ה-S&P 500 ירד - האם ימשיך לרדת?
ה-S&P500 חזר ל-4300. הוא לא הצליח לטפס לשיא. האם יגיעו קונים ב-4300 ויחזירו את הירוק לגרפים, או שתרחיש התיקון הגדול מתחיל קצת קודם ממה שתארתי כאן ולעצמי? זו כמובן שאלה של טריליון דולר ויותר שכן תיקון משמעותי וגדול בשווקים, שיכלול גם המשך ירידה של אגרות החוב וגלי הדף כלכליים של מחנק ריבית והתכווצות החיסכון והאופטימיות האישית, ימחק הרבה כסף מהשולחן.
בגרף הראשון של ה-S&P500 אתם רואים שני דברים מהותיים:
1. למה התמיכה ב - 4300 חשובה. היא מחברת רמת תמיכה אופקית, שמבוססת על שיא משמעותי שנפרץ, ויעד תיקון פיבונאצ'י.
2. למה יש על התמיכה הזו הרבה לחץ. יש שבירה של קו מגמה עולה ותבנית טכנית של שיא נמוך משיא ושפל נמוך משפל.
במצב הזה, לא מספיק לראות הגעה לתמיכה. עובדה ש-4450 לא עבדה הפעם. וגם לא 4400. במצב הזה יש לראות תמיכה פלוס עליה מרמת התנגדות שרלבנטית לאותה תמיכה. אין פריצה של התנגדות - לא סומכים על התמיכה.
מזכיר בהזדמנות זו שנקודות מסוג אלו ודומות להם בתוספת עוד כתבות ומידע עדכני להתרחשויות, אני משתף בקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו שנועדה לגשר על המרווח שבין הכתבות. מודה בהזדמנות זו למאות המצטרפים/ות ולשמירה המוקפדת על כללי הקבוצה.
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה למשל מה שכתבתי בקבוצה ביום שישי, על הנאסד"ק 100 שמקביל למה שכתבתי פה על ה-S&P500 (אפשר להצטרף בלינק הזה: https://chat.whatsapp.com/IKZGFXREyolABjq8P2Y2mp).
התרחישים האפשריים לשוק - מי המוביל?
1. אפשרות ראשונה היא הקלה לשוחרי העליות. תמיכה מעל רמות התמיכה הנ"ל ועליה אל השיא ההיסטורי (לא בקו ישר כמו ששרטטתי אבל זה הרעיון).
תנאי ראשון שנאמין לתרחיש הזה: עליה מעל 4358.
תנאי שני שנאמין לתרחיש הזה: עליה מעל 4410.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
2. לאפשרות השניה נקרא "מאתגרת אבל פוטנציאלית". מאתגרת כי זה אומר שה-S&P500 ירד עד אזור ה-4200-4130. פוטנציאלית משום שמשם יכולות להתחדש העליות עד השיא ויהיו מציאות לרכב עליהן. את רמת ההתנגדות הרלבנטית שתאשר תמיכה ושינוי מגמה נצטרך להגדיר בזמן אמת.
3. המפולת הגדולה התחילה. גל יורד לכיוון 3270. איזה וילון אתם בוחרים (למי שזוכר את השעשועון "עשינו עסק")?
לתרחיש 1 יש סיכוי מסוים בזכות התמיכה. היא משותפת ל - S&P500, נאסד"ק 100 ואפילו לדאו. מצרף כאן גרף של הדאו שלא נגעתי במיפוי שלו מאז הפעם הקודמת למעט הזזת החץ ימינה. הדאו מעל הממוצע ל-200 יום ומעל תמיכה מהותית.
התחושה הטכנית שלי היא שלתמיכה יהיה קשה להחזיק מעמד ונפגוש לפחות את תרחיש 2. המדדים ירדו לתמיכה הנוכחית בעוצמה ונראה שיש פה עסק בלתי גמור.
