לולולמון
צילום: טוויטר

לולולמון קופצת ב-10%, תיכנס למדד ה-S&P 500

חברת הלבשת הספורט שמה לעצמה יעד שאפתני - להגיע למכירות של 12.5 מיליארד דולר עד שנת 2026. ההצטרפות למדד אולי תיתן לה עוד דחיפה בדרך לשם 
אדיר בן עמי |

מניית לולולמון LULULEMON ATHLTCA INC , הקמעונאית של athleisure-apparel קופצת היום (שני) בעקבות החדשות כי תצטרף בקרוב למדד ה-S&P 500 ותחליף את מנית אקטיביז'ן בליזארד לאחר שהאחרונה נרכשה על ידי מיקרוסופט ב-69 מיליארד דולר. 

לולולמון נהנתה משנה חזקה, למרות החולשה בתעשיית ההלבשה. החברה העלתה את תחזיתה לשנה כולה מוקדם יותר השנה ודיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני, כאשר הרווח הנקי גדל ב-18% לעומת הרבעון התואם אשתקד. "אני חושב שמה שאנחנו רואים כאן הוא צרכן בעל אבחנה", אמרו באופנהיימר. "לולו הצליחה היטב במהלך הקורונה וכעת לאחר המגפה, אנשים עדיין ממשיכים להתלבש בצורה יותר נוחה ומשוחררת. החברה נהנתה מגידול דו ספרתי במכירות, גידול שהגיע במידה מסוימת על חשבון חברות הביגוד המסורתיות".

בסוף חודש ספטמבר, הודיעה החברה כי נכנסה לשותפות של 5 שנים עם פלטפורמת הכושר פלוטון עבור התוכן שלה. לולולמון צפויה להפוך לספקית ההלבשה העיקרית של פלוטון, בעוד חלק ממדריכיה של פלוטון ישמשו כשגרירים של לולולמון. החברה הוסיפה גם היא מתכננת להפסיק למכור את מכשיר הכושר שלה Mirror, אותו רכשה ביוני 2020 תמורת 500 מיליון דולר, בזמן שהערכות השווי של חברות לציוד כושר כמו פלוטון וטונאלס זינקו. 

לולולמון צפויה להצטרף ברביעי למדד ה-S&P 500 המייצג את 500 החברות הגדולות בבורסה. בעוד קיימים מספר קריטריונים של חברה לעמוד בהם בכדי להצטרף למדד, כמו רווחיות ונפח מסחר, שווי השוק נוטה לתפוס את המשקל הגדול ביותר. לחברות חייב להיות שווי שוק של לפחות 14.5 מיליארד דולר כדי להצטרף למדד. נכון לסוף ספטמבר, שווי השוק החציוני של החברות הנמצאות במדד עמד על 30 מיליארד דולר. נכון להיום שווי השוק של לולולמון עומד על 52 מיליארד דולר. 

מכיוון שקיימים קריטריונים מסוימים שעל חברות לעמוד בהם על מנת להצטרף למדד ולהישאר בו, נוצר מצב של חלופה רבה של חברות במדד. ככל שחברות חדשות, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, צמחו בקצב מהיר יותר, תחלופת החברות הואצה. בסוף שנות ה-70 החברות במדד היו חברות בו בממוצע כ-35 שנים, עד 2019 הממוצע ירד ל-20 שנה, כשחברות צעירות הצליחו לגבור מבחינת הביצועים על החברות המבוססות יותר. מניות הזוכות להצטרף למדד נהנות הרבה פעמים מדחיפה מעלה, היות והחברות במדד מוסיפה את האמינות של החברות ועל הדרך חושפת אותן ליותר קונים, כמו קרנות פסיביות שעוקבות אחר ה-S&P 500, שיצטרכו לרכוש מניות של המצטרפת החדשה. לפי מחקרים מוקדמים, היכללות במדד הובילה לעלייה קבועה בשווי השוק ובמחיר המניה.

בדוחותיה האחרונים לרבעון השני החברה רשמה רווח למניה של 2.68 דולר על הכנסות של 2.21 מיליארד דולר, בעוד צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.54 דולר על הכנסות של 2.17 מיליארד דולר. החברה צופה שהמכירות לשנה כולה יעמדו על בין 9.51 ל-9.57 מיליארד דולר. לפני כן החברה ציפתה למכירות של 9.44-9.51 מיליארד דולר. החברה פועלת לפי תכנית צמיחה שאפתנית, כשהיא שמה לעצמה כיעד מכירות של 12.5 מיליארד דולר עד שנת 2026. על מנת להגיע ליעד החברה פועלת לפתוח יותר סניפים ולהכפיל את ההכנסות מהלבשה לגברים ואונליין. 

לולולמון אתלטיקה היא חברת הלבשה שנוסדה ב-1998 ובסיסה בוונקובר. החברה מחזיקה ב-574 חנויות ברחבי העולם ובאתר אינטרנט. לולולמון נסחרת כיום לפי שווי של 52.46 מיליארד דולר עם מכפיל רווח עתידי של 32.4, זאת לאחר שמנית החברה קפצה ב-30% מתחילת השנה וב-44% בשנה האחרונה כולה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.