 22:31הגב לתגובה זו900 קיימ בגרר ועוד מאה עצמעית
- . 27/04/2024 20:51הגב לתגובה זודפר עילג
- 1.EV 24/04/2024 19:24הגב לתגובה זוזו החברה שמאפשרת החלפת סוללות?
- יעקב 25/04/2024 09:07הגב לתגובה זוכן
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
