ג'ילי מציגה הכנסות של כ-10 מיליארד דולר - צמיחה של 26%
קבוצת Geely Auto (ג'ילי) מציגה הכנסות של כ-10 מיליארד דולר (73.18 מיליארד יואן), צמיחה של 26% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ורווח נקי של כ-216.5 מיליון דולר (1.57 מיליארד יואן), צמיחה של 1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
במחצית הראשונה של 2023, האיצה ג'ילי את הטרנספורמציה החכמה והחשמלית שלה, והשיגה התקדמות משמעותית בסקטור הפרמיום בשווקים השונים. כמו כן, החברה מכרה 694,045 כלי רכב במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – וכעת היא מדורגת בין שלושת המקומות הראשונים מבין יצרניות הרכב הסיניות. רכבי אנרגיה מתחדשת (חשמלי והיברידי נטען) מהווים 23% מסך מכירות החברה (157,889 יחידות), צמיחה של 44% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בזמן שהיא מתקדמת בהאצת הטרנספורמציה החשמלית שלה, גדלו הכנסותיה הממוצעות של החברה ממכירות ליחידה ב-29.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לכ-14.6 אלף דולר (103,000 יואן), והרווח הגולמי הממוצע ליחידה גדל ב-11.1% לכ-2,400 דולר (17,500 יואן). הוצאות מו"פ נותרו יציבות, ברמה של 413 מיליון דולר (3 מיליארד יואן), ותרמו להאצת פיתוח הטכנולוגיות החכמות וטרנספורמציית החשמול של החברה.
במחצית הראשונה של 2023 רשמה החברה התקדמות משמעותית בהתרחבות לחו"ל, עם יצוא של 121,185 יחידות, צמיחה של 38% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המותג Auto Geely האיץ את התרחבותו לשווקי המזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. נכון לחודש יולי 2023, 490 סניפי מכירה ושירות חדשים הוקמו תחת המותג. LYNK & CO המשיכה להציג את יתרונותיה בתחום האנרגיה המתחדשת לצרכנים גלובליים, וסיפקה בסך הכל 16,732 יחידות לבעלים ולמנויים במחצית הראשונה של השנה, ש-96% מתוכם הם רכבים המבוססים על אנרגיה מתחדשת. זאת ועוד, המותג השיק לאחרונה את מוצרי הדגל שלו – רכב המנהלים 03 ורכב היוקרה 09 MPV בשווקים במזרח התיכון, ובכך הרחיב את היצע מוצרי הפרמיום רבי-הערך עבור צרכנים גלובליים.
במבט קדימה, החברה ממשיכה לחתור לעבר יעד המכירות השנתי של 1.65 מיליון יחידות וצפויה להכפיל את מכירות רכבי האנרגיה המתחדשת. ג'ילי תמשיך להתמקד בטרנספורמציה הטכנולוגית החשמלית והחכמה שלה, תחזק את היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לספק למשתמשים חוויות נהיגה חכמות יותר, תאיץ את התרחבותה לשווקים גלובליים ותעמיק את מחויבותה לפיתוח, תוך כדי שהיא ממשיכה לקדם אפס-פליטות פחמניות מתהליכי הייצור שלה.
- 1.משה 29/08/2023 15:14הגב לתגובה זורכב הגרוע מכל החשמליות
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
