נטע לביא
צילום: באדיבות גמבה אוסקה

קפטן מכבי חיפה לשעבר הפגין ביפן למען החטופים

נטע לביא ואשתו השתתפו בהפגנה למען ישראל ולידור כהן סירב לשחק לפני הורדת דגלי פלשתין ביציע. המועדון הגדול באנגליה הקדיש כתבה מיוחדת לאחד האוהדים הישראלים
מיכאל וייסרמן |

כדורגלני ישראל בארץ ובעולם ממשיכים לשמש כנציגי ההסברה של מדינת ישראל כנגד החמאס ובעיקר כנגד לא מעט שחקנים ממדינות ערב, שמנסים להשכיח את פעילויות הטבח של חמאס בישראל.

למען ישראל גם ביפן. לביא (צילום: באדיבות גבמה אוסקה)

היום הגיע תורו של קשר נבחרת ישראל, נטע לביא, ששימש כקפטן מכבי חיפה וכיום משחק בגמבה אוסקה ביפן. לביא ואשתו התגייסו למען החטופים שנמצאים בעזה ויחד עם הרבה ישראלים ויפנים הפגינו ודרשו לשחררם. כחלק מהניסיון להעלות את המודעות, נרכשו עשרות בובות "פיקאצ'ו" שכוסו עיניהן, הודפסו עלונים עם שמות ותמונות החטופים והונפו דגלי ישראלי.

בנוסף גם הקשר לידור כהן שמשחק בתאילנד הראה נכונות להביע את מחאתו. הקשר שמשחק בקבוצת  טראט סירב לעלות למשחק מול פראצ'ופ כאשר הבחין בדגלי פלשתין ביציע. הקשר זעם בפני ראשי המועדון שלו שפנו למשקיף המשחק וזה דאג להוריד את הדגלים באופן מוחלט. הישראלי השתתף במפגש שהסתיים בניצחון קבוצתו בתוצאה 0:1.

מעבר לכך גם במספר מועדונים בפרמייר ליג מנסים להזכיר את האוהדים שמתו בישראל. אחת המחוות המרגשות הגיעה ממנצ'סטר יונייטד שבירחון לקראת הדרבי מול סיטי הוקדשה אחת הכתבות לזכרו של האוהד יונתן רפפורט ז"ל. האחרון נרצח בביתו בקיבוץ בארי כאשר מסופר כי הקריב את חייו למען הצלת משפחתו.

שחקנים רבים בישראל ממשיכים גם לבקר את ההתנהלות של ממשלת ישראל ואם הבוקר ביקר קשר העבר גילי ורמוט באופן ישיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אז כעת העלה קשר הפועל באר שבע, רועי גורדנה פוסט כנגד ממשלה כולה. גורדנה כתב: "כבר אמרתי. אני הרמתי ידיים. הם יורים, רוצחים, משמידים לילדים שלנו את הנשמות מפחד מאזעקות ופוגעים בחפים מפשע. הם מחזיקים במעל 220 אנשים שרק מי יודע מה הם עוברים. לא מדבר כבר על השואה שהם עשו. הם עושים מאיתנו צחוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.