אוסקר גלוך
צילום: רד בול זלצבורג טוויטר

אחרי עוד תצוגת ענק, ברשת התלהבו מגלוך: "אמן". כמה הוא מרוויח?

כישרון העל של רד בול זלצבורג ממשיך לקצור מחמאות אחרי שרשם משחק גדול אמש. וגם: הקבוצות שמעוניינות בו לקראת הקיץ
יובל כרמל |
אוסקר גלוך סיפק עוד משחק גדול אמש (שבת), לאחר שסיים עם שער ובישול כשסייע לקבוצתו לרמוס 7:0 את אוסטריה לוסטנאו החלשה. היהלום הישראלי העלה את מאזנו ל-5 שערים ו-5 בישולים ב-19 משחקי ליגה, כשהוא מוסיף עוד 2 שערים ו-3 בישולים בשאר המסגרות. הקשר ההתקפי שהחל לשחק מגיל ילדות במכבי תל אביב נמכר בינואר לפני כשנה לאלופת הליגה האוסטרית עבור 7 מיליון אירו, אחת ההעברות היקרות בתולדות ליגת העל. גלוך שחתם עד שנת 2027 הגיע לקבוצה שידועה בפיתוח שחקנים צעירים ורשם חצי שנה לא רעה שבה התאקלם בקבוצתו החדשה, עם שני שערים ושני בישולים. הקשר הצעיר מרוויח 550 אלף אירו לעונה והגיע לזלצבורג כששווי השוק שלו עמד על 4.5 מיליון אירו.   מאז הרבה מים עברו בנהר, גלוך הצטיין במדי נבחרתך ישראל ביורו עד גיל 21 ושווי השוק שלו הוכפל - כיום הוא עומד על 15 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן הישראלי השני היקר ביותר כיום, אחרי מנור סולומון. בשבוע שעבר דווח כי אסטון וילה, שמראה עניין בגלוך כבר זמן מה, מתכוננת להצעה ראשונית בגובה 20 מיליון אירו עבור כוכב זלצבורג. עוד לפני המעבר לאלופת אוסטריה, עורר היהלום עניין רב בברצלונה, כשבקיץ האחרון גם בנפיקה ליסבון וקבוצות פאר מהליגה האנגלית, כמו ליברפול וארסנל, רשמו את שמו של הקשר בפנקסיהן. זלצבורג מתכננת לעשות "קופה" על הישראלי, ותשחרר אותו בעבור סכום שצפוי לנוע מ-30 עד 40 מיליון אירו. בליגה האוסטרית גלוך וחבריו נמצאים בצמרת הטבלה, אך נקלעו למאבק אליפות עיקש עם שטורם גארץ, שמפגרת מאחוריהם בחמש נקודות עם משחק חסר. בליגת האלופות רשמו האוסטרים קמפיין מאכזב עם הדחה בשלב הבתים, אך הקשר הישראלי יצא מרוצה לאחר שכבש שני שערים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.