"הדגל של ישראל מקועקע על המטוסים שלנו. אנחנו הכי גאים בזה"
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על היא אחת מנבחרת אנשי השנה של קהל ביזפורטל. מעל 100 אלף גולשים השתתפו בבחירות כשהבחירה בבן טל גננסיה נובעת כנראה משני טעמים - הזיהוי עם החברה כחברה ישראלית שאפשר לסמוך עליה בשעת משבר (ורואים את זה בהתנהלות של הציבור שרכש כרטיסים לפני המלחמה ורובו העדיף שלא לקבל את הכסף, אלא לממש את הכרטיסים בעתיד) והעניין המרכזי - ההצלחה שלה עד למלחמה והיכולת לשרוד את החודשים האחרונים. כן, לשרוד, כי חברות תעופה בזמן מלחמה הן במשבר גדול.
עד למלחמה הצליחה בן טל גננסיה להמריא את חברת התעופה למסלול של רווחים וצמיחה והיא ידעה לנווט גם מאז המלחמה למרות הקשיים הגדולים בשוק התעופה והתיירות. הקשיים עדיין קיימים, אי הוודאות עדיין גדולה, אבל בינתיים אל-על מסתדרת בכוחות עצמה וזה בפני עצמו הצלחה גדולה.
מניית אל על ספגה נפילה באוקטובר, מאז היא המריאה 90% והיא נסחרת מעל המחיר לפני המלחמה. המשקיעים אופטימים והסיבה לכך היא נתח השוק שאל-על צפויה לנגוס בחברות הבינלאומיות אחרי המלחמה. היתה גם ביקורת אצלנו על אל-על שמעלה מחירים כי אפשר (היא שולטת בקווים רבים), אבל בראייה עסקית - היא צודקת. יש ביקוש יש היצע, היא בתקופה קשה, והיא מרוויחה במקומות שאפשר. לזכותה של בן טל גננסיה צריך להגיד שהיא הצליחה להרים את פעילות המטענים בתקופה הזו ולדעת לחזור עם טיסות מטענים במקום טיסות ריקות מיעדים מסוימים. כל זה בלי תמיכה ממשלתית כיאה לחברה עם שליטה פרטית.
בן טל גננסיה התארחה בוועידת ההשקעות של ביזפורטל. נפתח בשאלה לא שגרתית - דינה, את משחקת פוקר?.
דינה: "לא, אבל אני צופה".
אגיד לך למה אני שואל. אנו מנטרלים את הכאב שלנו מהמלחמה, אבל לדעתי כל יום בא לך עוד קלף טוב ועוד אחד ועוד אחד. מנתח שוק של 21%, כשאל-על חווה בירידה בנתח שוק בגלל הלואו קוסט שמים פתוחים ועוד, אתם בנסיקה".
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קהל, אתם יודעים מה נתח השוק של אל-על בינואר? מעריכים?
יש כמה תשובות בקהל, 30%, 40%. אורן הולצמן מאודיטי אומר 70% וזה נכון.
לא היה מצב כזה מבחינת שינוי נתחי שוק. שינוי כה דרמטי בנתח שוק. אולי רמדיה שהיה בה שינוי לרעה בזמנו. תחשבו שקוקה קולה נעלמת ופפסי עולה. אני אגיד שאל על עולה בנתח בנתח שוק כי חברות בינלאומיות לא טסות לכאן, אל-על ב-4 חודשים האחרונים מוסיפה לשפיות במדינה.
שאלה אליך דינה – מה עושים בתקופה כזו, איך עליתם כך בנתחי השוק, איך התוכניות האסטרטגיות משתנות?
"התוכניות לא השתנו לטווח הבינוני והארוך. יש לנו תוכנית אסטרטגית עד ל-2028. לא ידעתי שתראיין אותי (רונן קרסו היה סמנכ"ל השיווק של איסתא עד לאחרונה) אבל נזכרתי במשהו ותראה איך זה מתקשר - אנו אומרים שאל-על הכי בבית בעולם. איך עושים הכל בשביל מישהו שמכירים. אתה זוכר מתי נפגשנו לראשונה? על מטוס בדרך לוייטנאם, זה היה מזמן ולרונן היתה בעיה עם הויזה והיה צריך 100 דולר".
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
רונן: "כן כן, אני זוכר"
דינה: "אמרתי לך מיד קח, אין בעיה, נפגשנו עם האישה והילדים, אבל למה אני מספרת? כי זה הכי בבית בעולם. זה המסר שלנו".
