חללית של SpaceX
צילום: Pixbay

אלון מאסק צריך לחשוש? אמזון מגבירה קצב בכניסתה לתחום החלל

ספייס איקס של אלון כבר לא לבד במערכה, אמזון התקשרה עם חברות שונות לשאת לווייני קויפר לחלל. הרבה מהצבר של Blue Origin בסך 10 מיליארד דולר מגיע מאמזון. המטרה היא אחת והיא להתחרות בשירות Starlink של SpaceX
עדן ספיר |

אמזון AMAZON מציגה מהלך חדש שעשוי להיות האיום הגדול ביותר על ענקית החלל SpaceX. לפעמים זה עשוי להרגיש כמו הפתעה למשקיעים; איומים תחרותיים מגיעים בדרך כלל מחברות שעושות דברים דומים,במיוחד כשמדובר בתחום כמו חקר החלל; למשל להציע שירותי שיגור כמו חברת Rocket Lab USA ROCKET LAB USA INC  או לבנות קפסולות חלל כמו בואינג (BA).

במקרה של אמזון, לא קיים דבר כזה; היא רוצה לקחת חלק כמעט בכל תחום. לאמזון יש קשרים הדוקים עם סטארט-אפ החלל Blue Origin. ג'ף בזוס הקים את שתי החברות. לאמזון יש גם עסק משלה ל-Wi-Fi מבוסס חלל בשם Project Kuiper. כעת המנהל הוותיק של אמזון, דייב לימפ, נכנס לתפקיד מנכ"ל Blue Origin עבור בוב סמית' היוצא. לימפ עזב את אמזון באוגוסט לאחר 13 שנים בחברת המסחר האלקטרוני והענן, שם ניהל את עסקי החומרה של החברה. 

"דייב הוא חדשן מוכח עם חשיבה של לקוח ראשון. יש לו ניסיון רב בתעשיית ההיי-טק וארגונים מורכבים בצמיחה, בשש שנותיו, בוב הוביל את הטרנספורמציה של Blue Origin מחברה ממוקדת מו"פ לעסקי חלל רב-פנים, קרוב ל-10 מיליארד דולר בהזמנות לקוחות ולמעלה מ-10,000 עובדים. דייב יצטרף בדצמבר, ובוב יהיה כאן עד ה-2 בינואר כדי להבטיח מעבר חלק".

לסמית יש שורשים עמוקים בתחום החלל. הוא הגיע ל-Blue Origin מ-Honeywell International  HONEYWELL INTERNATIONAL וגם עבד על מעבורת החלל. ללימפ אין רקע תעופה וחלל, אבל הוא פיקח על פרויקט קויפר. אמזון התקשרה עם ULA, Arianespace ו-Blue Origin לשאת לווייני קויפר לחלל. ULA הוא מיזם שיגור החלל המשותף של בואינג BOEING  ולוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP

הרבה מהצבר של Blue Origin בסך 10 מיליארד דולר מגיע מאמזון. לווייני קויפר עדיין לא במסלול, אבל המטרה היא להתחרות בשירות Starlink של SpaceX .SpaceX משתמשת ברקטות משלה כדי לשאת לווייני Starlink לחלל, ויותר מ-4,800 לוויינים נמצאים במסלול היום. אנשים יכולים לקנות חומרת Starlink Wi-Fi לצרכן מרשת הקמעונאות הום דיפו HOME DEPOT. ל-SpaceX יש כמעט 70 שיגורים עד כה השנה - כמחצית מכלל הפעילות הגלובלית. להדביק אותה ידרוש משאבים כספיים אדירים, אבל לאמזון יש את זה.

מניית אמזון יורדת ב-3% במהלך המסחר וזאת לאחר עלייה של 56% מתחילת השנה. 

אמזון- גרף מניה שנתי אמזון- גרף מניה שנתי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה