מכבי תל אביב
צילום: מכבי תל אביב אינסטגרם

אין מעבר: איזו הגנה יקרה יותר, של מכבי תל אביב או מכבי חיפה?

לקראת המפגש הגדול ביותר שמציע הכדורגל הישראלי כיום, "ביזספורט" ישב והשווה בין הגנות הקבוצות. מה שבטוח - המספרים מפתיעים
יובל כרמל | (1)

משחק העונה של הכדורגל הישראלי יתקיים היום (רביעי,20:30), כשאלופת המדינה מכבי חיפה תתארח אצל מכבי תל אביב מצמרת הטבלה, כשהפרש הנקודות עומד על 8. ניצחון לצהובים עשוי לקבוע את גורל האליפות, כשבמקרה של הפסד חניכיו של מסאי דגו עשויים לפתוח מחדש את המאבק.

רבות דיברו על האגף הקדמי של שתי הקבוצות, עם שחקני ענק כמו ליאור רפאלוב, צ'ארון שרי וערן זהבי, אך גם החלק האחורי לא פחות חשוב, ועשוי לקבוע את גורל המשחק. כעת נשאלת השאלה - איזו הגנה טובה ויקרה יותר?

פייר קורנו (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)

נתחיל מהעובדות - הטבלה מצביעה על זו של הצהובים, שספגה 9 שערים העונה, לעומת 13 שספגה מכבי חיפה. מבחינת ההרכב, בשער יפתח אורלנדו מוסקרה (350 אלף אירו) כשבמרכז ההגנה רובי קין צפוי לפתוח עם אנריק סבוריט (חצי מיליון אירו) בעמדת הבלם, כשההתלבטות היא בין עידן נחמיאס (300 אלף אירו) לדריק לוקאסן (מיליון אירו), שחזר מפציעה. בעמדת המגן הימני צפוי לפתוח אבישי כהן (350 אלף אירו), כשבצד שמאל קין עשוי לפתוח עם רוי רביבו (800 אלף אירו), או להפתיע ולהלביש את אופיר דוידזאדה (300 אלף אירו). על הספסל ישב מתן בלטקסה (300 אלף אירו), שחזר לקבוצה לא מזמן אחרי שנתיים באוסטריה. סך הכל, הגנת הצהובים שווה 3.9 מיליון אירו, כשמחסירים את ניר ביטון הפצוע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מכבי חיפה (ל"ת)
    שמוזי 13/01/2024 23:05
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.