מנצ'סטר סיטי, ליברפול, או באיירן: קשר פולהאם מתלבט; מה תג המחיר?
בקיץ ניסו בפולהאם להחתים את סקוט מקטומיניי של מנצ'סטר יונייטד כמחליף של הפורטוגלי, אך העסקה נפלה, וכעת הקוטג'רס מעוניינים בקשר פלומיננסה, אנדרה (22, שווי שוק - 25 מיליון אירו) שבשבוע שעבר זכה עם קבוצתו בקופה ליברטדורס, כשהקשר הברזילאי הצעיר נמצא גם בפנקסו של פפ גווארדיולה. מנגד, ליברפול מתקשה עם עמדת הקשר האחורי, כשווטארו אנדו שהגיע בקיץ לא מספק את הסחורה, וייתכן כי שחקן ברמתו של פלהיניה יהיה מה שקבוצתו של יורגן קלופ צריכה. באיירן לעומת זאת שמחה עם יוזואה קימיך הנהדר בעמדת הקשר האחורי, כשבקבוצה החלו גם לשתף את תוצר מחלקת הנוער של המועדון, אלכסנדר פבלוביץ' בן ה-19, שבנומבר חתם על חוזהו הראשון בקבוצה ובישל את השער הרביעי בקלאסיקר. מתחילת העונה רשם הקשר הגרמני 4 הופעות, אחת מהן בליגת האלופות. היום (ראשון, 20:30) תפגוש באיירן את שטוטגארט כשניצחון יצמצם את הפער בינה לבין באייר לברקוזן לנקודה אחת. פלהיניה שיחק עבור ספורטינג ליסבון ברוב הקריירה עד אשר הגיע לאנגליה בקיץ 2022 עבור 21 מיליון אירו, וביסס את עצמו כאחד הקשרים האחוריים המוכשרים בליגה הטובה בעולם. מאז שווי השוק שלו הכפיל את עצמו, כשהיום הוא התייצב על 55 מיליון אירו, כשפולהאם צפויה לדרוש עליו בסביבות ה-75 מיליון.João Palhinha being João Palhinha. pic.twitter.com/UntXrNvjdX
— Fulham Football Club (@FulhamFC) May 11, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
