המדדים ירדו עד 1.6%, סיריוס ירדה ב-3%, אמזון ב-4%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
מבחינה כלכלית - האם הסכמי אברהם טובים מהסכמי השלום עם מצרים וירדן? היקפי הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות הגיעו ל-2.6 מיליארד דולר, במצרים מדובר על היקף זניח של 307 מיליון דולר ובירדן 535 מיליון דולר. מה המשמעות? אלון מאסק צריך לחשוש? אמזון מגבירה קצב בכניסתה לתחום החלל: ספייס איקס של אלון כבר לא לבד במערכה, אמזון התקשרה עם חברות שונות לשאת לווייני קויפר לחלל. הרבה מהצבר של Blue Origin בסך 10 מיליארד דולר מגיע מאמזון. המטרה היא אחת והיא להתחרות בשירות Starlink של SpaceX באפט ממשיך לחסל את הפוזיציה ב- HP ומוכר ב-130 מיליון דולר נוספים: לאחר שלפני שבועיים דיווח באפט שמכר נתח של 160 מיליון דולר ביצרנית המחשבים והמדפסות HP - כעת הוא מדווח על מכירה נוספת של 130 מיליון דולר ניל קשקאריי, נשיא הבנק הפדרלי של מיניאפוליס רומז על העלאת ריבית נוספת: "אם הכלכלה ביסודה הרבה יותר חזקה ממה שהבנו, הריבית כנראה צריכה לעלות קצת יותר, ואז להיאחז גבוה יותר למשך זמן רב יותר, כדי לצנן את העניינים", אמר קשקרי עליבאבא נערכת לספין אוף של יחידת הלוגיסטיקה שלה והנפקתה בהונג קונג: קאיניאו היא רשת לוגיסטית המסייעת לעליבאבא למלא משלוחים המבוצעים בפלטפורמות המסחר האלקטרוני שלה הן בסין והן בחו"ל; הספין-אוף כפוף, בין היתר, לאישור ועדת הרישום של הבורסה של הונג קונג לרישום, והרשאה לעסקה החברות בארה"ב מגייסות פי 3 אג"ח להמרה - מוכרות את עצמן בזול? לפי בדיקה של בנק אוף אמריקה, הריבית הגבוהה במשק דוחפת חברות לגייס יותר הון דרך אג"ח להמרה, שמאפשר להן גיוסים זולים יותר שיכולים להגיע גם לגיוסים עם ריבית אפסית. המחיר - החברות כנראה הייאלצו לדלל את אחזקת המניות שלהן בעתיד אחרי הירידות בוול סטריט בחודשיים האחרונים - מה יקרה בזמן שנשאר עד סוף השנה?מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר" סבור שתיתכן עלייה בשוק המניות בהתבסס על ניתוח המקרים הקודמים שלאחר הפסקת העלאות הריבית; אבל השאלה הנשאלת היא האם אכן יופסקו העלאות הריבית? פורד עוצרת את בניית מפעל הסוללות החשמליות שלה ב-3.5 מיליארד דולר המפעל אמור להשתמש בטכנולוגיה סינית בשביל לייצר סוללות לרכבים חשמליים. עצירת הבנייה מעוררת סימני שאלה אצל המשקיעיםמניות במרכז
קוסטקו COSTCO WHOLESALE ירדה מעט לקראת הדוחות שלה הלילה. האנליסטים צופים רווח למניה של 4.79 דולר והכנסות של 77.7 מיליארד דולר. פורד FORD MOTOR עוצרת את בניית מפעל הסוללות החשמליות שלה ב-3.5 מיליארד דולר המפעל אמור להשתמש בטכנולוגיה סינית בשביל לייצר סוללות לרכבים חשמליים. עצירת הבנייה מעוררת סימני שאלה אצל המשקיעים יצרנית הרכבים החשמליים פיסקר FISKER INC זינקה ב-10% אחרי שקיבלה המלצת קניה מבנק אוף אמריקה. הבנק אמר שלחברה סיכונים פחותים יותר מחברות אחרות בתחום ושהמשקיעים שלה יכולים להיות בטוחים בחברה לאור השוק ההולך וגדל. פיסקר גם הודיעה שהיא מתכוונת להעלות את מספר המסירות של הרכב הימי שלה ל-300 ביום. טסלה TESLA INC ירדה ב-1% לאור ההודעה של האיחוד האירופי על חקירה נגדה ונגד חברות רכבת נוספות בחשד למתן סובסידיות לסין. ראש תחום הסחר באיגוד האירופי אמר ש"קיימות מספיק ראיות שמצדיקות בדיקה". ברקליס עלתה ב-2% לאחר שמורגן סטנדלי נתן המלצת קניה על הבנק הבריטי. במורגן סטנלי ציינו שלברקליס גדילה בתחום כרטיסי האשראי שלה ומדיניות השקעות מבטיחה. דראפט קינגס המספקת פלטפורמה להימורי ספורט עלתה ב-2% אחרי שקיבלה המלצת קניה מג'יי פי מורגן שאמר שהביצועים החלשים שלה לאחרונה שמים אותה בעמדה אטרקטיבית כרגע. ת'ור THOR INDUSTRIES INC ירדה ב-2% אחרי שהודיעה שהיא צופה שהמכירות שלה ירדו בשנה הקרובה, וזאת למרות שדיווחה על רווח מתואם למניה של 1.68 דולר והכנסות של 2.74 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים של 96 סנט למניה והכנסות של 2.42 מיליארד דולר.ישראליות בוול-סטריט
סלינה סלינה - חברת המלונות וההוסטלים נמצאת בבעיות כבר תקופה ארוכה. מניית החברה הגיעה בשיאה ל-50 דולר וכעת נסחרת בפחות מחצי דולר. למרות המומנטום התפעולי והתקדמות החברה בהשגת יעדי הליבה היא עדיין לא מייצרת מספיק הכנסות לכיסוי ההוצאות התפעוליות. אייסקיור אייסקיור מדיקל עלתה מעט וזאת על רקע תהליכי האישורים שהגישה ל-FDA לשימוש בטכנולוגיה שלה לטיפול לא פולשני בסרטן השד- 3.שמשון הגיבן 27/09/2023 08:16הגב לתגובה זואין ספק שזוהי שקיעתה של עוד אומה…
- 2.שלי 26/09/2023 21:15הגב לתגובה זולפני חודש כתבתי לכוון 180 עכשיו לכוון 1760
- 1.יימח שמם אמריקקים נבלות נכנסו למוד של צלילה (ל"ת)tt 26/09/2023 19:01הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
