ג'רי סיינפלד נכנס למועדון המיליארדרים - איך הוא עשה את הונו?
לא רק משקיעים או יזמים צוברים סכומי מזומן, ניירות ערך, רכוש או נדל"ן שמקנה להם שווים גבוהים במיוחד - גם תעשיית הבידור יוצרת מיליונרים, ואפילו מיליארדרים. תעשיית המוזיקה היא סגמנט אחד שיכול להעשיר מאוד את מי שמצליח בו, כמו הזמרת טיילור סוויפט למשל שסיבוב ההופעות הנוכחי שלה הפך למכניס ביותר בהיסטוריה, וגם תעשיית הסרטים יוצרת עושר רב, אבל מסתבר שעם התנהלות נכונה גם מסדרות, ואפילו סיטקומים, אפשר להתעשר - תסתכלו על גר'י סיינפלד.
ג'רי סיינפלד, הקומיקאי היהודי מניו יורק שהתחיל את דרכו כסטנדאפיסט, נכנס לאחרונה למועדון יוקרתי נוסף כאשר שווי השוק שלו חצה את רף המיליארד דולר ואת רוב הונו הוא עשה בזכות הסיטקום המפורסם על שמו ששודר לראשונה ביולי 1989 ותפסה את המסכים עד למאי 1998.
סיינפלד הרוויח בערך 465 מיליון דולר מתמלוגים על הסדרה, כאשר עיקר הסכום הגיע דווקא מהשידורים החוזרים אחרי שהסדרה ירדה מהאוויר. רשת טרנר שילמה לבעלי הזכויות מעל למיליון דולר עבור כל פרק, וכשנטפליקס רכשה את הזכויות לסדרה ב-2019 היא שילמה מעל לחצי מיליארד דולר כאשר ג'רי סיינפלד עצמו קיבל 94 מיליון דולר מתוך הסכום.
בנוסף, סיינפלד שהחל כסטנדאפיסט (ושילב קטעים מהמופע שלו בסדרה) המשיך במקצוע, ולפי ההערכות הוא הרוויח מעל ל-100 מיליארד דולר מהופעות שעשה מאז שנות ה-80. וזה לא הכל - לסיינפלד גם תיק נדל"ן בשווי של 40 מיליון דולר שכולל נכסים בניו יורק ובקליפורניה. בנוסף, לסיינפלד אוסף מכובד של רכבי אספנות שלא נכנסו לחישובים.
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- מיליארדר חדש בפלנטיר: המהגר מהודו שהפך לעשיר בזכות טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.גדי 25/03/2024 14:35הגב לתגובה זוכל הכבוד לכם לפרסם רק דברים טובים או כתבות ממומנות שמשלמים לכם עבורם ואז הכל ורוד וטוב
- 3.מבין עניין 24/03/2024 17:04הגב לתגובה זוהוא לא גנב את הכסף. ימותו הקנאים
- 2.לבריאות (ל"ת)norni 24/03/2024 09:45הגב לתגובה זו
- 1.הטיפשים 24/03/2024 09:17הגב לתגובה זוכמו סדרות למיניהן,כדורגל,כדורסל,מוזיקה על סוגיה,בקיצור כלמהשההמונים הנבערים רצים אחריו מייצרים עושר בלתי נתפס
- האברך 24/03/2024 10:37הגב לתגובה זורוצה להתגייס לצה"ל
- אנונימי 19/03/2025 23:20לאאאאא
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.
