לוקה דונציץ
צילום: טוויטר דאלאס

דונצ'יץ' צפוי להיות הכדורסלן הראשון שירוויח 70 מיליון דולר לעונה

דאלאס מאבריקס צפויה להציע לכוכב שלה את החוזה היקר ביותר בליגה שתלוי בתקרת השכר. מה היה שכרו עד העונה?

מיכאל וייסרמן | (2)

הכוכב הסלובני של דאלאס מאבריקס, לוקה דונצ'יץ', נחשב גם לאחד הכוכבים הגדולים של ליגת ה-NBA וכיאה לזה גם עשוי להפוך לכדורסלן הראשון בהיסטוריה של הליגה שירוויח שכר של 70 מיליון דולר לעונה.

בדרך לעשות היסטוריה. דונצ'יץ' (צילום: טוויטר דאלאס מאבריקס)

דונצ'יץ' צפוי לקבל חוזה "סופרמקס" בעוד עונה אחת ועל פי דיווחים בארה"ב נכתב: "דונצ'יץ' צפוי לעשות היסטוריה ולהפוך לשחקן הראשון עם שכר מעל 70 מיליון דולר לעונה".

על פי נתוני הליגה אז רק בסיום העונה הקרובה יסיים למעשה הכדורסלן חוזה של שש עונות ואז יוכל להאריך את חוזה לעוד שלוש עונות שבסופה שכרו עשוי להגיע ל-367 מיליון דולר לחמש עונות. הדבר תלוי גם בעלייה של תקרת השכר שצפויה להיות מאושרת כבר בעונה הקרובה.

מספר רב של כוכבי NBA יהיו זכאים להארכת חוזי "סופרמקס" אך לא יגיעו לשכר של 70 מיליון דולר לעונה. בשנים האחרונות הפך דונצ'יץ' לכוכב הגדול של דאלאס כאשר קלע 9000 נקודות וחילק 2500 אסיסטים וזאת עוד לפני שהגיע לגיל 25.

לוקה דונצ'יץ' והמאבריקס יפתחו את עונת 2023-24 שלהם ב-25 באוקטובר מול ויקטור וומבניאמה וסן אנטוניו ספרס.

 

הקריירה של דונצ'יץ' בן ה-24 נמצאת במגמת עלייה לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה כספית. הסלובני התחיל את הקריירה בריאל מדריד כאשר ערך את הבכורה בגיל 16 וחצי והיה הכדורסלן הצעיר בתולדות הקבוצה הספרדית שמשחק בקבוצת בוגרים. עונה לאחר מכן כבר הפך לשחקן מפתח ובשלוש השנים שלו בספרד זכה באליפות היורוליג, נבחר לשחקן המצטיין של הפיינל פור והטורניר כולו וגם זכה באליפות ספרד ובשחקן המצטיין בליגה הספרדית. בעונת 2018/2019 נבחר דונצ'יץ' כבחירה שלישית בדראפט על ידי אטלנטה הוקס אך מיד נשלח בטרייד לדאלאס מאבריקס. החוזה הראשוני של הסלובני בדאלאס היה 14.5 מיליון דולר לשנתיים - כמקובל לשחקני רוקיז.

לאחר שנתיים נהדרות חתם דונצ'יץ על חוזה חסר תקדים בליגת ה-NBA כאשר קיבל שכר של 207 מיליון דולר לחמש שנים. בינתיים הספיק דונצ'יץ' ב-NBA לזכות בפרס רוקי השנה, בחמישיית הרוקיז, 3 פעמים נבחרת לחמישיית העונה בליגה ו-4 נבחרת למשחק האולסטאר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שבוע ישחק ואז יקרע צולבת וישב על היאכטה (ל"ת)
    גדי 19/09/2023 14:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    14.5 מיליון לשנתיים - אז איך אבדיה קיבל רק 1 מיליון (ל"ת)
    אדי 19/09/2023 08:01
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.