למרות ההשקה של מודל 3 המעודכן, טסלה מאבדת יותר מ-4% - מה הקשר ליצרניות ה-EV הסיניות?
חדשות חיוביות אצל טסלה TESLA INC , החברה השיקה עדכון למודל 3 ומדובר על שינויים של 50% ברכיבים הכוללים של הדגם הישן וטווח הנסיעה צפוי לעלות בעד 10% ועשוי להגיע ל-515 קילומטר בדגם הבסיסי או 629 ק"מ בגרסת ה-LR. למרות הורדות המחירים בשנה האחרונה, הדגם המעודכן של החברה יהיה גבוה מהדגם המקורי כשבארץ למשל הגרסה הסטנדרטית תעלה 206 אלף שקל לעומת 192 של הגרסה הקודמת.
בין המדינות אליהן יגיעו הרכבים החדשים נמצאת סין - שוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם. המהלך של החברה צפוי לעזור עם המכירות במדינה, כאשר במחצית הראשונה של השנה טסלה מסרה כ-294 אלף רכבים בסין, עלייה של כ-50% לעומת שנה שעברה. בסה"כ נמכרו 112 אלף יחידות ממודל 3 המקורי - עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה מכובדת אך נמוכה מ-50% במודל Y.
הדגם החדש עשוי גם להגדיל את היקפי המכירות של הדגם החדש (וסך המסירות של טסלה) בסין, תוך כדי שהוא עוזר לשפר את מרווחי הרווח של החברה, אשר נפגעו עקב מלחמות המחירים אליהם נכנסה החברה. ברבעון השני של השנה החברה רשמה שיעור רווח גולמי של 18.2% לעומת 19.3% ברבעון שלפני כן וברבעון המקביל הנתון עמד על 25%. שיעור הרווח התפעולי של החברה צנח אל 9.6% בהשוואה ל-11.4% ברבעון שלפני כן ו-14.6% ברבעון המקביל.
טסלה נמצאת בנקודה בעייתית - היא מעוניינת למסור כמה שיותר מכוניות, אך בסופו של דבר כדי להגיע לנקודה זו צריך להוריד מחירים וכמו שניתן לראות בנתונים מהלך שכזה שוחק את הרווחיות. טסלה כמובן יכולה להמשיך להוריד מחירים ולמכור יותר מכוניות, אך היא עלולה להגיע לנקודה בה הרווח למכונית לעומת העלות שלה פשוט לא יהיה משתלם, וכאן בא לידי ביטוי הדגם החדש - גם עם נתונים משופרים ומראה רענן וגם עם מחיר יותר גבוה.
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה אם כן המניה צונחת היום ביותר מ-4%?
בדומה לכל חודש, יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות מפרסמות את נתוני מסירות הרכבים שלהן לחודש החולף. מהנתונים של חודש אוגוסט, נראה כי הוא היה בין החודשים הטובים ביותר אי פעם עבור אקספנג XPENG , ניו NIO INC ולי אוטו LI AUTO INC .
אקספנג מסרה בחודש האחרון 13.7 אלף מכוניות, זאת בהשוואה ל-11 אלף מכוניות בחודש הקודם ו-9.5 אלף מכוניות בחודש אוגוסט הקודם. את שיא כל הזמנים רשמה אקספנג בדצמבר 2021, אז מסרה החברה 16 אלף יחידות בחודש. עד כה ב-2023 החברה מסרה כ-66 אלף יחידות, 26% מתחת לנתון בתקופה המקבילה אשתקד.
ניו מסרה באוגוסט הזה 19.3 אלף רכבים, בחודש שעבר (שגם היה הטוב ביותר שלה אי פעם) מסרה ניו 20.4 אלף רכבים. באוגוסט האחרון מסרה החברה 10.6 אלף רכבים ועד עד כה, החברה מסרה השנה כ-94 אלף יחידות - עליה של 32% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
לי אוטו שברה החודש את שיא המסירות שלה עם 34.9 אלף רכבים, מעל השיא הקודם בחודש שעבר שעמד על 34.1 אלף רכבים. עד כה השנה החברה מסרה למעלה מ-208 אלף יחידות, עלייה של 175% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בסה"כ, שלושת החברות מסרו בחודש שעבר למעלה מ-68 אלף יחידות - שיא כל הזמנים, כאשר בחודש אוגוסט הקודם הנתון עמד על 25 אלף יחידות. מתחילת השנה ועד סוף אוגוסט שלושת החברות מסרו ביחד כ-360 אלף רכבים, עלייה של 50% לעומת המצב בשנה שעברה.
גם ביחד שלושת החברות לא באמת מהוות איום על טסלה, אשר צפויה למסור בשנת 2023 כ-1.8 מיליון רכבים ו-2.4 מיליון רכבים בשנה הבאה. בכל זאת, יצרניות ה-EV הסיניות מראות לטסלה שהן לא מותרות וכי הן עובדות מאוד קשה להגדיל את נתח השוק שלהן. קצב המסירות ממשיך לגדול ואם החברות הסיניות יפעלו נכון, המגמה עשויה להמשיך ולגבור על זו של טסלה (מבחינה יחסית), עד כדי כך שטסלה תאלץ להמשיך ולשחוק את הרווחיות של הרכבים שלה.
יש לזכור שחוץ מלי אוטו, אשר ברבעון השני של השנה רשמה רווח של 326 מיליון דולר, יתר החברות הסיניות עדיין לא רווחיות בכלל, זאת בעוד טסלה רשמה בכל רבעון בשנה האחרונה רווח של בין 2.5 ל-3.7 מיליארד דולר. בנוסף וטסלה תזרים מזומנים חופשי של 1 מיליארד דולר (נכון לרבעון השני של השנה) ומזומנים ושווה מזומנים בסך של 23.4 מיליארד דולר, יותר מהשווי של ניו ושל אקספנג.
