הקאמבק של מניות האנרגיה הירוקה, ומה צפוי במדד ה-S&P 500?
ה-S&P500 עשה את המהלך הראשון שלו לחזרה למגמת עליה: עלה מעל 4325. הוא לא הצליח בינתיים במהלך השני: עליה מעל 4400. תראו על הגרף את הגבולות שמגדירים את הרמות האלו. נשארנו קצת תלויים באוויר שכן על פניו יכול להיות שגל יורד שלישי בשרשרת הגלים מתחיל. אין ברירה אלא. לחכות למהלך המסחר. תמיכה ב - 4325 תשמר את ההתאוששות ובהמשך מהלך מעל 4400. ירידה מתחת ל - 4325 תחייב עדכון גרסה.
קרן הסל IWM מייצגת את מדד הראסל 2000 של המניות הקטנות יותר. אפשר לראות את התנועה האופקית שלה ואת ההישרדות שלה מעל רמת תמיכה. אומנם יש תמיכה אבל היא חלשה כבר זמן ממושך מול המדדים המובילים כך שבינתיים אין בשורה לגביה. אם היא תשבור למטה נקבל אינדיקציה מדאיגה למדדים האחרים.
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קאמבק של האנרגיה הירוקה
בשבוע שעבר אפשר היה לראות תחילתו של קאמבק למניות האנרגיה הירוקה. לרבים מכם זו בשורה כי המניות שקבלתי הכי הרבה שאלות לגביהן הן SEDG ו-ENPH. אז אחרי שבקשתי מכם להתאזר בסבלנות לגביהן בואו נסתכל על הגרפים המעניינים:
הגרף של SEDG מראה שהיא עדיין מתחת לרמת התנגדות. אבל, האינדיקטורים הטכניים מראים שיש סימני התאוששות מהלחץ החזק שהיה על המניה. עדיף לקנות מעל רמת ההתנגדות, אזור ה - 130 דולר ובינתיים תהיות ערניים.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
על ENPH כתבתי לאחרונה שהיא יותר חזקה. ממה שאני יודע יש לכך גם רציונל כלכלי. אפשר לראות שהיא כבר עלתה בחזרה מעל רמת התמיכה - התנגדות, 119, ולכן רכש מעל והגנה מתחת זו אסטרטגיה טובה. מקווה שיהיו עוד בשורות טובות לאוהדי המניות האלו.
איך לדעת את השוק?
המאמץ שלנו כאן הוא לדעת את השוק. לדעת את כוונותיו. ביום רביעי כתבתי על יתרונות הניתוח הטכני כגישה להתנהלות מול השוק, גם מול השוק הישראלי בימים הקשים שאנחנו חווים.
לא משנה באיזה שיטה אתם בוחרים, ניתוח כלכלי, ניתוח טכני או מודל כמותי, זכרו תמיד שני דברים:
1. השקעות הן מבט אל עתיד לא ידוע. ניתוח טכני הוא למעשה יישום קדום של מה שנקרא אח״כ חוכמת ההמונים. ההנחה היא שסך הדעות של המשקיעים יקלע נכון יותר לעתיד מאשר דעתנו האישית. הגרף הוא הכלי למעקב אחר התפתחות המחשבה הקולקטיבית הזו.
2. הגרף הוא המרכיב המרכזי של גישת הניתוח הטכני. במעטפת ישנם עוד כלים: יחס האופציות Put-Call, אינקובטור כמו אחוז המניות השוריות בו השתמשתי ביום רביעי, VIX ועוד. כולם מבוססים על נתונים ומשמשים לניתוח תודעת המשקיעים. כלי נוסף שאזכיר היום הוא מעקב אחר פעולות בעלי עניין. בעלי עניין יודעים טוב יותר מאיתנו על האמת אודות החברה שלהם. זכרו שגם ניתוח פעולות בעלי עניין הוא לא מושלם משום שלעיתים הם פועלים לא מתוך הערכת שווי החברה אלא מסיבות אישיות ולעיתים הם צודקים במהות אבל לא בתזמון השוק. תעקבו באיזה מניות יש פעילות קניה של בעלי עניין. הנה שתיים:
אחת המניות עם פעילות מוגברת השבוע היא UNFI. החברה עוסקת במזון אורגני כך שמתחברת לערכים שאני מאמין בהם וזה בונוס ולעיתים גם מרכיב בבחירה. הגרף מראה שהיא נמצאת מעל רמת תמיכה מעניינת.
