עוזי מוסקוביץ האב
צילום: אתר החברה

האב סקיוריטי תבקש לאחד מניות ביחס חריג של עד 1-20 כדי לא להימחק מהנאסד"ק

המניה נסחרת רק ב-0.22 דולר למניה כאשר המינימום הוא 1 דולר. באסיפה השנתית היא תבקש לאשר לדירקטוריון לאחד את המניות כדי להקפיץ את מחיר המניה; מאז המיזוג לספאק המניה התרסקה ב-98% - והיא רחוקה שנות אור מהתחזיות שפרסמה, מה יהיה הסוף?
נתנאל אריאל | (6)

חברת האב סקיוריטי האב סייבר רצתה להגיע לנאסד"ק בכל מחיר. גם בחברה ידעו שהיא לא שווה 1.3 מיליארד דולר, האזהרות היו ברורות, ניתחנו את הסיפור כאן פעם אחר פעם. רק שהחברה של אייל משה (שבינתיים מואשם ע"י החברה במעילה) ומנוהלת ע"י אלוף במיל' עוזי מוסקוביץ' הלכה על זה בכל הכח, בלי להבין שלפעמים עדיף לסגת ולא להתבזות. מאז השלמת המיזוג עם חברת ה-SPAC מניית האב צללה קשות. המשקיעים בוול סטריט דיברו עם הכסף ואמרו לחברה מה הם חושבים עליה. כואב הלב על המשקיעים שנכנסו והפסידו 98% מהכסף. שחיטה לא כשרה. אפילו חלק ממשקיעי העוגן של החברה, ה-PIPE לא העבירו את הכסף והעדיפו לצאת.  אבל צרות באות בצרורות, ומאז היא הסתבכה בין השאר עם תביעה נגד החברה על ההתנהלות שלה, וגם נאלצה לדחות את פרסום הדוחות הכספיים (לפני חודשיים פרסמה דוחות לשנת 2022. הדוחות הבאים טרם דווחו) ולנהל חקירה נגד המייסד אייל משה על מעילה בכספי החברה בהיקף של 2.5 מיליון שקל. יש לה גירעון בהון החוזר (נחזור לזה) ועוד. אייל משה, צילום: האב אייל משה, צילום: האב כעת לחברה כבר יש צרות חדשות. מאז ה-27 בחודש אפריל האחרון המניה נסחרת במחיר של פחות מ-1 דולר למניה והיא צריכה לחזור למחיר של יותר מ-1 דולר כדי להמשיך ולהיסחר בנאסד"ק. לפי דרישות הנאסד"ק, אם מניה של חברה נסחרת בפחות מדולר במשך 30 ימי עסקים רצופים, יעמדו לרשות החברה עוד 180 יום ואם אחריהם מחיר המניה לא יעלה מעל דולר אחד, המניה תימחק מהמסחר. בינתיים, עברה כמעט חצי שנה - והאב סקיוריטי מתקרבת לשעת השין. האם היא תצליח לצאת מהבוץ? היא צריכה לעבוד מהר ובאסיפה השנתית שיתקיים ב-2 בנובמבר היא מבקשת לאשר לדירקטוריון לבצע איחוד מניות ביחס חריג של בין 1 ל-10 לבין 1 ל-20. כלומר, שכל 20 מניות יהפכו להיות מניה אחת.  בהינתן מחיר המניה כעת (0.225 דולר), המשמעות היא שכל 20 מניות יהפכו למניה אחת במחיר של 4.45 דולר. אם היא תצליח בכך זה יאפשר לה להישאר לפחות באופן זמני עם הראש מעל המים ולהרחיק ממנה את אפשרות המחיקה מהנאסד"ק.

