דומיניק סובוסלאי
צילום: נבחרת הונגריה טוויטר רשמי

70 מיליון אירו: זהו כוכב ליברפול שהוביל את נבחרתו ליורו

בפעם השנייה ברציפות: קשר ליברפול וקפטן נבחרת הונגריה, דומיניק סובוסלאי, מוביל את נבחרת הונגריה ליורו, כשבדרך היא גוברת על סרביה החזקה, ששוויה כפול משל הונגריה. כל הפרטים
יובל כרמל | (2)

לא יאמן: כוכב ליברפול וקפטן נבחרת הונגריה, דומיניק סובוסלאי, העפיל עם נבחרתו רשמית ליורו 2024, לאחר שהאחרונה ניצחה 3-1 את מונטנגרו. הונגריה הוגרלה לבית יחסית נוח, כשבנוסף למונטנגרו התחרו איתה על העלייה גם בולגריה, ליטא וסרביה החזקה.

סובוסלאי בן ה-23 הוא שחקן המפתח של נבחרתו, כשבשלושת המשחקים האחרונים הוא תרם כ-3 שערים ו-2 בישולים. בקיץ האחרון נקנה על ידי ליברפול מרד בול לייפציג, כשהאחרונה הפעילה את סעיף השחרור שלו בסך 70 מיליון אירו, ובכך הפך ההונגרי לאקזיט הגדול ביותר של הגרמנים. העונה פתח בכל 12 מחזורי הפרמיירליג, ולא ירד מהמגרש אפילו לדקה, כשהוא כובש שער אחד ומבשל פעמיים. בתקופתו בלייפציג ערך 91 הופעות, הבקיע 20 שערים כשהוא מוסיף 22 בישולים. במוקדמות היורו הקודם, הבקיע שער ניצחון בדקה ה-92 שהעלה את נבחרתו למפעל הנחשק, על חשבון איסלנד.

מהקשרים הטובים בעולם. סובוסלאי (קרדיט - נבחרת הונגריה טוויטר רשמי)

יש יגידו כי ההישג המרשים ביותר של סובוסלאי והונגריה הוא לא בהכרח ההעפלה, אלא לסיים במקום הראשון בבית, כ-4 נקודות מעל סרביה. שווי השוק הכולל של הונגריה הוא 147 מיליון אירו (כשערכו של סובוסלאי מוערך ב-70 מיליון), לעומת 297 מיליון אירו ששווה הסגל של סרביה. לא ניתן למנות כוכבים בשורות הונגריה למעט הקשר המחונן. בהגנה יש את אטילה סאלאי בן ה-25, בלם הופנהיים שמחזיק בשווי שוק של 14 מיליון אירו, ואת מילוס קרקז, מגנה השמאלי של בורנמות' מתחתית הפרמיירליג, ששווה כ-18 מיליון אירו.

בסגל סרביה לעומת זאת, המצב שונה: ישנם כ-17 שחקנים סרבים ששווי השוק שלהם עובר את ה-5 מיליון אירו, בעוד שבושורות הונגריה ניתן למנות רק ארבעה. לסרביה מגוון שחקנים מוכשרים, כגון סטרהיניה פבלוביץ' (22, שווי שוק: 25 מיליון אירו), בלם רד בול זלצבורג וחברו לקבוצה של אוסקר גלוך, חלוץ אל הילאל ואקס פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ' (29, שווי שוק: 28 מיליון אירו), שכבש 14 שערי פרמיירליג בעונה שעברה ובישל עוד שניים, וכוכבי יובנטוס: הקשר פיליפ קוסטיץ' (31, שווי שוקף 15 מיליון אירו) והחלוץ המוכשר, דושאן ולאחוביץ' (23, שווי שוק: 70 מיליון אירו), שכבש העונה 4 שערים בסרייה א' והוסיף בישול.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורן 20/11/2023 23:41
    הגב לתגובה זו
    הונגריה הוציאה את גדוליי השחקנים בעולם בשנות ה 50 וה 60.סובוסלאי קטן לידם.פושקאש.הידקוטי.קוציץ.קובלה.בוזיק.אלברט פלוריין. לא יהיו שחקנין כאלה יותר.לעולם
  • 1.
    עותניאל 20/11/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
    שחקן ש כתבה מעניינת סובוסלאי שחקן שחקן והוא עוד יגיע רחוק יותר
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.