לוקה דונציץ
צילום: דאלאס מאבריקס טוויטר

על כמה כסף ויתר כוכב ה-NBA כדי לשחק עם לברון?

לוקה דונצ'יץ', הכוכב הצעיר של דאלאס מאבריקס שנחשב לאחד מ-5 השחקנים הטובים בעולם, הימם את עולם הספורט ועבר ללוס אנג'לס לייקרס בכדי לשחק עם האליל שלו - לברון ג'יימס; המעבר מגיע עם מחיר מצדו של דונצ'יץ', על כמה הוא ויתר בכדי לשחק בל.א?

רוי שיינמן | (9)

עולם הספורט בתדהמה אחרי הדיווח על הטרייד שיירשם כנראה כגדול בהיסטוריה. לוקה דונצ'יץ', הכוכב הסלובני בן ה-25 של הדאלאס מאבריקס, עובר ללוס אנג'לס לייקרס תמורת אנתוני דיוויס בין ה-31. המעריצים והפרשנים בהלם ועדיין מנסים להבין מה עמד מאחורי המהלך, דונצ'יץ' הגיע עם דאלאס לגמר ה-NBA בשנה שעברה, בו הפסידה הקבוצה לבוסטון סלטיקס, אך הוא מתמודד בעונות האחרונות עם פציעות שמאלצות אותו לפספס חלקים גדולים מהמשחקים.


לפי הדיווחים, הנהלת דאלאס פנתה ללוס אנג'לס לייקרס בכדי לבצע חילוף. לפי חוקי ה-NBA, אפשר לבצע טריידים על שחקנים עם חוזים דומים, כאשר את ההפרש אפשר למלא עם שחקנים נוספים. החוזה הנוכחי של לוקה דונצ'יץ' נחתם ב-2022 ועומד על סך של כ-215 מיליון דולר, בעוד החוזה של דייוויס עומד על 190 מיליון דולר. שתי הקבוצות הוסיפו שחקנים נוספים בשביל לאפשר לטרייד להתקיים, אבל בהסתכלות לעומק, ניתן לראות שהכוכב הסלובני ויתר על סכום לא קטן בשביל להגיע ללוס אנג'לס ולשחק עם האליל שלו - לברון ג'יימס.


לוקה דונציץ
לוקה דונציץ - קרדיט: טוויטר דאלאס



לפי חוקי ה-NBA, שחקן שנמצא בקבוצה שלו 9 שנים, ונבחר במהלך השנים האלה לחמישיית העונה לפחות 3 פעמים, זכאי לחוזה "סופר מקסימום". אם דונצ'יץ היה נשאר בדאלאס, הוא היה עומד בקריטריונים לחתום על חוזה כזה, שלפי ההערכות היה מסתכם בסכום של קרוב ל-350 מיליון דולר ל-5 שנים, מה שהיה הו]ך אותו לחוזה הגדול בהיסטוריה. 


עם זאת, המעבר של דונצ'יץ' שולל ממנו את הזכות לחוזה "סופר מקסימום", וההערכות הן שהחוזה הבא שלו, שצפוי להתחיל ב-2026, יעמוד על סכום של כ-250 מיליון דולר ל-5 שנים. כלומר - דונצ'יץ' ויתר על כ-100 מיליון דולר בשביל לעבור ללוס אנג'לס ולשחק עם האליל שלו, לברון ג'יימס, שלאחרונה חגג יום הולדת 40 ומשחק את העונה ה-23 שלו ב-NBA, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנונימי 03/02/2025 21:08
    הגב לתגובה זו
    גם דיוויס מקבל סכום דומה מאוד עוד שנתיים..
  • 8.
    אנונימי 03/02/2025 18:41
    הגב לתגובה זו
    חובבנים
  • 7.
    יהונתן 03/02/2025 14:16
    הגב לתגובה זו
    הוא לא ויתר ולא נעליים! הקבוצות רקמו את הטרייד מאחורי הגב של השחקנים. דונציץ לא ביקש לעבור ללייקרס ולא התכוון לוותר על סנט אחד מהחוזה הבא אבל לצערנו אין לו סעיף בחוזה שדורש הסכמה שלו לטרייד כמעט לאף שחקן בליגה אין.
  • 6.
    ויקי 03/02/2025 11:24
    הגב לתגובה זו
    מה זה מי ויתר איך בכלל מאשרים להוציא לאור את הכתבה הזו שכולה סילוף של המציאות. בושה לפרסום
  • 5.
    Yg 03/02/2025 08:46
    הגב לתגובה זו
    הוא לא בחר לוותר על שום דבר
  • 4.
    שימי ריגי 02/02/2025 19:14
    הגב לתגובה זו
    העבירו אלו בלי לשאולהיחיד בליגה שיש לו סעיף של זכות וטו על מעבר זה בראדלי ביל.זאת עובדה שנפלה עליו בלי שום בקשה מצדו.יכול מאוד להיות שלא היה עובר לו הייתה לו אפשרות כזאת
  • 3.
    דורון שטייף 02/02/2025 18:59
    הגב לתגובה זו
    לא ויתר ולא נעליים..איזה קשקוש. לא שאלו אותו אם הוא רוצה לעבור. פשוט החליטו.
  • 2.
    אחרי 100 מיליון דולר כולם חיים אותו דבר (ל"ת)
    עושה חשבון 02/02/2025 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אסף אדלר 02/02/2025 16:47
    הגב לתגובה זו
    הכי הרבה אבל יחד עם וינס קרטר ולא לבד
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.