עוד דוחות חלשים מאוד, גירעון בהון החוזר והערת עסק חי

אז באיחור של כמה חודשים, פרסמה האב סקיוריטי בשעה טובה ב-15 באוגוסט את הדוחות לשנת 2022 ובהם התנוססה גם הערת עסק חי מאת רואי החשבון - כלומר הם חוששים שהחברה לא תשרוד שנה קדימה, זאת בעקבות העובדה שיש לה מזומנים בהיקף של 4 מיליון דולר בלבד והיא שרפה בשנה שעברה 23.4 מיליון שקל מפעילות שוטפת. יומיים אחרי פרסום הדוחות סמנכ"ל הכספים שלה, הוגו גולדמן, התפטר (ההתפטרות נכנסה לתוקף בסוף השבוע שעבר).  בדוחות לשנת 2022 החברה רשמה גירעון בהון החוזר (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) של 25 מיליון דולר, לא מעט כסף. למרות זינוק בהכנסות ל-80 מיליון דולר (לעומת 32.5 מיליון בשנת 2021) היא רשמה גם שחיקה ברווחיות הגולמית ל-8% בלבד, לעומת 15.7% בשנה שלפני. גם זו וגם זו אינן רמות רווחיות של חברת הייטק. המעבר של החברה להפסד הוא מהיר וכואב בעקבות הרווחיות הגולמית הנמוכה כל כך. החברה רשמה זינוק בהפסד תפעולי ל-79.5 מיליון דולר (לעומת הפסד תפעולי של 12.8 מיליון אשתקד) ורמות הפסד נקי דומות. בנוסף, ה-EBITDA היה שלילי בגובה 21.1 מיליון דולר (זינוק לעומת 4.6 מיליון שנה לפני כן). עוזי מוסקוביץ' מנכ עוזי מוסקוביץ' מנכ"ל האב, צילום: אתר החברה  

לא עומדת בתחזיות של עצמה

מעבר לכך, החברה רחוקה שנות אור מהתחזיות שלה עצמה. בעת מיזוג הספאק האב דיברה על הכנסות של 115 מיליון דולר בשנת 2022. היא החטיאה ב-30%. וזה אחרי שבשנת 2021 היא צפתה הכנסות של 78 מיליון דולר וסיימה רק עם 32.5 מיליון. בשנה הקרובה הצפי שלה היה ל-174.5 מיליון דולר, ב-2024 היא דיברה על 264 מיליון דולר, בשנת 2025 על 445 מיליון דולר ובשנת 2026 היא חלמה על 712 מיליון דולר. בינתיים, היא לא בכיוון למרות שההכנסות כמובן גדלות מאוד. אבל - אם יש הערת עסק חי, אם לא בטוח שהיא תשרוד את השנה הקרובה, בכלל לא בטוח שהיא תגיע לשנת 2026. וגם אם כן, עם רמות רווחיות עלובות כמו שיש לה - השאלה מתי היא בכלל תצליח להגיע לרווחיות. התחזיות של האב התחזיות של האב האב סקיוריטי צברה הפסדים של 94 מיליוני דולרים בשנתיים האחרונות והשאלה החשובה ביותר היא האם ומתי היא תעבור לרווח ולשכנע את המשקיעים שהיא בכל זאת שווה משהו. אבל צריך לומר - לכל חברה יש מחיר. בהחלט יכול להיות שאחרי התרסקות ועוד התרסקות ועוד התרסקות במניה, היא תהיה שווה קנייה בסופו של דבר. בכל זאת - יש פעילות ואולי בסוף גם יהיו תוצאות שיצדיקו מחירים גבוהים יותר. אבל גם ייתכן שבסופו של דבר מישהו יבוא וירכוש את החברה ויעשה את זה פשוט במקומה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חרבנה 04/10/2023 13:28
    הגב לתגובה זו
    ברחו ברחו, כזה זבל שלא ברא השטן
  • 3.
    נחמן 03/10/2023 21:52
    הגב לתגובה זו
    אכלתי אותה חזק בחודשים האחרונים, האם לברוח עם מה שנשאר לי או לחכות לנס ?
  • 2.
    אזרח 03/10/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    צריך להכיר להם את המושג הונאת משקיעים
  • 1.
    מחזיק . מה כדאי לי לעשות (ל"ת)
    יעקב 02/10/2023 20:38
    הגב לתגובה זו
  • M 02/10/2023 23:30
    הגב לתגובה זו
    עושה עבודה רצינית משקם את. חברה סומך עליו
  • מקורב 07/10/2023 07:46
    יש לך כוונות טובות אבל תהיה ריאלי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.