סולאראדג' נופלת ב-20% באפטר - פספסה את הציפיות
סולאראדג' הישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2023 ורשמה הפסד למניה של 92 סנט על הכנסות של 316 מיליון דולר. הצפי בוול-סטריט היה להפסד למניה של 1.07 דולר על הכנסות של 324.76 מיליון דולר.
הכנסות החברה לרבעון מהמגזר הסולארי הסתכמו ב-282.4 מיליון דולר עם שולי רווח גולמי של 4%. ההכנסות לשנת 2023 כולה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת השנה קודם לכן, בנוסף לירידה של 4% בהכנסות במגזר הסולארי לבדו. שולי הרווח הגולמי Non-GAAP לשנה עמדו על 26.7%, לעומת 28.2% בשנה לפני כן.
החברה צופה לרבעון הראשון של 2024 הכנסות בטווח של 175-215 מיליון דולר. ההכנסות מהמגזר הסולארי צפויות לעמוד על 160-200 מיליון דולר.
"למרות האתגרים שעמדו בפנינו במחצית השנייה של 2023, סיכמנו את השנה עם הכנסות של 3 מיליארד דולר, רק מעט מתחת לרמות של 2022," אמר צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג'. "המחצית הראשונה של 2023 כללה מספר שיא של התקנות וציפיות לצמיחה בהמשך, עם מעבר במחצית השנייה של השנה לשוק חלש יותר עקב ריביות גבוהות יותר ומחירי חשמל נמוכים יותר, מה שגרם להצטברות מלאי שהאטה את המסירות שלנו. עם זאת, אנו מאמינים כי אנו ממוקמים היטב למחזור הצמיחה הבא בתעשיית הסולאר, הודות לפורטפוליו המוצרים המתרחב שלנו וכן צעדי התפעול והפחתת העלויות שנקטנו".
בחודש שעבר הודיעה סולאראדג' כי תצמצם את כוח האדם בחברה, במטרה לצמצם בעלויות התפעול ולהתאים את מבנה העלויות למגמות השוק הנוכחיות. החברה אמרה כי תפטר כ-16% מכוח האדם הגלובלי שלה, כ-900 עובדים, מתוכם כ-500 עובדים באתרי הייצור של החברה בישראל ובעולם. מספר המפוטרים בישראל הנו כ-550 עובדים, מרביתם במטה החברה והשאר במפעל היצור בציפורית.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סולאראדג' נמצאת במשבר קשה שנובע משני השווקים שלה - ארה"ב ואירופה. זה התחיל בארה"ב בה התקנת הפאנלים הסולאריים בקליפורניה בירידה בגלל שינויים רגולטורים (הפחתה בסבסוד) לצד פגיעה בכדאיות ההתקנה בגלל הריבית הגבוהה. זה נמשך במקומות נוספים בארה"ב שהביקושים בהם בהאטה והמשיך גם לאירופה - תחרות חזקה לצד פגיעה בכדאיות הכלכלית של הצרכנים הסופיים, גרמה לרמות מלאי גבוהות אצל המתקינים שהם הלקוחות של החברה. על רקע זה, החברה הנמיכה תחזיות פעמיים ופרסמה אזהרת רווח להמשך כשהיא מסיימת את המחצית השנייה של 2023 בכ-50% מתחת להערכות המוקדמות.
- 11.חחח 21/02/2024 21:23הגב לתגובה זוהמניה היתה מומלצת כאן כשהיתה בשווי פי 4....
- 10.סעדיה גאון 21/02/2024 19:11הגב לתגובה זונועה עלי למנכ"לות כעת! וכמעיין המתגבר הצילי את החברה! זה בידיים שלך!!! סומכים עליך כאן בסוכת המצילים!
- 9.קייזר סוזה 21/02/2024 16:48הגב לתגובה זוהשינויים הרגולטורים כבר קיימים שנתיים ומשפיעים על כלל החברות בתחום כמו אנפייז ואסאמאיי אבל במקום להערך לשינוי החברה פשוט ממשיכה עם הראש בקיר. כבעל מניות אני מאמין בחברה ופתיחת שווקים חדשים יכולים לגרום לשנוי אבל צביקה לנדאו צריך לחזור לתפקידו המקורי ולהחזיר את מושכות לחברים המייסדים
- 8.מנכ"ל כושל (ל"ת)אנונימי 21/02/2024 10:20הגב לתגובה זו
- 7.פיקח 21/02/2024 08:44הגב לתגובה זואיך לא פיטרו את המנכל עדיין???
- 6.קוקו 21/02/2024 08:41הגב לתגובה זומאז שהמייסד נפטר ממחלה קשה החברה נופלת
- 5.ירון 21/02/2024 08:38הגב לתגובה זויושבים חזק על המניה. היא כבר ירדה בכ-80 אחוז מהשיא אז אין סיבה לצלילה נוספת מעבר לשורטיסטים שמפילים אותה
- יוסי 21/02/2024 20:12הגב לתגובה זועזוב אחי, חברה טובה אבל לא נותנת שום ערך מוסף על חברות אחרות בתחום שלוקחות עד חצי מחיר ממנה.
- 4.מה קורה לחברה? למה מפסידה? (ל"ת)אזרח כועס 21/02/2024 03:28הגב לתגובה זו
- 3.מייצרים מוצרים פשוטים, שמיוצרים בסין ב-1/4 מחיר (ל"ת)כמה צפוי 21/02/2024 01:01הגב לתגובה זו
- קייזר סוזה 21/02/2024 16:52הגב לתגובה זולסולאראג' יש ועברה ועוברת רגולציה בתחום יצור האנרגיה והולכה לרשת החשמל באירופה ובארה"ב בניגוד לחברות סיניות רבות שכל מה שמייצרות זה מערכות אופגריד הפנאל הסולרי הוא רק חלק קטן
- 2.קניה (ל"ת)קובי 1354 21/02/2024 00:35הגב לתגובה זו
- 1.צריך להעיף את הלנדאו הזה (ל"ת)מנכ"ל טיפש 20/02/2024 23:18הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