יחד אם זאת, התחושה שלי היא הכי פחות חשובה ולו משום הסיבה שהמדדים לא מתקשרים אלי להתייעץ. מה שחשוב הוא שיש לכם עכשיו מפות לשלוש אפשרויות ואתם יודעים את המשמעות שלהן עם שני הכללים שנתתי:
1. שבירה של תמיכה - מחכים לתמיכה הבאה.
2. הצלחה של תמיכה - מאתרים את ההתנגדות החשובה ומחכים לראות עליה מעליה בשביל לסמוך על התמיכה.
המיפוי הטכני נותן לכם את רמות התמיכה או ההתנגדות החשובות ואתם רואים את הנוכחות שלהן בשוק. מה יקרה בהן זה בידי השוק להחליט. אנחנו רק צריכים להבין את ההחלטה שלו.
דולר ותשואות
מ.נ. שלח לי למייל (בבקשה תשלחו שאלות/בקשות למייל ולא לוואטסאפ וכך אני אקרא בזמן המתאים לי וגם הן לא ילכו לאיבוד. בהזדמנות זו מתנצל שוב. אני לא יכול לענות לכל השאלות והבקשות. בוחר לפי האקטואליה) כתבה על התחזקות הדולר במה שנקרא הצטלבות זהב.
התחזקות הדולר ביחד עם פוטנציאל המשך עליית התשואות שאראה מיד הם עוד סימן לבחירה בתרחישים 2 או, לצערנו, 3 (ודרך אגב, בשביל שהמילה לצערנו לא תהיה רלבנטית אני מזכיר שוב את האחריות של כל אחד.ת לבדוק את הנכסים הפיננסיים שלו.ה. לפני כמה שבועות כתבתי על השיווק האגרסיבי של חיסכון פנסיוני מבוסס S&P500 ועל העובדה שזה הפך לטרנד בלי שרבים מבינים מה המשמעות שלו ויש מי שעברו למסלול רק מהשילוב החזק בין שיווק אגרסיבי לחשש ממה שקורה בישראל).
נתחיל בדולר. משתף פה גרף של הדולר מול המטבעות המובילים. אתם יכולים לראות את העליה מתמיכת פיבונאצ׳י חשובה ואת חציית הממוצעים (הצטלבות הזהב) שסימנתי בעיגול. תסתכלו מה קרה בפעם הקודמת שהייתה חציה כזו ותגיעו למסקנה המתבקשת. הדולר יעלה.
ועכשיו תסתכלו על תרשים האיקס עיגול של התשואות ל-30 שנה. נותן פרספקטיבה. תראו שהיעד הבא 4.75 ושגרוע מכך, מהלך מעל 4.75 (4.75 זה תרחיש סביר לאור הודעת הפד) יכניס אותנו לסחרור תשואות.
גם אם קרנות הפנסיה שלכם הן באג"ח והאג"ח הן ארוכות ל-30 שנה, עליה חדה בתשואות תגרום לירידה חדה באג"ח ולהפסדים. אם אתם צעירים אז לא נורא ולהיפך - תהיה לכם הזדמנות השקעה שתוכלו לישון עליה שנים ארוכות, לחייך ולהיות נוודים דיגיטאליים. אם אתם לקראת גיל פרישה ו/או שכבר צברתם נכסים מהותיים בחיסכון פנסיוני ובכלל, לא יזיק להתקשר ליועץ הפנסיוני לשיחה.
- 18.עלה בסוף (ל"ת)טוקבקיסט מהעתיד 04/02/2024 15:32הגב לתגובה זו
- 17.חיים 27/09/2023 14:39הגב לתגובה זוזיו המליץ על nio כשהיא נסחרה ב7 $ . היא זינקה ל 15.47 $ ומשם החלה לרדת, כשהחלה לרדת אני זוכר עוד כתבה שזיו התייחס אליה וציין שהיא עשויה לרדת ל11 כמדומני ואו להמשיך לרדת או שתעלה. קשה לתזמן את השוק בקניה ובמכירה
- 16.אסתר 26/09/2023 17:40הגב לתגובה זואיך מתחברים לקבוצה בנייד?
