חיים כצמן: "הנתח היחסי של הפעילות בישראל בתוך הקבוצה יגדל"
בתקופת הקורונה ג'י סיטי היתה בסוג של משבר, אבל חיים כצמן הצליח לצאת ממנו בנחישות וביזמות, והוכיח שעם כל המשברים והקשיים - יזם כמוהו, שרגיל כבר 40 שנה להצמיח חברות, יודע להתמודד גם עם נפילות. המשבר עוד קיים, אבל הוא פחות גדול מבעבר וכצמן נבחר בזכות יכולתו לייצב את הקבוצה ולצאת מהמשברים, לאחד מאנשי השנה של מערכת ביזפורטל.
חיים כצמן - אף אחד לא מאמין ליזם, אתה כל הזמן צריך לשכנע, להוכיח את עצמך (צילום: שלומי יוסף)
ג'י.סי.טי שפועלת בתחום הנדל"ן המניב ובייזום נכנסה לקורונה עם מינוף גבוה והגיעה לסיכון עסקי גדול. הריביות הגבוהות המשיכו להכביד ורק בחצי שנה-שנה האחרונה נראה שהקבוצה מתייצבת. זה בזכות מימושים, בזכות הנפקה של הפעילות בברזיל, באמצעות גיוסי חוב, ועל כל זה מנצח מלמעלה חיים כצמן.
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כצמן התארח בוועידת ההשקעות של ביזפורטל לשיחה קצרה במקביל לקבלת האות על הישגיו. ספר לנו קצת על מה זה להיות יזם ועל היכולת להמשיך ולא להישבר.
"זה בא מאותו מקום. יזם, בהגדרה, הוא אחד שאומרים לו שמה שהוא אומר לא ייתכן, בלתי אפשרי. יזמות בהגדרה היא של משהו שלא היה קודם, ואז קם משוגע אחד שאומר אני אעשה ולא מאמינים לו. אני מכיר את זה כבר 40 שנה. בשנת 1990 השתתפתי כאן בכנס ואמרתי אני אקים קרן ריט בארה"ב עם 100 מיליון דולר. לא האמינו כמובן והם צדקו. הריט היתה 6 מיליארד, לא היה 100 מיליון. זה לא מעניין ללכת למקומות אפשריים, זה מעניין ונכון ורווחי ללכת למקומות הלא אפשריים".
איפה תהיו בעוד 3 שנים?
"מרוכזים בישראל. הנתח היחסי יגדל. יש לנו המון זכויות בנייה ועל הנכסים הקיימים שלנו אפשר להקים עוד אלפי מ"ר בראשון לציון, כפר סבא ועוד מקומות. ארה"ב היא מגרש ביתי ורכשנו באירופה את ג'י סיטי אירופה, ואנו ממוקדים בוורשה שהיא עיר צומת ומתפתחת ומתחברת טוב עם ישראל. זו תהיה החברה. תודה גם להנהלה שלי בברזיל. הנפקנו אותה לא מזמן, אז זו עוד גאווה ישראלית בבורסה בסאו פאולו".
איך אתה רואה את כלכלת ישראל בעוד שנה מהיום?
- 2.חי 14/02/2024 21:32הגב לתגובה זואסור לעלות את השמאל והערבים !
- 1.בינתיים הממשלה פח (ל"ת)אם הממשלה ... 14/02/2024 18:36הגב לתגובה זו
- רחמים 14/02/2024 21:23הגב לתגובה זומודה ועוזב ירוחם

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
