פאגאיה
צילום: ענבל מרמרי
דוחות

פאגאיה העלתה את התחזית, ההכנסות צמחו ב-4%

נפח הפעילות של החברה צמח ב-10% לשיא של 2.1 מיליארד דולר. לעומת זאת, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הוא בסך 21.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-74.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד
איציק יצחקי |

ההכנסות של חברת פאגאיה (PAGAYA) ברבעון השלישי של השנה צמחו ב-4% לשיא של 211.8 מיליון דולר (מעבר לתחזית של 190 מיליון דולר עד 200 מיליון דולר).  נפח הפעילות של החברה צמח ב-10% לשיא של 2.1 מיליארד דולר (מעבר לתחזית של 1.9 מיליארד דולר עד 2 מיליארד דולר) וה-EBITDA המתואם בשיא של 28.3 מיליון דולר (מעבר לתחזית של 10 עד 20 מיליון דולר). 

הרווח הנקי הסכם ב-14.3 מיליון דולר - רבעון השני ברציפות שבו מוצג רווח נקי מתואם חיובי. יחד עם זאת, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הוא בסך 21.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-74.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל המשך השיפור בתוצאות התפעוליות והוצאות נמוכות יותר שאינן מזומן כגון הוצאות תגמול מבוסס מניות.

מעבר לכך, החברה מעלה את התחזית שלה לנפח הפעילות, ההכנסות וה-EBITDA המתואם ל-2023: נפח הפעילות צפוי להיות בין 8 מיליארד דולר ל-8.2 מיליארד דולר ב-2023. סך ההכנסות צפוי להיות בין 800 ל-825 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם צפוי להיות בין 65 ל-75 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2023 פאגאיה גייסה 4.9 מיליארד דולר ב-11 איגוח מגובי נכסים (ABS) והייתה פעם נוספת מנפיקת ה-ABS הגדולה בארה"ב בתחום ה-Personal loans. בנוסף, במהלך הרבעון החולף פאגאיה הכריזה על שני שותפים חדשים שהרחיבו את רשת ההלוואות שלה: אחד מחמשת הבנקים המובילים בארה"ב וחברת מימון לרכבים הנמצאת בין ארבע החברות המובילות בארה"ב.

"הביצועים שלנו ברבעון השלישי הדגישו שוב את החוזק של הרשת הדו-צדדית שלנו. התעלינו על התחזית בכל הפרמטרים ורשמנו שיאים בנפח הפעילות שלנו, בהכנסות וב-EBITDA המתואם", ציין גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ"ל פאגאיה. "המומנטום החזק שאנו נמצאים בו מבחינה עסקית ושילוב המוצר של פאגאיה על ידי השותפויות החדשות שלנו הם עוד צעד במסע שלנו לשינוי האקו-סיסטם של מימון צרכנים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.