צאבי הרננדס
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

בדרך להפוך לגדול בהיסטוריה? המספרים של צ'אבי כמאמן

בשבת השיגה ברצלונה ניצחון על סלטה ויגו וזה היה הניצחון ה-50 של המאמן מתוך 70 משחקים. מי המאמנים שרשמו אחוזים גבוהים יותר ומה היה שכרם?
מיכאל וייסרמן | (2)

צ'אבי הרננדס נחשב לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של ברצלונה. בתחילת השבוע הוא נבחר על ידי צ'אט הבינה המלאכותית GPT לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה וכעת הוא רוצה להפוך לאחד המאמנים הגדולים.

חגג 50 ניצחונות. צ'אבי (צילום: טוויטר ברצלונה)

המאמן חגג בשבת האחרונה את ניצחונו ה-50 כמאמן, כאשר ברצלונה גברה על סלטה ויגו בתוצאה 2:3. הוא רשם 50 ניצחונות מ-70 משחקים ונכנס לרשימת מאמני עבר גדולים במועדון, שחלקם רשמו אחוזים גבוהים יותר.

צ'אבי חתם לאחרונה על הארכת חוזהו עד 2026. שכרו הוא 30 מיליון אירו לשנתיים והוא הגיע ל-71% הצלחה. השיא עדיין שייך ללואיס אנריקה שכיום מאמן את פריז סן ז'רמן. בעברו אימן את ברצלונה והגיע ל-50 ניצחונות מ-63 משחקים - 79% הצלחה. שכרו של אנריקה בברצלונה היה 10 מיליון אירו לעונה.

פפ גוארדיולה שבעיני רבים נחשב לגדול מאמני ברצלונה עד כה, ואולי אף גדול המאמנים בעולם לאחר שבעונה שעברה זכה בטרבל עם מנצ'סטר סיטי, רשם 50 ניצחונות מ-67 משחקים - 74% אחוזי הצלחה. פפ הרוויח באותה תקופה בברצלונה 11.2 מיליון אירו לעונה. רק לשם השוואה, כיום שכרו של המאמן באנגליה הוא כ-22 מיליון אירו לעונה.

עוד נמצא ברשימה גם ארנסטו ואלוורדה, שאומנם הצליח לזכות בשתי אליפויות עם ברצלונה וגם בגביע הספרדי ובסופר קאפ, אך לא הצליח עם המועדון ברמה האירופית ובכל זאת השיג 50 ניצחונות ב-69 משחקים - 72% הצלחה. שכרו של ואלוורדה בברצלונה היה 8.9 מיליון אירו. אוהדי ברצלונה התייחסו לנתונים ואמרו: "צ'אבי הוא ללא ספק עילוי בכל קנה מידה ואם ישחזר את רוב ההישגים שלו כשחקן בתור מאמן אז הרווחנו משהו ענק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא חכמה מסי הפך כל מאמן לאלוף (ל"ת)
    אין עוד מלבדו 26/09/2023 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בנצי 26/09/2023 12:23
    הגב לתגובה זו
    נותנים כתרים מהר מידי.קודם שבארסה תעבור את שלב הבתים בצ'מפיונז.בארסאי מ-94.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.