- 7.תומר 03/09/2023 08:42הגב לתגובה זוקונה רק טסלה. כי אין לה יבואן רשמי באר. לא אפרנס יבואנים
- 6.אנונימי 02/09/2023 11:57הגב לתגובה זובדרך לשווי של 4 טריליון
- 5.שכחתם את החברה הגדולה הצומחת מכולם byd (ל"ת)אורי 02/09/2023 11:04הגב לתגובה זו
- 4.בועתי 01/09/2023 22:46הגב לתגובה זוושווה 760 מיליארד דולר- יותר מכל החברות ביחד. השוק עדיין מתמחר אותה כחברת חלום אבל בסופו של דבר היא תתכנס לשווי של חברת רכב- וזה יהי סביב ה200 מיליארד דולר.
- רועי 02/09/2023 02:12הגב לתגובה זוהחברה שווה גם פי 3, כל אירופה וארהב רק טסלה על הכביש, סין זה כבר סיפור אחר אבל גם שם כולם רוצים טסלה 10 אחוז יכולים להרשות לעצמם
- 3.כמה שנאה עקבית לטסלה יש לכתבים באתר הזה. חלאס (ל"ת)מתן 01/09/2023 21:09הגב לתגובה זו
- 2.תומר 01/09/2023 20:57הגב לתגובה זוטסלה גם השיקה עולמית את הדגם החדש של ה 3 וגם העלתה מחיר ... וזה בתחילת הרבעון האחרון מה שיגרום למכירות שיא . אז על איזה שחיקה אתם מדברים ???
- 1."יצרנית הרכבים הגדולה בעולם"?? הכתב מהנדס תודעה? (ל"ת)מנכ"ל טויוטה 01/09/2023 20:24הגב לתגובה זו

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
ענקית השבבים הוותיקה מקבלת חבל הצלה מהמתחרה לשעבר - האם זה יספיק להחזיר אותה לגדולה?
היום, כאשר אינטל מצויה בשפל תדמיתי ופיננסי, נודע כי חברת אנבידיה תשקיע 5 מיליארד דולר באינטל ותשתף עמה פעולה בפיתוח שבבים חדשים לשוק השרתים, מרכזי הנתונים והמחשבים האישיים. העסקה כוללת רכישת מניות של אינטל במחיר של 23.28 דולר למניה, הנחה של 6.5% ממחיר הסגירה הקודם (הנחה של כ-30% ביחס למחיר החדש - אינטל מזנקת מעל 30%). זה הופך את אנבידיה לאחת מבעלי המניות הגדולים ביותר של אינטל, עם נתח של כ-4% מהחברה. להרחבה: אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
עבור אנבידיה, מדובר במהלך שמעניק דריסת רגל משמעותית ביכולות הייצור של אינטל, לרבות בחטיבת ה-Foundry שסובלת מקשיים כרוניים. עבור אינטל, זו הזדמנות לקאמבק שכה נדרש. השותפות תאפשר פיתוח שבבים משולבים המשלבים את יכולות ה-AI של אנבידיה עם ארכיטקטורת ה-x86 המסורתית של אינטל. העסקה הזו מגיעה אחרי שלפני כחודש הממשל האמריקאי השקיע כ-9 מיליארד דולר בחברה.
מאחורי העסקה הזו מסתתר סיפור עמוק על אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם, שעברה כברת דרך משמעותית מאז נוסדה. סיפור זה כולל ניצחונות טכנולוגיים היסטוריים, החמצות אסטרטגיות כואבות והתמודדות עם תחרות גלובלית עזה, בעיקר מצד יצרניות כמו TSMC, סמסונג ו-AMD. העסקה עם אנבידיה, עשויה להיות נקודת מפנה לאינטל. היא קיבלה הבעת אמון מהמובילה העולמית. עכשיו, נשאר "רק" להצדיק זאת.
1968: ההתחלה - מהפכה בזיכרון ובמיקרו-מעבדים
אינטל נוסדה ב-18 ביולי 1968 בקליפורניה על ידי רוברט נויס וגורדון מור, שני מדענים פורצי דרך שעזבו את חברת Fairchild Semiconductor, לצד המשקיע ארתור רוק. השם "Intel" הוא קיצור של "Integrated Electronics", ומשקף את החזון שלהם לייצר שבבים משולבים שיהפכו את הטכנולוגיה לזולה ונגישה יותר. בתחילת הדרך, התמקדה החברה בפיתוח זיכרונות מסוג SRAM ו-DRAM, שהיו חידוש טכנולוגי משמעותי בתעשייה. עיקר ההכנסות הגיעו ממכירת זיכרונות אלה, ששימשו במחשבים מוקדמים ובציוד תעשייתי.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר בראשית שנות ה-70 החלה פריצת הדרך המשמעותית הראשונה: המעבד הראשון בעולם, ה-Intel 4004, הושק בשנת 1971. המעבד, אשר פותח לבקשת יצרנית מחשבונים יפנית בשם Busicom, הכיל 2,300 טרנזיסטורים והיה בעל 4 ביט בלבד. הוא סימן את המעבר ההיסטורי מהעולם האנלוגי לדיגיטלי. הוא אפשר למחשבים לבצע חישובים מורכבים יותר במקום קטן וזול, והפך את אינטל לחלוצה בתחום המיקרו-מעבדים.