נתח השוק של רכבי הבנזין ירד לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-50%
כמעט רבעון שלם הסתיים, ואפשר כבר לנתח מגמות בשוק הרכב המקומי. בהינתן שאין בשוק הרכב הישראלי העדפות ליצרנים מקומיים כמו פיאט באיטליה, פיג'ו סיטרואן ורנו בצרפת, פולקסווגן בגרמניה וכד', הצרכן הישראלי בוחר את העסקה הנכונה ביותר עבורו.
בניגוד לדעה הרווחת, אני מוצא את הצרכן הישראלי כמתוחכם מאוד ונבון מאוד, ויודע מה נכון עבורו בהינתן שרכב זו רכישה מאוד משמעותית לבית הישראלי.
הפעם אנסה להביא נקודת מבט שונה על השוק, ומבקש להתמקד בהעדפות לסוגי הנעה. כל בחירה של רכב, בין אם ברכישה פרטית ובין אם דרך צי רכב כזה או אחר, או עסקת ליסינג פרטי, ניתן לסווג לפי סוג הנעה - בנזין, דיזל, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא.
הרכבים החשמליים כבר רבע מהשוק
הנתון המיידי שקופץ הוא כלי הרכב החשמליים שמחזיקים היום כמעט רבע מהשוק, כלומר אחת מכל ארבע מכוניות חדשות שעולות על כבישי ארץ הקודש היא חשמלית מלאה. הנתון המדויק הוא 24.6%. זה נתון מרשים מאוד, אשר ממשיך את המגמה מזה מספר שנים. אם ניקח שנתיים אחורה לשנת 2022 אזי בכל שנת 2022 כלי הרכב החשמליים היוו 10.1% מהשוק, ובשנת 2023 החזיקו כלי הרכב החשמליים 17.3%. עכשיו הנתון הזה עולה ל 24.6% מתחילת השנה, והנתון הזה נשאר קבוע בין 24% ל 25% מתחילת השנה.ההתחזקות הזו מגיעה על רקע שינויי מיסוי שחלו בתחילת 2024, עם השוואת המיסוי החל על כלי רכב עם הנעת פלאג אין הייבריד לכלי רכב היברידיים וכלי רכב עם מנועי בנזין או דיזל, והעלאת המס על כלי רכב חשמליים מ-20% ל-35%.
- ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הגדולה כאן היא שכלי הרכב המונעים בבנזין בלבד (כלומר לא בנזין היברידי ולא בנזין פלאג אין) לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-50%, ועומדים מתחילת השנה על נתון של 46.5%. מראש אומר שלא בדקתי את הנתונים ההיסטוריים של השוק החל מקום המדינה, אבל עד שנת 1994 אסור היה למכור רכבי דיזל ללקוחות פרטיים, והנעה היברידית החלה בטיפטוף ב-2007-2008 עם הטויוטה פריוס, וקיבלה בוסט גדול עם תחילת השיווק של היונדאי איוניק ההיברידית, חביבת ציי הרכב שמכרה בישראל כרגע מכל היונדאי איוניק שנמכרו בעולם! ובאיחור של כמה שנים החל שיווק של הטויוטה קורולה ההיברידית, רוצה לומר, לא היתה חלופה אמיתית לרכבי הבנזין, ולכן אני יכול לקבוע בוודאות מוחלטת כי כלי הרכב מונעי הבנזין שלטו בשוק ללא עוררין.
רכבי הבנזין בירידה
ההתחזקות של כלי הרכב החשמליים באה על חשבון רכבי הבנזין שירדו משיעור של 56.2% בשנת 2022 לשיעור של 51.0% בשנת 2023, ועכשיו הם תופסים 46.5% מהשוק. כלי הרכב בעלי מנועי דיזל שהיוו 9.1% מהשוק ב-2022, ירדו ל-8.1% מהשוק ב-2023 וכעת הם מחזיקים 7.2% מהשוק. במספרים מוחלטים לא מדובר במספרים גדולים מכ-25.3 אלף כלי רכב עם מנוע דיזל ב-2022 ל-22.2 אלף ב-2023.
רכבי הפלאג אין שהיו לטעמי הפתרון המושלם לשילוב של הנעה חשמלית אבל ללא חרדת טווח עלו בין השנים 2022 ל 2023 מ 5.7% ל 6.1%. העליה הזו מוסברת לדעתי בהצלחה הגדולה בשיווק שני דגמים עיקריים, ה MG-EHS והקיה נירו פלוס, שנתנו מענה גם ללקוח הפרטי אבל גם לציי רכב, בוודאי כאשר באופק כבר נראתה עליית המיסוי. מתחילת 2024 מחזיקים רכבי הפלאג אין רק 4.5% מהשוק, שאני מניח שמרבית כלי הרכב הם כאלה ששוחררו מהמכס עוד בשנת 2023 לפני עליית המס. כלומר המספרים המוחלטים של רכבי פלאג אין לא יגדלו באותו קצב גידול של השוק, ונתח השוק שלהם יקטן משמעותית.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מה קדימה? כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה, עם זאת, לדעתי נתח השוק של כלי הרכב החשמליים ימשיך לגדול, ויכול להגיע גם ל 30% עוד השנה, עם כניסת דגמים ומותגים חדשים. דגמי הפלאג אין ייעלמו למספרים זניחים, ונישאר עם בנזין, דיזל וחשמל. למעשה, אם תסתכלו על הנתונים, כבר היום תופסות החשמליות את המקום השני בנתח השוק של כלי הרכב, שזה נתון מדהים בפני עצמו.