- 15.רובי 25/09/2023 12:07הגב לתגובה זוזה לא חוכמה להגיד יכול להיות שיעלה מעלה ויכול להיות שיירש מטה. תגיד מה אתה חושב.
- אלפונסו 26/09/2023 10:33הגב לתגובה זו"התחושה הטכנית שלי היא שלתמיכה יהיה קשה להחזיק מעמד ונפגוש לפחות את תרחיש 2."
- 14.כמו שנאמר מתחתי הלינק לווטסאפ לא עובד (ל"ת)Ronaldo 25/09/2023 10:37הגב לתגובה זו
- העתקתי את הקישור ושלחתי לעצמי בווטסאפ ואז עבד לי הקישור (ל"ת)אלפונסו 26/09/2023 12:04הגב לתגובה זו
- 13.עוקב מקרוב 24/09/2023 17:52הגב לתגובה זושלום זיו, יופי של כתבה ובהחלט נתת מיפוי מרשים של שלל התרחישים מכאן והלאה. רציתי רק להעיר משהו טכני .. שהגרפים המצורפים לא ניתנים לקריאה כי הם קטנים מאוד, וגם אי אפשר להגדיל אותם. אולי המצב יהיה יותר ברור עם גרפים של וויו-טרייד שגם הם חינמיים, ומאוד פופולריים.
- 12.לילי 24/09/2023 16:01הגב לתגובה זוכל ניתוח מקצועי של מניות חייב להיות מלוווה באחוז הסתברות לכל תרחיש . ללא אחוזי הסתברות אין משמעות לניתוח. יותר פשוט לומר אולי ירד אולי יעלה תבחרו .
- 11.ביביסט 24/09/2023 15:26הגב לתגובה זואם תרחיש 2 יתרחש אז 3200 מבוטל?
- 10.עוקב 24/09/2023 15:24הגב לתגובה זווזו בדיוק ההזדמנות... כי החברה היא הכי טובה בעולם בתחומה, חוץ מטסלה וbyd.
- רונן 25/09/2023 18:02הגב לתגובה זווזה בדיוק מה שקורה כאן. מחיר בחלל לריווחיות נמוכה. רק מה יגיד מי שהפסיד 50 אחוז בחודשיים?
- 9.נחום 24/09/2023 14:23הגב לתגובה זועד לפני חצי שנה טענת למפולת. עכשיו 4300 זו.ץמיכה?
- 8.תשובה לכותרת-בוודאי,או כמו שגרסו הגששיים בוודאי שבוודאי (ל"ת)סילבני 24/09/2023 14:05הגב לתגובה זו
- 7.ש.ק. 24/09/2023 13:59הגב לתגובה זומועיל ביותר!
- 6.רונן 24/09/2023 13:43הגב לתגובה זוב כ 40 אחוז. כדאי שתדבר גם על הכשלונות הצורבים ותנתח את הסיבה להם.
- 5.זיו, תודה לך על הכל. אין כמוך ! (ל"ת)rubi 24/09/2023 13:30הגב לתגובה זו
- 4.זה לא מדע. זה יותר דומה לאסטרולוגיה. מגוחך. (ל"ת)אנונימי 24/09/2023 13:11הגב לתגובה זו
- 3.תורים ענקיים בחנויות אפל , 80 אחוזים מחברות S&P מד 24/09/2023 12:43הגב לתגובה זותורים ענקיים בחנויות אפל , 80 אחוזים מחברות S&P מדווחות לא רע ,פדאקס מדווחת על ביקושים , בורסה לא נופלת בכלכלה שהתמג שלה חיובי .
- 2.הלינק לווטסאפ לא עובד (ל"ת)navyboy 24/09/2023 11:59הגב לתגובה זו
- 1.אלי 24/09/2023 11:53הגב לתגובה זואין טעם שתמשיך לנחש. יחזור השוק להתייצב - יש טעם לטכני בהחלט.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
