גיוס ענק: סטארט-אפ ה-AI של אמנון שעשוע גייס 155 מיליון דולר, בין היתר מגוגל ואנבידיה
רק בחודש יולי האחרון חברת הבינה המלאכותית הישראלית AI21 Labs השלימה סבב גיוס B בהיקף 64 מיליון דולר, לפי שווי של 664 מיליון דולר וכעת - היא משלימה את סבב הגיוס הגדול בישראל השנה: מגייסת 155 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי.
לדברי החברה, המימון החדש יאיץ את יכולת החברה לספק טכנולוגיית AI אמינה ושימושית לחברות וארגוני אנטרפרייז ברחבי העולם. לאחר שהקימה פעילות בארה"ב והכפילה את כוח האדם שלה בשנה האחרונה, בכוונתה לגייס 100 עובדים נוספים בשנה הקרובה. מהחברה נמסר כי "הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את קצב הצמיחה של שירותי הג'נרטיב AI מבוססי טקסט שהיא מספקת עבור חברות וארגוני אנטרפרייז".
בין משקיעיה בסבב הנוכחי נמצאים Google, NVIDIA , b2venture, Samsung Next, Walden Catalyst, Pitango ו-SCB10X. הגיוס החדש, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, מביא את סך ההון שגייסה החברה עד כה ל-283 מיליון דולר. בכך, מתבססת AI21 Labs כחד-קרן (יוניקורן) ומצטרפת לשורה הראשונה של ענקיות ה-AI העולמיות.
AI21 Labs נוסדה בשנת 2017 על-ידי היזמים פרופ' יואב שוהם, פרופ' אמנון שעשוע ואורי גושן, והביאה את בשורת הג'נרטיב AI. החברה ביססה לעצמה פורטפוליו רחב ואיתן של לקוחות וצרכני AI, המשרתים כיום את Fortune 100, רשימת חברות הטכנולוגיה הגדולות בארצות-הברית, לצד לקוחות נוספים מהארץ והעולם. טכנולוגיית ה-LLM, מודלי השפה הטבעית (NLP) המתקדמים שפיתחה, סייעה לה, בזכות יישומים וממשקי API קלים לשימוש, שהיא מציעה ללקוחותיה.
Jurassic-2, מודל השפה של AI21 Labs, נחשב לאחד ממודלי שפה הגדולים והמשוכללים כיום בעולם. המודל משמש את AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים שהחברה מעמידה ללקוחותיה, לצורך פיתוח אפליקציות, מוצרים ושירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן באמצעות בינה מלאכותית. בנוסף, Jurassic-2 משמש את החברה לצורך הפעלה של אפליקציית Wordtune, עוזר קריאה וכתיבה אישי המשמש אנשי מקצוע ולקוחות ממגוון רחב של סקטורים בתעשייה כדי ליצור מחדש ולג'נרט טקסט או לקרוא ולסכם אותו בתוך שניות.
בשנה החולפת הכפילה AI21 Labs את כח-האדם שלה ליותר מ- 200 עובדים. כעת, בעקבות הגיוס החדש, בכוונתה לגייס בשנה הקרובה לשורותיה כ-100 עובדים חדשים נוספים. בנוסף, לאחרונה, פתחה החברה משרדים בארה"ב על מנת לצרף לרשימת לקוחותיה חברות נוספות מ- Fortune 500.
"ג'נרטיב AI מבשר על עידן חדש בתחום המחשוב בכל התעשייה", אומר יאנסן הונג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. "החדשנות הטכנולוגית שמביאה AI21 Labs תסייע לחברות וארגונים להגביר את יעילות העבודה של מערכות מבוססות בינה מלאכותית ותהפוך אותה למדוייקת ואמינה יותר".
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
יו"ר AI21 Labs פרופ' אמנון שעשוע: "AI21 Labs מאמנת ומפתחת מודלי שפה גדולים המונגשים באמצעות פלטפורמה לחברות, ארגונים ומפתחים, ובמקביל מציעה למשתמשי קצה מוצרים מבוססי AI דוגמת Wordtune. סבב הגיוס הנוכחי מעודד את תהליכי הצמיחה של החברה במטרה להשיג את יעדה: פיתוח השלב הבא של יכולות ה- AI, כך שיתפרסו על פני תחומי עשייה ודעת נוספים. אנו מאמינים שבעקבות הגיוס, לתכניות הצמיחה של החברה תהיה השפעה ברמה הגלובלית ובטווח הזמן הקרוב".
פרופ' יואב שוהם ואורי גושן, מייסדים ומנ"כלים משותפים לחברה, הוסיפו: "אנו מודים למשקיעים הקיימים והחדשים על הבעת האמון בנו. הטכנולוגיה המתקדמת של AI21 Labs, המשלבת מודלי שפה גדולים וטכנולוגיית נוירו-סימבולית, מספקת עצמה, יכולות ניבוי והנמקה הנדרשים לחברות וארגוני קצה הצורכים בינה מלאכותית. אנו מצפים בכיליון עיניים להמשך המסע המשותף להגשמת חזון החברה יחד עם משקיעינו, שותפינו ולקוחותינו". אגב, פירמת הייעוץ האמריקאית גולדמן זאקס ליוותה את AI21 Labs בסבב הגיוס הנוכחי.
- 6.כל הכבוד אמנון- להצליח בתוך בית המשוגעים הזה (ל"ת)חומי 03/09/2023 22:18הגב לתגובה זו
- 5.חנניה בית 31/08/2023 17:09הגב לתגובה זושקמה רדמן וכל השאר, אתםצחברה צעירים, תמימים וחושבים באמת שאתם מובילי דעה, ממש לא!!. מנהיג אמיתי לא מדבר, אפילו לא צועק, בטח לא משקר. מנהיגות אמיתית הינה רק דוגמא אישית!!.
- 4.יוסי 31/08/2023 11:26הגב לתגובה זוהחברה בעלת פוטנציאל מנוהלת בעזרת מנהלים מוכשרים ואמינים .מאידך מונפקות חברות המפרסמות טרם ההנפקה כתבות מהללות החברה .ראו חברת אקוואריוס הצליחה להנפיק במכפיל הון 5 טרם ההנפקה פרסמה כתבות ומצגת של גנרטור מהפכני שיכבוש את שוק הגנרטורים בדיעבד התברר הכל שקר ורמאות שער המניה ירד כ 97.6% .[יור החברה מכר מניות בשערים גבוהים ללא הסבר
- 3.מה אומרים 200 הכלכלנים החתומים על ההזיות (ל"ת)HAKY1 31/08/2023 10:46הגב לתגובה זו
- תיקרא בין השורות - אם לא היו את מחרבי במדינה , הגיוס הי (ל"ת)קובי 03/09/2023 22:16הגב לתגובה זו
- 2.מישהו יודע את הסימון של החברה בנסדק (ל"ת)אנונימי 31/08/2023 10:06הגב לתגובה זו
- חברה פרטית (ל"ת)דן 03/09/2023 22:17הגב לתגובה זו
- לא נראה לי שכבר הונפקה (ל"ת)יודע 31/08/2023 10:39הגב לתגובה זו
- 1.מלך השעשוע הזה (ל"ת)דודו 31/08/2023 09:14הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
