האנליסטים ממליצים על אנבידיה - על הסיכוי וגם הסיכון במניה
אנבידיה מאיצה את הקצב שבו היא משחררת שבבים חדשים והאנליסטים ממשיכים להמליץ. "ההתקדמות של אנבידיה בתחום ה-AI הארגוני רק מתחילה וההזדמנות שם תניע צמיחה, אומר האנליסט טריסטן ג'רה מביירד. "הפעילות הזו על כל מגוון המוצרים נהנית מביקושים גדולים מאוד והיא בתחילת הדרך".
המוצרים החדשים של אנבידיה בתחום יוצגו על פי ההערכות בשבוע הבא בכנס מפתחי GTC של החברה. "פתרונות ארגוניים כנראה יקחו חלק חשוב בכנס -GTC", כתב ג'רה, "אימוץ הבינה המלאכותית בארגון נמצא במחזור מוקדם מאוד, וזה מבשר טובות לאנבידיה כשבינתיים אין תחרות בתחום הבינה המלאכותית בשוק זה"
אנבידיה משחררת שבבים בקצב מהיר מבעבר. באוקטובר, ההנהלה ציינה שהחברה עברה ממחזור מוצר בן שנתיים למחזור של שנה אחת עבור שבבי הבינה המלאכותית למרכזי נתונים. "מצגת משקיעים מעודכנת הראתה שה-B100, ההמשך לשבבי ה-H100, ישוחרר ברבעונים הקרובים", מוסיף ג'רה, "ה-B100 נקרא בשם הקוד Blackwell וצפוי שאנבידיה תכריז על הפרטים מאחורי ארכיטקטורת השבבים החדשה בשבוע הבא. אנו מצפים ש-B100 יבטא עלייה משמעותית מאוד במפרט הביצועים לעומת המוצר הנוכחי, ה-H100".
מחיר היעד של ג'רה הוא -1050 דולר, המבטא פרמיה של 17% על מחיר השוק - 889 דולר. עם זאת, חשוב להכיר גם את הסיכונים. אנבידיה אחרי זינוק נדיר בשווי - פי מעל 20 ב-5 שנים והיא נסחרת ב-2.25 טריליון דולר, שלישית מבחינת שווי שוק אחרי אפל עם 2.6 טריליון ומיקרוסופט עם 3.2 טריליון.
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכפיל הרווח החזוי שלו הוא מעל 30, לכאורה לא גבוה מדי, אלא שצריך לזכור שהרווחיות שלה לא מייצגת את תחום השבבים ונובעת מסיבה אחת ברורה - אנבידיה היא מונופול בתחום שבבי ה-AI. השאלה הגדולה היא האם זה יימשך. רוב האנליסטים סבורים שלטוח הקרוב זה יימשך. אבל דמיינו מה יכול להיות עם וכאשר אינטל, AMD או חברות אחרות יצליחו לדגדג את אנבידיה. היא תאלץ להתפשר על המחירים והמרווחים הגבוהים שלה ירדו. המרווחים היורדים עלולים לפגוע דרמטית בשורה התחתונה, אבל השוק על פי כל ההערכות רק בחיתולים, כך שגם המכירות יגדלו דרמטית.
- 7.אלון 17/03/2024 13:30הגב לתגובה זואין ספק מנייה חזקהנחברה ריווחית וצומחת תעבור מהר את ה1000
- 6.מבין עניין 17/03/2024 09:46הגב לתגובה זומניית המאה.
- 5.הסיפור שלהם יהיה כמו עם טסלה (ל"ת)אחד 16/03/2024 08:09הגב לתגובה זו
- 4.וואו! מה היינו עושים בלי האנליסטים בדיעבד? (ל"ת)אורן 16/03/2024 07:22הגב לתגובה זו
- 3.היום nvidia היא בועה שתתרסק ביום 1 ביותר מ 25%. (ל"ת)היום nvidia היא בועה 15/03/2024 22:00הגב לתגובה זו
- 2.וזה נגמר בבכי מ1.25 טריליון ל530 מיליארד בדרך לעוד 15/03/2024 21:18הגב לתגובה זווזה נגמר בבכי מ1.25 טריליון ל530 מיליארד בדרך לעוד 50 אחוז מטה
- 1.אנונימי 15/03/2024 19:32הגב לתגובה זוטסלה הייתה מונופול בתחום הרכבים החשמליים עלתה מעל טריליון התחילה תחרות משמעותית וירדה בחדות
- מי שמשווה אנבידיה לט 16/03/2024 19:11הגב לתגובה זואנבידיה כבר 10 שנים לפחות עובדת על הפתרון של AI עם כל המעטפת התוכנתית. המתחרות רחוקות דור או שניים מלסגור את הפער
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
