טסלה צונחת ב-10% אחרי דוחות חלשים - וגוררת את התעשייה איתה
אפשר להגדיר את הדוחות האחרונים של טסלה TESLA INC כ"מיני אסון" - אף אחד לא ציפה שטסלה תספק תוצאות מסחררות לאור הורדות המחירים והקושי שלה למכור מכוניות בתקופה האחרונה, אבל לדווח על רווחים שהם 12% יותר נמוכים מהצפי שהיה בשוק זה בהחלט מהלך שמדאיג את המשקיעים, שרק מחפשים להיפטר מהמניה ומורידים אותה כבר ב-10%.
הירידה ברווחים לא מפתיעה לאור העובדה שטסלה מורידה מחירים כבר תקופה ארוכה וזאת בגלל סביבת הריבית הגבוהה שמקשה עליה למכור מכוניות, והמנכ"ל אילון מאסק גם התייחס לעניין מספר פעמים: "אני מאוד מודאג מסביבת הריבית הגבוהה, אני לא יכול להדגיש את זה מספיק. רוב האנשים שקונים רכב נאלצים להשתמש בחלק ניכר מההכנסה החודשים שלהם", אמר מאסק בשיחה עם משקיעים. האמירות הללו של מאסק מדאיגות את המשקיעים במיוחד כי הן רומזות שטסלה תוריד מחירים אפילו יותר, מה שלא משאיר הרבה מקום לחיוביות בצד הרווחים של החברה.
טסלה מתקשה גם ככה - נתח השוק של החברה בארה"ב יורד בהתמדה - ברבעון השלישי נתח השוק של טסלה עמד על 50%, לעומת 59% ברבעון השני ו-64% ברבעון השלישי של השנה שעברה. הנתון הזה מדאיג במיוחד לאור העובדה שסך המכירות של רכבים חשמליים בארה"ב הגיע לשיא של 313,086 יחידות.
מה שמעניין במיוחד בירידה של טסלה בוול סטריט הוא שנראה שהיא גוררת איתה את יצרניות הרכבים החשמליים האחרות - ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE יורדת ב-4%, ניקולה NIKOLA CORPORATION ב-6%, לוסיד LUCID GROUP ב-4.5% וניו NIO INC ב-2% וזאת כמובן רק רשימה חלקית.
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- הנאסד״ק ירד ב-0.3%; אנבידיה איבדה 3%, אלביט נפלה ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גל הירידות שמובילה טסלה מראה לנו שני דברים: קודם כל שטסלה היא ללא ספק עדיין מובילה את התעשייה, גם אם זה לא במספרים. טסלה עדיין נחשבת לחלוצה בתחום ולברומטר שלו כאשר כל החברות האחרות פחות או יותר מנסות ללכת בדרכה ולהשתפר במקומות שטסלה חלשה בהם.
הדבר השני ואולי המשמעותי יותר, הוא שיכול להיות שהמשקפיים הוורודים בהם הסתכלו המשקיעים על התעשייה עד עכשיו מתחילים להיסדק. אם מאסק מצהיר בפומבי שטסלה הולכת להמשיך ולהתקשות בסביבה הכלכלית הנוכחית כנראה שכך יהיה גם עם החברות האחרות. האנליסט קולין לאנגן מוולס פארגו כתב: "לא רק שהמכירות של הסייברטראק לא החלו כמתוכנן, עכשיו טסלה מחכה לנתונים מאקרו כלכליים אפילו בכדי להחליט מה היא עושה עם המפעל במקסיקו".
לאנגן הוריד את מחיר היעד שלו למניה מ-260 דולר ל-250 דולר כאשר כעת היא נסחרת ב-226 דולר. אנליסטים נוספים, כמו איתי מיכאלי מסיטי, גם כן הורידו את מחיר היעד שלהם. מיכאלי הוריד את שלו מ-271 דולר ל-255 דולר: "אלה תוצאות גרועות יותר אפילו מהתחזיות השליליות גם ככה שהיו לנו. הטון של מאסק בשיחה נשמע מודאג מאוד. מבחינה טקטית, אנחנו מעדיפים לשבת ולחכות לסימנים חיוביים יותר".
- פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
הירידה של טסלה כנראה מכתיבה את מה שהמשקיעים מרגישים לגבי כל השוק - אם טסלה מתקשה כל כך בתקופה הזו, קל וחומר שגם היצרניות האחרות יתקשו. הסבר נוסף לתופעה יכול להיות שמשקיעים רבים, ובעיקר מוסדיים, שמשקיעים בטסלה, משקיעים גם בחברות הרכב האחרות בכדי להיות חשופים לכל הסקטור. הירידה במניה של טסלה מאלצת אותם למכור גם את המניות של החברות האחרות בשביל לשמור על היחס בתיק והדבר הזה גורם גם לחברות האלו לרדת.
בדוחותיה דיווחה החברה גם על רווח גולמי של 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. החברה מודיעה כי מסירות הסייברטראק יחלו מאוחר יותר השנה, כשעל פי הערכות מדובר כבר בחודש הבא וכי מפעל ג'יגה טקסס מסוגל לייצר כ-125 אלף יחידות בשנה. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.
- 2.טסלה גמרה את הקרירה והמניה יקרה בטירוף. (ל"ת)גיא 20/10/2023 11:36הגב לתגובה זו
- 1.עידן 20/10/2023 00:38הגב לתגובה זועוד מעט חבית נפט 300 דולר, טסלה תעלה כמו גדולה.

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות
פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר
פדקס FedEx Corp 0.32% פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.
החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.
התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה
היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.
לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.
- פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום
- פדקס תדווח היום - מבחן לכלכלה האמריקאית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות והתייעלות
פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.