נתח השוק של רכבי הבנזין ירד לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-50%
כמעט רבעון שלם הסתיים, ואפשר כבר לנתח מגמות בשוק הרכב המקומי. בהינתן שאין בשוק הרכב הישראלי העדפות ליצרנים מקומיים כמו פיאט באיטליה, פיג'ו סיטרואן ורנו בצרפת, פולקסווגן בגרמניה וכד', הצרכן הישראלי בוחר את העסקה הנכונה ביותר עבורו.
בניגוד לדעה הרווחת, אני מוצא את הצרכן הישראלי כמתוחכם מאוד ונבון מאוד, ויודע מה נכון עבורו בהינתן שרכב זו רכישה מאוד משמעותית לבית הישראלי.
הפעם אנסה להביא נקודת מבט שונה על השוק, ומבקש להתמקד בהעדפות לסוגי הנעה. כל בחירה של רכב, בין אם ברכישה פרטית ובין אם דרך צי רכב כזה או אחר, או עסקת ליסינג פרטי, ניתן לסווג לפי סוג הנעה - בנזין, דיזל, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא.
הרכבים החשמליים כבר רבע מהשוק
הנתון המיידי שקופץ הוא כלי הרכב החשמליים שמחזיקים היום כמעט רבע מהשוק, כלומר אחת מכל ארבע מכוניות חדשות שעולות על כבישי ארץ הקודש היא חשמלית מלאה. הנתון המדויק הוא 24.6%. זה נתון מרשים מאוד, אשר ממשיך את המגמה מזה מספר שנים. אם ניקח שנתיים אחורה לשנת 2022 אזי בכל שנת 2022 כלי הרכב החשמליים היוו 10.1% מהשוק, ובשנת 2023 החזיקו כלי הרכב החשמליים 17.3%. עכשיו הנתון הזה עולה ל 24.6% מתחילת השנה, והנתון הזה נשאר קבוע בין 24% ל 25% מתחילת השנה.ההתחזקות הזו מגיעה על רקע שינויי מיסוי שחלו בתחילת 2024, עם השוואת המיסוי החל על כלי רכב עם הנעת פלאג אין הייבריד לכלי רכב היברידיים וכלי רכב עם מנועי בנזין או דיזל, והעלאת המס על כלי רכב חשמליים מ-20% ל-35%.
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- רכב חשמלי - שלוש שנים, 40,000 ק"מ, 133 ש"ח בחודש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הגדולה כאן היא שכלי הרכב המונעים בבנזין בלבד (כלומר לא בנזין היברידי ולא בנזין פלאג אין) לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-50%, ועומדים מתחילת השנה על נתון של 46.5%. מראש אומר שלא בדקתי את הנתונים ההיסטוריים של השוק החל מקום המדינה, אבל עד שנת 1994 אסור היה למכור רכבי דיזל ללקוחות פרטיים, והנעה היברידית החלה בטיפטוף ב-2007-2008 עם הטויוטה פריוס, וקיבלה בוסט גדול עם תחילת השיווק של היונדאי איוניק ההיברידית, חביבת ציי הרכב שמכרה בישראל כרגע מכל היונדאי איוניק שנמכרו בעולם! ובאיחור של כמה שנים החל שיווק של הטויוטה קורולה ההיברידית, רוצה לומר, לא היתה חלופה אמיתית לרכבי הבנזין, ולכן אני יכול לקבוע בוודאות מוחלטת כי כלי הרכב מונעי הבנזין שלטו בשוק ללא עוררין.
רכבי הבנזין בירידה
ההתחזקות של כלי הרכב החשמליים באה על חשבון רכבי הבנזין שירדו משיעור של 56.2% בשנת 2022 לשיעור של 51.0% בשנת 2023, ועכשיו הם תופסים 46.5% מהשוק. כלי הרכב בעלי מנועי דיזל שהיוו 9.1% מהשוק ב-2022, ירדו ל-8.1% מהשוק ב-2023 וכעת הם מחזיקים 7.2% מהשוק. במספרים מוחלטים לא מדובר במספרים גדולים מכ-25.3 אלף כלי רכב עם מנוע דיזל ב-2022 ל-22.2 אלף ב-2023.
רכבי הפלאג אין שהיו לטעמי הפתרון המושלם לשילוב של הנעה חשמלית אבל ללא חרדת טווח עלו בין השנים 2022 ל 2023 מ 5.7% ל 6.1%. העליה הזו מוסברת לדעתי בהצלחה הגדולה בשיווק שני דגמים עיקריים, ה MG-EHS והקיה נירו פלוס, שנתנו מענה גם ללקוח הפרטי אבל גם לציי רכב, בוודאי כאשר באופק כבר נראתה עליית המיסוי. מתחילת 2024 מחזיקים רכבי הפלאג אין רק 4.5% מהשוק, שאני מניח שמרבית כלי הרכב הם כאלה ששוחררו מהמכס עוד בשנת 2023 לפני עליית המס. כלומר המספרים המוחלטים של רכבי פלאג אין לא יגדלו באותו קצב גידול של השוק, ונתח השוק שלהם יקטן משמעותית.
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
מה קדימה? כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה, עם זאת, לדעתי נתח השוק של כלי הרכב החשמליים ימשיך לגדול, ויכול להגיע גם ל 30% עוד השנה, עם כניסת דגמים ומותגים חדשים. דגמי הפלאג אין ייעלמו למספרים זניחים, ונישאר עם בנזין, דיזל וחשמל. למעשה, אם תסתכלו על הנתונים, כבר היום תופסות החשמליות את המקום השני בנתח השוק של כלי הרכב, שזה נתון מדהים בפני עצמו.
