אינטל. מכרז על תקציב היח"צ
צילום: יח"צ
דוחות

אינטל עם תוצאות טובות מהצפוי ותחזית חזקה - קופצת ב-10%

הביצועים הטובים נבעו ככל הנראה מהשיפור בעסקי המחשבים. החברה צופה כי ההכנסות לרבעון הרביעי יהיו בטווח של 14.6 מיליארד ל-15.6 מיליארד דולר. צפי האנליסטים הוא ל-14.8 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (5)

יצרנית השבבים אינטל דיווחה אמש על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי ורשמה רווח מתואם של 41 סנט על הכנסות של 14.2 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 21 סנט על הכנסות של 13.54 מיליארד דולר. גם התחזית לרבעון הרביעי הייתה טובה מהציפיות.

החברה צופה כי ההכנסות לרבעון הרביעי יהיו בטווח של 14.6 מיליארד ל-15.6 מיליארד דולר. צפי האנליסטים הוא ל-14.8 מיליארד דולר. בנוסף, אינטל מתכננת לקצץ כ-3 מיליארד דולר מהוצאותיה. "התוצאות שלנו עלו על הציפיות ברבעון השלישי ברציפות, עם הכנסות מעל הקצה העליון של התחזית שלנו ורווח למניה שנהנה ממינוף תפעולי חזק וממשמעת הוצאות", אמר סמנכ"ל הכספים דיוויד זינסנר. "כפי שהוכח מהפעולות האחרונות בפורטפליו שלנו, אנחנו מתמקדים מאוד בלהקצות הון וליצור ערך לבעלי המניות".

עוד הוסיף מנכ"ל אינטל פט גלסינגר: "סיפקנו רבעון שלישי יוצא דופן, המודגש על ידי התקדמות כללית בתהליכים ובמפות הדרכים שלנו, הסכמים עם לקוחות חדשים ומומנטום כאשר אנו מביאים AI לכל מקום".

לפי מאט בריסון, סגן נשיא בכיר בוודבוש, השיפור בעסקי המחשבים תרם לתוצאות וככל הנראה מניע את ציפיות הצמיחה לרבעון הרביעי. "הביצועים בעסקי המחשבים הם טובים ונראה שהדברים מתקדמים היטב", אמר בריסון, "כדי שאינטל תחזור להיות האינטל של פעם הם צריכים לעבוד על הייצור שלהם."

מנכ"ל אינטל התייחס אמש לאחר פרסום הדוחות למצב בדרום ואמר "אנו בטוחים מאוד ביכולות של צוות אינטל ישראל להמשיך לעבוד למרות הזוועות". גלסינגר לא התייחס לתקיפות של ישראל בעזה, ורק ציין שהוא מתפלל לשלום. אינטל מעסיקה בישראל כ-12 אלף עובדים, מהם כ-4,000 במפעל בקרית גת.  החברה אמרה כי עובדיה בישראל יוכלו לקבל עד 3,000 דולר עבור הוצאות אישיות הקשורות למלחמה. לא מדובר במענק קבוע מראש, אלא בסכום שיינתן בהתאם להוצאות העובדים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כמו שאינטל עלתה היא תחזור למטה פער מחירים (ל"ת)
    דש 28/10/2023 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גורביץ אתה פה או פו או איפה? (ל"ת)
    טומר 27/10/2023 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לנצל טיפשות שורטי המדדים נסדק וסנופי יעלו (ל"ת)
    אורי 27/10/2023 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רועה חשבון 27/10/2023 17:58
    הגב לתגובה זו
    אינטל מעסיקה עשרות אלפי עובדים בארץ
  • 1.
    רמז למה שיהיה בדוח של טאואר (ל"ת)
    שלמה 27/10/2023 17:32
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social