המניה שבה בעלי עניין רכשו הכי הרבה בכל 2023 היא ASAN. חברה מתחום אפליקציות העבודה שבו מתחרות מספר חברות. גם הגרף שלה נראה מעניין. אפשר להתחיל מחשבות קניה מעל 17.3 ולחזק מעל 19 דולר.
אסיים חלק זה ואציין שסכומי המכירות של בעלי העניין בחברות השונות ב - 2023 גדולים משמעותי מסכומי הקניות.
תוך כדי הכנת המאמר שאלתי בקבוצת הוואטס אפ שלנו מה מעניין אתכם. מתוך השאלות בחרתי להתייחס לנושאים הבאים:
- החשיפה לשער הדולר. נכון, השקעות בחו"ל חושפות אותנו לשער הדולר. בתקופה האחרונה, ללא קשר למלחמה, עליית הדולר היתה רוח גבית. כמובן שמי שנכנס היום להשקעות בחו״ל חשוף לירידה עתידית של הדולר. את הדולר - שקל אני לא נוהג לנתח.
אבל, אנחנו עוקבים כאן אחרי גרף הדולר מול מטבעות מובילים בעולם. אפשר לעקוב אחר המדד או קרן הסל UUP שמאפשרת השקעה בדולר ביחס למטבעות בעולם. תראו שהדולר עדיין במגמת עליה ויכול/אמור לעלות עוד. ללמדנו שזה לא רק השקל שנחלש.
- השקעה במניות הביטחון. לצערנו, העולם לא נרגע מבחינה בטחונית. קרן הסל המובילה בתחום היא ITA והיא דווקא לא במיטבה עכשיו. שתי המניות המובילות בה: BA ו - RTX ירדו חדות לאחרונה. צריך לבחור מניות בודדות מתוך הקרן. מי ששינתה כיוון לטובה היא NOC ונראה שגם LMT בדרך.
- XLC - קרן הסל שמשויכת לתחום התקשורת. היא באמת חזקה יחסית אבל שתי מניות מהוות 50% ממנה: GOOG/L ו - META. עדיך להתמקד בהן.
- קרנות ARK. התבקשתי להסתכל על ARKG, קרן למניות המהלך הגינומי. רעיונית הקרנות של ARK מעניינות. מעשית, לצערי, פחות. ARKG שברה אזור תמיכה ב - 27 דולר ובנקודה הזו, חוץ ממחיר זול, אין אינדיקציה טכנית לקניה.
גם קרן הדגל ARKK, שנראה היה עד לא מזמן שחוזרת למסלול עליה, שברה למטה וגם איתה הייתי ממתין כרגע.
- השקעה באג"ח בארצות הברית. רעיונית, השקעה באג״ח בארצות הברית היא שילוב של סוגיית הדולר וסוגיית הריבית - תשואות. בהנחה שהתשואות לא יעלו עוד הרבה ואם אתם מקבלים את תחזית עליית הדולר אז זה רעיון טוב. מחזיר כאן שוב את הגרף של אחת מקרנות האג"ח הגדולות: BND נמצאת בין תמיכה להתנגדות וכרגע קרוב להתנגדות. הייתי ממתין או לפריצה של ההתנגדות או להגעה אל רמת התמיכה.
- 4.קובי 19/10/2023 18:13הגב לתגובה זוגם paypal הייתה מומלצת והיום היא שווה חצי. ניתוח תכני זה כלי לא בהכרח שעובד
- 3.שי שטרית 16/10/2023 21:38הגב לתגובה זואני את הכסף שלי העברתי להשקעות בארה"ב, s&p ואג"ח ארה"ב, כשביבי, הכהניסטים והחרדיסטים התחילו להתחרבש עם שלטון החוק, הדמוקרטיה ומנגנוני המדינה, במקום בבטחון, בכלכלה ובחינוך... הבנתי שטוב לא יצא מפח אשפה... לא טעיתי. יש מומחים גדולים ממני בכלכלה, אבל common sense יש קצת.
- 2.לרון 16/10/2023 17:11הגב לתגובה זושיחד עם ARKK ובהיפוך ניתן לקנות SARK אחת מהן תרוויח שתיהן ביתא גבוהה
- 1.תענוג לקרא את המאמרים של זיו סגל (ל"ת)מוטי דנינו 16/10/2023 15:15הגב לתגובה זו
- דוד 17/10/2023 13:43הגב לתגובה זויש שלוש אפשרויות; או שסנ״פ יעלה, או שירד, או שיישאר במקום. סגל גאון. וכל המנתחים הטכניים. פשוט מופלא איך שלכל תנועה בשוק יש מודל שזה מתאים לה (רק חבל שאי אפשר לדעת מראש איזה מודל יתממש).
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
