סיסקו מקבלת את אישור האיחוד האירופי לרכישת ספלאנק
סיסקו מערכות CISCO SYSTEMS זכתה באישור ללא תנאי של הרשות להגבלים עסקים באיחוד האירופי לרכישת חברת הסייבר ספלאנק ב-28 מיליארד דולר. הרגולטורים אמרו כי לאחר בחינה של העסקה, לא נמצאה פגיעה בתחרות.
העסקה שהוכרזה כבר בשנה שעברה היא עסקת הרכישה הגדולה ביותר אי פעם שמבצעת סיסקו ומטרתה לשדרג את עסקי התוכנה של החברה בעקבות הזינוק בתעשיית הבינה המלאכותית ובמקביל לקזז האטה בביקושים שנגרמה כתוצאה מהקורונה.
"הנציבות הגיעה למסקנה שלא קיימים חששות תחרותיים בעסקה, לאור ההשפעה המוגבלת על התחרות בשווקים בהם החברות פועלות, שכן יש מספר מספק של מתחרים", אמרה הנציבות האירופית.
החדשות הללו הן חדשות טובות עבור החברות, ששתיהן מעוניינות להשלים את העסקה בהקדם האפשרי. בהכרזה על הרכישה, על מנת להראות כמה הן רציניות בנוגע לעסקה, החברות הוסיפו בחוזה כי במידה וסיסקו תיסוג מהעסקה, או תיאלץ לסגת בגלל הרגולטורים, היא תשלם 1.48 מיליארד דולר לספלאנק. מנגד, גם אם ספלאנק תיסוג היא תשלם לסיסקו 1 מיליארד דולר.
- מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה
- סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"דרך גילוי איומים ותגובה לחיזוי ומניעה של איומים נעזור להפוך ארגונים מכל הגדלים לבטוחים וגמישים יותר" אמר אז יו"ר ומנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס.
הרכישה הגיעה בשנה שעברה כאשר סיסקו הייתה בעיצומו של מסע רכישות והספיקה לרכוש את Valtix ואת Lightspin, שתי חברות בתחום אבטחת הענן, וכן היא רכשה את Armorblox בתחום זיהוי איומים ואת Oort בתחום ניהול זהויות.
התוצאות לרבעון השני
ברבעון השני הפיסקאלי של החברה, סיסקו דיווחה על הכנסות של 12.8 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת השנה שעברה, אך מעט מעל הקוצנזוס בוול סטריט של 12.7 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 87 סנט, מעל צפי האנליסטים של 84 סנט למניה. בעוד החברה הציגה צמיחה במגזרי האבטחה ושיתופי הפעולה ברבעון, עסקי הליבה שלה - רשתות - ראו ירידה של 12% ל-7.08 מיליארד דולר. ההכנסות ממוצרים ירדו ב-9%, בעוד ההכנסות משירותים עלו ב-3.5%.
ההכנסות ירדו ב-4% ביבשת אמריקה, ב-7% ב-EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) וב-12% ב-APJC (אסיה, יפן וסין).
סיסקו ראתה ירידה של 12% בהזמנות מוצרים לעומת השנה שעברה. ברבעון הקודם החברה ציינה כי היא רואה באופק הזמנות בשווי של מיליארד דולר כתוצאה מעומס העבודה של הבינה המלאכותית .
קיראו עוד ב"גלובל"
התחזיות להמשךלרבעון אפריל, סיסקו צופה הכנסות של בין 12.1 מיליארד ל-12.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-16% לעומת השנה שעברה והרבה מתחת לקונצנזוס בוול-סטריט של 13.1 מיליארד דולר. החברה צופה רווח למניה של בין 84 ל-86 סנט, פחות מהצפי של 92 סנט. עבור שנת 2024 כולה, החברה מצפה להכנסות של בין 51.5 מיליארד ל-52.5 מיליארד דולר, ירידה של 9% ונמוך מהתחזית הקודמת של 53.8-55 מיליארד דולר. סיסקו צופה רווח למניה לשנה של 3.68-3.75 דולר, נמוך מהטווח הקודם של 3.87-3.93 דולר למניה.
החברה הודיעה גם כי תגדיל את הדיבידנד ב-3% ל-40 סנט, לעומת 39 סנט קודם לכן. ברבעון האחרון החברה רכשה מניות של עצמה בשווי של 1.3 מיליארד דולר.
- 1.מניה לפנסיה! (ל"ת)חוטמן 17/03/2024 09:39הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