רונן: "החזרתי את הכסף?"
דינה: "לא החזרת, הגעת לארץ וברח לך".
רונן "אוי ואבוי לי".
(צחוק גדול בקהל)
"המלחמה פגשה אותי אחרי חודשים טובים. הדוחות שלנו בתשעת החודשים הראשונים של השנה השתפרו מאוד. הצלחנו למרות שאנו שוכחים שעולם התעופה ושרשרת האספקה עוד מתאוששים מקורונה. אם מזמינים מטוס – מתי אתם חושבים שהוא יהיה מוכן? ב-2030. יש מחסור עצום במטוסים וגם בטייסים. לא סתם חברות התעופה הזרות מחליטות לא לטוס לפה. מה היה קורה בלי אל-על עכשיו, בתקופת המלחמה. אני גאה בכך שאנחנו חברה ישראלית שהביאה הביתה אנשים מכל רחבי העולם, הביאה מילואימניקים ומילואימניקיות הביתה. אנחנו טסנו לכל מקום שהיו צריכים אותנו. לא היה כאן שיקול עסקי כלכלי. הבאנו חיילים בחינם. הטלפון שלי פתוח לחיילים, קצינים, דיפלומטים. הדגל של ישראל מקועקע על המטוסים שלנו. אנחנו הכי גאים בזה.
"אנחנו נהנים מעלייה בנתח השוק. החברות הבינלאומיות פחות טסות לכאן. אבל, אני חייבת להגיד - שצה"ל ינצח ונחזור למצב הקודם, זה הכי חשוב, הרבה יותר מנתח השוק שלנו".
- 12.צוקי 15/02/2024 23:52הגב לתגובה זולא ברור איך זו הבחירה אם הייתה מקום 2 בבית...
- 11.סתם נצלנים,לא יפה ההתנהגות שלהם. (ל"ת)שי.ע 15/02/2024 23:07הגב לתגובה זו
- 10.חן 15/02/2024 17:15הגב לתגובה זואין עליכם שירות מנצח וישראליות שרק שלנו
- 9.חיים דרוק 15/02/2024 13:32הגב לתגובה זוהחברה הקפיצה מחירים בצורה חזירית ביותר .
- 8.שילמתי יותר אבל מפרגן לאל על ולמנכ"לית (ל"ת)בני 15/02/2024 11:35הגב לתגובה זו
- 7.אלעד 15/02/2024 11:09הגב לתגובה זווההנהלה והטיייסים ממשיכים לחגוג על חשבון ציבור המשקיעים
- 6.תמים 15/02/2024 10:47הגב לתגובה זוכולם מושחתים באל על. הוועדים וההנהלה. המטרה שלהם למצוץ ולסחוט אל על.
- 5.יוני 15/02/2024 10:07הגב לתגובה זוחוגגים על העכוז של כולנו בזכות המלחמה במחירים מופקעים קיבלו הלוואות מהמדינה מהמיסים שלנו, אף פעם לא מחזירים, גובים מחירים מופקעים, טסים רק בזכות מימון ביטוחי של המדינה מהמיסים שלנו אם איזה מטוס ייפגע, לוקחים מחירים חזיריים. עאלק אנשי השנה. תנו לי גיבוי ממשלתי וגם אני אקים חברת תעופה ישראלית שתתחרה בהם.
- 4.מהנדס תעשיה וניהול 15/02/2024 09:32הגב לתגובה זומה שהמנכ"לית האמיצה עשתה חייבים לעשות במדינה . למגר את השחיתות , לחסל את חוסר המקצועיות והבזבוז , ולהשמיד את המאפיה השלטת . השלטונית . .
- 3.מאור 15/02/2024 09:17הגב לתגובה זובתור מילואימניק עשו לי טובה גדולה , קיבלתי כרטיס מיידי בחינם בזמן שהייתי בתאילנד לחזור הביתה למילואים במיידי. תודה לכל הנוגעים בדבר !
- 2.לאה 15/02/2024 09:08הגב לתגובה זואל על אכן במקום הנכון ובזמן הנכון תודה לכם על הבטחון והציונות כל הכבוד
- 1.מריה 15/02/2024 09:07הגב לתגובה זולאפשר מכירת אוכל לא כשר בטיסות. יותר בריא ויותר טעים.
- עמרי 15/02/2024 12:07הגב לתגובה זויקפיץ את החברה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
