אחד הכדורסלנים הבכירים באירופה פורש. כמה הוא שווה?
אליפות העולם בכדורסל הסתיימה אתמול (ראשון) עם זכייה היסטורית של נבחרת גרמניה שניצחה בגמר את נבחרת סרביה עם הצגה גדולה של הכוכב הגרמני- דניס שרודר. מעבר לכך נרשם עוד אירוע חשוב והוא פרישתו של אחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל האירופי - ג'יג'י דאטומה.
קריירה אדירה. דאטומה (צילום: טוויטר ארמאני מילאנו)
המשחק האחרון של הכוכב האיטלקי היה במשחק על המקום השביעי, כאשר סלובניה ניצחה את איטליה בתוצאה 85:89 וקצת יותר משלוש דקות לסיום ירד דאטומה בפעם האחרונה וזכה לדקה של מחיאות כפיים. מעבר לקהל הגדול אז גם שחקני שתי הקבוצות עמדו והריעו, כולל הכוכב הסלובני, לוקה דונצ'יץ'.
דאטומה, 35, גדל בסיינה, שם התחיל את הקריירה האירופית שלו כאשר שנת הפריצה שלו הייתה ברומא בה שיחק במשך חמש עונות ובעונה החמישית אף השתדרג בשכרו, כאשר הרוויח כמעט מיליון דולר לעונה. בשנת 2013 יצא לראשונה מחוץ לאירופה וחתם לשנתיים בדטרויט פיסטונס, שם זכה לשכר של 1.8 מיליון דולר לעונה. לאחר שנתיים כבר עבר לבוסטון בה שיחק פחות מעונה וקיבל שכר של 1.5 מיליון דולר לעונה.
לאחר מכן עזב את הליגה הטובה בעולם וחתם לחמש עונת בפנרבחצ'ה עם חוזה חסר תקדים יחסית לליגה הטורקית. הוא קיבל כמעט 2 מיליון דולר לעונה כולל בונוסים. לאחר חמש שנים בחר לעזוב את טורקיה וחתם לשלוש עונות בארמאני מילאנו ושם שכרו, כך על פי ההערכות, עמד על כ-1.5 מיליון דולר לעונה.
כבר לפני תחילת האליפות הצהיר כי מדובר בטורניר האחרון שלו בקריירה ולאחר המשחק מול סלובניה אמר: "הלילה זה היה מאוד רגשי עבורי. אני מקווה שבגלל זה שיחקתי כל כך גרוע. חברי לקבוצה נתנו הכל וניסו לגרום לי לסיים עם ניצחון. עם זאת, אחרי שנים רבות למדתי שזה לא הדבר הכי חשוב".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