הכותב יואב פולס מאתר car-pad
- 11.Hguy 28/03/2024 15:21הגב לתגובה זואין טעם. רועשות מזהמות דורשות שרות תכוף מתקלקלות. צריך לעמוד בתור בתחנות דלק מסריחות. . תוך שלוש שנים מלא נקודות טעינה בכל מקום. מכוניות עם טווח גדול יותר וגם אם יטילו מס 15 אג לקמ עדיין החשמליות חסכוניות יותר,
- 10.אז איך הדלק נוסק זה כבר לא היצע וביקוש? (ל"ת)מאחר לשיעור 28/03/2024 06:45הגב לתגובה זו
- Hguy 28/03/2024 15:28הגב לתגובה זוחברות הענק הפכו ללא יעילות לא מסוגלות להתחרות בחברות החדשות המייצרות ביעילות ובזול יחסית מכוניות חשמליות. הן מגושמות שיטות ייצור מיושנות עובדים העולים כסף רב. הן מוכרות רכבים חשמליים בהפסד ולכן סוגרות. גם ברכבי שריפה מצבן גרוע משום שכל מכונית חשמלית גורעת רכב שריפה.העתיד בחשמל מלא. עד שיבוא מימן במחירים סבירים העולם יהפוך לחשמלי. אולי ישתמשו במימן לייצור חשמל.
- 9.רועי 27/03/2024 19:50הגב לתגובה זובכתבה אחת אתם מנבאים עתיד ורוד לרכב החשמלי, בכתבה אחרת מספרים שרוב חברות הענק למעט הסיניות וטסלה שוקלות וסוגרות את החטיבות החשמליות שלהן כי זה לא משתלם, וטויוטה לא בכיוון של זה בכלל בוודאי אחרי שפתרה די הרבה בעיות שהיו לה בטכנולוגיה של המימן והיום גם יונדאי והונדה כבר מתחילות ביצור רכבי מימן. אחרי זה כתבה שמספרת על זה שחברות הליסינג נפטרות מרכבים חשמליים כי זה לא משתלם ביטוחית ובכלל כשוק ליסינג. ואחרי כל זה, יש כתבה שאומרת שרכב חשמלי על בטריה זה עתיד וורוד. וואלה, הגיע הזמן שתסגרו על הכיוון שלכם, לא?
- 8.אריק 27/03/2024 16:28הגב לתגובה זובעולם מגמה משתנה 50% מרוכשי רכב חשמלי ממוצע בארץ יאבדו מחצית משויו בשנתיים הקרובות, יאלצו למכור בחינם או להתחתן עם היבואן. טרנד מנופח שיישאר אבל לא יעלה על 25% בעולם לאורך זמן. לא באמת ירוק, מנוע הבנזין לא אמר את המילה האחרונה...
- קשקוש בלבוש. ראה אירופה עוברת לחשמל (ל"ת)Hguy 28/03/2024 15:29הגב לתגובה זו
- 7.פריבילג 27/03/2024 11:05הגב לתגובה זוהחשמל לא יציב כי תחנות כח עלולות להיפגע פיזית או סייבר גם קיבולת החשמל בישראל לא ערוכה לכמויות רכבים חשמלים התוצאה? בעתיד הקרוב אם נתח הרכבים החשמליים יעלה צפויות הפסקות חשמל או איסור על טעינת רכב חשמלי. בעיה נוספת עם הרכב החשמלי הוא הטווח ותחנות תדלוק. רכב בנזין יכול בקלות לקחת גריקן דלק נוסף אם צריך-רכב חשמלי לא ממש יכול לקחת סוללה נוספת
- 6.אחד שנימאס לו 27/03/2024 10:36הגב לתגובה זויש לי רכב חשמלי ולא מבחירה תבדקו כמה אתם משלמים בשנה על דלק וכמה עולה לכם ביטוח לרכב חשמלי. לאן אתם נוסעים ? מטיילים ברחבי הארץ תשכחו מחשמל בית עבטדה בית לא בטוח שמשתלם לכם חשמל הבעייה כמות הטנולוגיה במנועי בעירה ומה עושים כשניגמרת האחריות ? אחרי 38 אלף על חשמל חד משמעי תישארו עם מנוע בעירה או היברדי הכיוון היום בארופה ואמריקה הוא דווקא נגד חשמל וחזרה למנוע בעירה
- 5.אנונימי 27/03/2024 10:31הגב לתגובה זוהחשמליות.
- 4.חיים 27/03/2024 10:11הגב לתגובה זוהלהיט בישראל ובארהב הן ההיברדיות שמשום מה אין להן מספיק היצע , באירופה מעדיפים בנזין, חדמליות יש רק טסלה.
- 3.מעניין, ניתוח טוב (ל"ת)בני 27/03/2024 09:35הגב לתגובה זו
- 2.המדינה תחליף מיסים מדלק למס לק"מ (ל"ת)עושה חשבון 27/03/2024 09:25הגב לתגובה זו
- 1.היתה הכרזה על כוונה להעלאה מ 20% ל 35% על חשמליות. 27/03/2024 08:51הגב לתגובה זוהיתה הכרזה על כוונה להעלאה מ 20% ל 35% על חשמליות. בפועל אין הודעה רשמית על הפעלת התקנה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
