דלתא מורידה את התחזית ל-2024 - וחברות התעופה האחרות צונחות איתה
חברת התעופה האמריקננית דלתא DELTA AIR LINES דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי - הרווח למנייה כמעט הוכפל לעומת הרבעון המקביל, בו הוא הסתכם ב-1.29 דולר, והסתכם ב-3.16 דולר, וההכנסות הסתכמו ב-14.2 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למנייה של 1.16 דולר ולהכנסות של 13.6 מיליארד דולר. ההכנסות מטיסות פנים של החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל, בעוד ההכנסות מטיסות בינלאומיות זינקו ב-25%.
התחזית ל-2024
בכנס משקיעים בדצמבר 2022, דלתא אמרה שהיא צופה רווח למנייה של מעל 7 דולר לשנת 2024. עכשיו החברה צופה רווח למנייה של בין 6-7 דולר בשנת 2024, וזאת עוד אחרי שנת 2023 שהייתה טובה לסקטור. החברה גם צופה לייצר תזרים מזומנים חופשי של בין 3-4 מיליארד דולר, שיפור לעומת שנת 2023 בה החברה ייצרה תזרים מזומנים חופשי בסך 2 מיליארד דולר.
חברות תעופה גדולות אחרות כמו יונייטד UNITED AIRLINES , אמריקן אירליינס AMERICAN AIRLINES וסאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO יורדות במסחר בעקבות התחזית של דלתא.
כל דיווח משמעותי של אחת מחברות התעופה הגדולות משפיעה על הסקטור כולו - ברבעון השלישי למשל דיווחה דלתא על דוחות חזקים שהושפעו, לדבריה, מביקושים חזקים: "הביקוש החזק ממשיך לתדלק את הפעילות של דלתא עם הכניסה לרבען האחרון של השנה, בו אנחנו מצפים לגידול של בין 9%-12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה". אמר אז נשיא דלתא גלן הוונסטיין, כאשר מניות חברות התעופה עלו במסחר לאחר מכן.
- 5.737 מקס. תקלות. לא עולה על המטוס הזה. (ל"ת)כלכלן בכיר 13/01/2024 08:23הגב לתגובה זו
- 4.עופר 13/01/2024 03:35הגב לתגובה זובאופן מסורתי, דלתא מדווחת על התוצאות הכספיות שלה ראשונה מכל חברות התעופה האמריקאיות הגדולות, לכן פרסום התוצאות שלה משפיע על כל שאר החברות
- 3.דובי 12/01/2024 23:28הגב לתגובה זוכאן מספרים שהם חוזים ירידה כלומר שהם הולכים לתת את המכה של החיים בשנת 2024 .
- 2.נשמע כמו ניעור קלאסי (ל"ת)ששון 12/01/2024 18:23הגב לתגובה זו
- 1.מ. כהן 12/01/2024 18:12הגב לתגובה זומדלתא, ודומותיהה החולשה היא בכל המגזר, מה שנגזר מיזה, ההכנסה הפנויה של כלל האוכלוסיה קוטנת, זה מצביע על צמיחה עתידית נמוכה מהמצופה.
- פששש.. אתה גאון! אותך לפדרל ריזרב. שיעשו אותך נגיד. (ל"ת)כלכלן בכיר 13/01/2024 08:24הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