הכותב יואב פולס מאתר car-pad
- 11.Hguy 28/03/2024 15:21הגב לתגובה זואין טעם. רועשות מזהמות דורשות שרות תכוף מתקלקלות. צריך לעמוד בתור בתחנות דלק מסריחות. . תוך שלוש שנים מלא נקודות טעינה בכל מקום. מכוניות עם טווח גדול יותר וגם אם יטילו מס 15 אג לקמ עדיין החשמליות חסכוניות יותר,
- 10.אז איך הדלק נוסק זה כבר לא היצע וביקוש? (ל"ת)מאחר לשיעור 28/03/2024 06:45הגב לתגובה זו
- Hguy 28/03/2024 15:28הגב לתגובה זוחברות הענק הפכו ללא יעילות לא מסוגלות להתחרות בחברות החדשות המייצרות ביעילות ובזול יחסית מכוניות חשמליות. הן מגושמות שיטות ייצור מיושנות עובדים העולים כסף רב. הן מוכרות רכבים חשמליים בהפסד ולכן סוגרות. גם ברכבי שריפה מצבן גרוע משום שכל מכונית חשמלית גורעת רכב שריפה.העתיד בחשמל מלא. עד שיבוא מימן במחירים סבירים העולם יהפוך לחשמלי. אולי ישתמשו במימן לייצור חשמל.
- 9.רועי 27/03/2024 19:50הגב לתגובה זובכתבה אחת אתם מנבאים עתיד ורוד לרכב החשמלי, בכתבה אחרת מספרים שרוב חברות הענק למעט הסיניות וטסלה שוקלות וסוגרות את החטיבות החשמליות שלהן כי זה לא משתלם, וטויוטה לא בכיוון של זה בכלל בוודאי אחרי שפתרה די הרבה בעיות שהיו לה בטכנולוגיה של המימן והיום גם יונדאי והונדה כבר מתחילות ביצור רכבי מימן. אחרי זה כתבה שמספרת על זה שחברות הליסינג נפטרות מרכבים חשמליים כי זה לא משתלם ביטוחית ובכלל כשוק ליסינג. ואחרי כל זה, יש כתבה שאומרת שרכב חשמלי על בטריה זה עתיד וורוד. וואלה, הגיע הזמן שתסגרו על הכיוון שלכם, לא?
- 8.אריק 27/03/2024 16:28הגב לתגובה זובעולם מגמה משתנה 50% מרוכשי רכב חשמלי ממוצע בארץ יאבדו מחצית משויו בשנתיים הקרובות, יאלצו למכור בחינם או להתחתן עם היבואן. טרנד מנופח שיישאר אבל לא יעלה על 25% בעולם לאורך זמן. לא באמת ירוק, מנוע הבנזין לא אמר את המילה האחרונה...
- קשקוש בלבוש. ראה אירופה עוברת לחשמל (ל"ת)Hguy 28/03/2024 15:29הגב לתגובה זו
- 7.פריבילג 27/03/2024 11:05הגב לתגובה זוהחשמל לא יציב כי תחנות כח עלולות להיפגע פיזית או סייבר גם קיבולת החשמל בישראל לא ערוכה לכמויות רכבים חשמלים התוצאה? בעתיד הקרוב אם נתח הרכבים החשמליים יעלה צפויות הפסקות חשמל או איסור על טעינת רכב חשמלי. בעיה נוספת עם הרכב החשמלי הוא הטווח ותחנות תדלוק. רכב בנזין יכול בקלות לקחת גריקן דלק נוסף אם צריך-רכב חשמלי לא ממש יכול לקחת סוללה נוספת
- 6.אחד שנימאס לו 27/03/2024 10:36הגב לתגובה זויש לי רכב חשמלי ולא מבחירה תבדקו כמה אתם משלמים בשנה על דלק וכמה עולה לכם ביטוח לרכב חשמלי. לאן אתם נוסעים ? מטיילים ברחבי הארץ תשכחו מחשמל בית עבטדה בית לא בטוח שמשתלם לכם חשמל הבעייה כמות הטנולוגיה במנועי בעירה ומה עושים כשניגמרת האחריות ? אחרי 38 אלף על חשמל חד משמעי תישארו עם מנוע בעירה או היברדי הכיוון היום בארופה ואמריקה הוא דווקא נגד חשמל וחזרה למנוע בעירה
- 5.אנונימי 27/03/2024 10:31הגב לתגובה זוהחשמליות.
- 4.חיים 27/03/2024 10:11הגב לתגובה זוהלהיט בישראל ובארהב הן ההיברדיות שמשום מה אין להן מספיק היצע , באירופה מעדיפים בנזין, חדמליות יש רק טסלה.
- 3.מעניין, ניתוח טוב (ל"ת)בני 27/03/2024 09:35הגב לתגובה זו
- 2.המדינה תחליף מיסים מדלק למס לק"מ (ל"ת)עושה חשבון 27/03/2024 09:25הגב לתגובה זו
- 1.היתה הכרזה על כוונה להעלאה מ 20% ל 35% על חשמליות. 27/03/2024 08:51הגב לתגובה זוהיתה הכרזה על כוונה להעלאה מ 20% ל 35% על חשמליות. בפועל אין הודעה רשמית על הפעלת התקנה

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7