פורד עוצרת את בניית מפעל הסוללות החשמליות שלה ב-3.5 מיליארד דולר
אחרי שהודיעה על הסכם עם איגוד העובדים הקנדי אמש, פורד חוזרת להעלות סימני שאלה אצל המשקיעים כשהיא מודיעה על הפסקת הבניה של מפעל הסוללות החשמליות שלה במישיגן, מפעל בשווי 3.5 מיליארד דולר.
פורד אמרה לגבי המפעל: "עדיין לא הגענו להחלטה סופית לגבי ההשקעה המתוכננת שם. יש מספר שיקולים ואנחנו רוצים להיות בטוחים בתחרותיות שלנו בעניין." מעניין לראות איך המשקיעים יגיבו לחדשות, זאת מכיוון שנושא הרכבים החשמליים הוא אחד הנושאים העיקריים כיום בסקטור הרכב - כולם הרי עוברים לתחום והשאלה מי החברות המסורתיות שיצליחו לבצע את הטרנספורמציה ומי יישארו מאחור. מניית פורד עלתה ב-1.2% אתמול, שני, אחרי ההודעה שלה על הגעה להסכם עם איגוד העובדים הקנדי שלה.
המפעל היה אמור להשתמש בסוללות ליתיום-פוספט שהן זולות יותר מהתרכובות האחרות המשמשות לייצור סוללות לרכבים חשמליים כיום. התרכובת מתחילה להיות בשימוש אצל יותר ויותר יצרנים שרוצים להוריד עלויות. ההפסקה של הבנייה אולי מגיעה מתוך ההבנה של פורד שלא תצטרך מספר סוללות גדול כמו שחשבה. שיעור הרכבים החשמליים בארה"ב עומד כיום על 7%. בעוד מספר המכירות של רכבים חשמליים עלה ב-50% מתחילת השנה. מספר המכירות של פורד (שלא מוכרת רכבים חשמליים כרגע) עלה ב-6% רק בחודש אוגוסט. הנתונים אולי מראים לפורד שהיא לא צריכה להשקיע ברכבים חשמליים משאבים גדולים כמו שחשבה - אם כי השאלה היא כמובן ההמשך, מה תעשה פורד כדי להישאר רלוונטית בעולם של רכבים חשמליים.
בטווח הקצר, הפסקת בבניית המפעל יכולה דווקא להיות חיובית. היא תחסוך מיליארדים בהוצאות של פורד אבל עדיין, פורד צריכה להישאר עם יד על הדופק ולראות שחברות הרכבים החשמליים כמו טסלה לא נוגסות בחלקים גדולים מדי מהשוק שלה. בעולם מדברים על מעבר למצב שבו יש רק מכוניות חשמליות בעוד כמה עשורים ופורד מן הסתם לא תרצה להישאר מאחור.
בנוסף, ההפסקה בבניית המפעל אולי גם קשורה לאיגוד עובדי תעשיית הרכב האמריקני - ה-UAW. עובדי המפעל כנראה היו מיוצגים על ידי האיגוד וכנראה שכל עוד אין הסכם לסיום השביתה פורד מעדיפה לשים את המפעל החדש על אש קטנה, לפחות עד שתהיה התקדמות במשא ומתן עם האיגוד.
המהלך של פורד יכול להשפיע על השוק כולו. מצד אחד, המשקיעים אולי יצדדו בפורד ויקנו את המניה שלה מה שיאותת לשוק כולו שתחום הרכבים החשמליים אולי לא נמצא בעדיפות. מצד שני, המשקיעים יכולים גם למכור את מניית פורד וכך לאותת לתעשייה שמי שרוצה להישאר רלוונטית חייבת לאמץ את תחום הרכבים החשמליים.
- 4.העליה במחיר הבנזין תאיץ את המעבר למכוניות חשמל . (ל"ת)לילי 27/09/2023 16:06הגב לתגובה זו
- 3.מתחילים לגלות את הפיקציה החשמלית (ל"ת)כ 27/09/2023 15:09הגב לתגובה זו
- 2.מה הפלא הודו בונה מפעל דומה (ל"ת)YL 26/09/2023 13:04הגב לתגובה זו
- 1.שמיל 26/09/2023 11:47הגב לתגובה זוכל הדירקטוריון יושב וחושב אם כדאי לפתוח מפעל נוסף
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
הטיגו 9 פלאג אין הייבריד החדש שהושק בישראל מביא עימו תא נוסעים מרווח, שבעה מקומות, שלושה מנועים חשמליים, מנוע טורבו בנזין טווח חשמלי של כ 150 ק"מ, במחיר של 245.0 אש"ח.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל משיקה את הצ'רי טיגו 9, קרוסאובר שבעה מקומות בתצורת פלאג אין הייבריד עם הנעה כפולה.
הצ'רי טיגו 9 הוא הרכב הגדול ביותר של צ'רי המשווק בישראל, והוא מציג מספר חידושים מעניינים של היצרנית הסינית, המשלבת לראשונה שלושה מנועים חשמליים יחד עם מנוע טורבו בנזין.
הטיגו 9 הוא רכב גדול יחסית עם אורך כולל של 4.81 מטר, רוחב של 1.925 מטר וגובה של 1.741 מטר. בסיס הגלגלים 2.8 מטר לטובת מרווח פנימי לנוסעים. תצורת המושבים היא שני מושבים קדמיים כמקובל, שלושה בשורה השניה ועוד שני מושבים בשורה השלישית. כאשר כל המושבים פתוחים נפח תא המטען קטן משהו עם 143 ליטר בלבד. עם קיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח תא מטען של 819 ליטר, וקיפול של שורת המושבים השניה מביא לנפח מטען של 2065 ליטר.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- הנפקת הרכב הגדולה בעולם: צ'רי הסינית גייסה 1.2 מיליארד דולר - וזינקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנעה המתקדמת של הטיגו 9 מציגה שלושה מנועים חשמליים, שניים קדמיים בהספק של 224 כ"ס ומומנט של 39.7 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 238 כ"ס ומומנט של 21.6 קג"מ. נוסף לשלושת המנועים משולב בטיגו 9 גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. הביצועים בהתאם עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 5.4 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.