דראפטקינגס
צילום: טוויטר

הבית תמיד מרוויח - שוק הימורי הספורט בארה"ב גדל

תחום ההימורים בארה"ב תמיד היה חזק, אבל בתקופה האחרונה הוא צומח בקצב מהיר במיוחד; על כיסם של המהמרים מתחרות מספר חברות, והקרב הולך ונהיה קשה יותר; מי החברות המובילות?
רוי שיינמן | (1)

23 מיליארד דולר - אלה לא ההכנסות הרבעוניות או השנתיות של חברה כלשהי, זה הסכום הכולל של הימורים שהאמריקאים שמו בלילה שבין ראשון לשני האחרון על משחק הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול האמריקאית והאירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר בארה"ב.

תרבות ההימורים היא כמעט בלתי נפרדת מהספורט האמריקאי עצמו. לפי הנתונים, בערך 1 מכל 4 אמריקניים הימר על המשחק ביום ראשון. סך ההימורים השנתי שהאמריקאים שמים על משחקי הספורט בדרך להגיע ל-100 מיליארד דולר בשנה, ויש הרבה חברות שעושות כל מה שהן יכולות כדי שכמה שיותר מהסכום הזה יגיע אליהן.

מי השחקניות במגרש

עד לא מזמן השחקניות החזקות בתחום היו בתי ההימורים - הקזינואים, כמו MGM  MGM RESORTS , פן ועוד, אבל בשנים האחרונות האפליקציות התחילו לצבור תאוצה. פאנדיול, פרייזפיקס, וגם דראפטקינגס  DRAFTKINGS INC שהונפקה ב-2019 ומאז המניה שלה עלתה כבר ב-357%.

האפליקציות הופכות את ההימורים להרבה יותר נגישים. הן לא דורשות הגעה פיזית לחנות וגם דורשות תהליך אימות קל יותר ותהליכי מסירה והפקדה מהירים יותר. דראפטקינגס היא החברה היחידה מבין האפליקציות שמונפקת ולכן ניתן ללמוד מהדוחות שלה על המגמות בתחום.

דוחות דראפטקינגס

דראפטקינגס פספסה את צפי האנליסטים ברבעון הרביעי כאשר דיווחה על הפסד של 10 סנט למניה והכנסות של 1.23 מיליארד דולר, לעומת הצפי לרווח למניה של 29 סנט והכנסות של 1.24 מיליארד דולר. 

עם זאת, החברה העלתה את התחזית שלה ל-2024 - היא כעת צופה הכנסות של בין 4.65-4.9 מיליארד דולר לעומת התחזית הקודמת של 4.5-4.8 מיליארד דולר. גם תחזית ה-EBITDA עלתה לטווח של 410-510 מיליון דולר לעומת 350-450 מיליון דולר.

אבל המהלך שהכי משך את תשומת לבם של המשקיעים היה ההודעה של החברה על כוונתה לרכוש את אפליקצית ההגרלות ג'קפוט בסכום של 750 מיליון דולר. האנליסטים התרשמו מהמהלך ואמרו שהם צופים שהוא יתרום לסינרגיה בין התחומים השונים בחברה ויתרום להמשך הצמיחה, זאת כאשר חלק מהאנליסטים נתנו למניה מחיר יעד של 55 דולר, אפסייד של 22%.

דראפטקינגס נסחרת לפי שווי של 21 מיליארד דולר והיא מכניסה בקצב של בערך 5 מיליארד דולר לשנה. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-151.5%.

מנית דראפטקינגס ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה עם FLUT שהתחילה להיסחר בניו-יורק? (ל"ת)
    טל 17/02/2024 07:49
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.