ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

לא רק 160 מיליון אירו - המכוניות שקיבל ניימאר בערב הסעודית

הכוכב הברזילאי השלים את מעברו בשכר עתק ובדרישות מוגזמות של מכוניות יוקרה. כמה זה עלה?

מיכאל וייסרמן | (6)

אחת ההעברות הגדולות בכדורגל העולמי אירעה לפני שבוע ימים כאשר הכוכב הברזילאי, ניימאר, חתם באל הילאל מערב הסעודית. ניימאר זכה לשכר עתק של 160 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים כאשר הקבוצה הסעודית גם שילמה 80 מיליון לפריז סן ז'רמן.

חתימה יקרה במיוחד. ניימאר (צילום: טוויטר אל הילאל)

מעבר לשכר, הכוכב הברזילאי, גם דרש מספר "דרישות" מוגזמות מעבר לשכרו הגדול ולאחרונה דווח בתקשורת הבריטית כי בין השאר מדובר על בית עם 25 חדרים, שלוש סאונות, בריכה, מטוס פרטי וגם רשימת מכוניות יוקרה.

ניימאר גם דרש נהג צמוד 24 שעות ביממה וברשימת המכוניות נמצאות: רכש טנדר מסוג מרצדס, הרכב הבריטי אסטון מרטין, למבורגיני ובנטלי. עלות כל רשימת הרכבים מגיעה ליותר מ-1.5 מיליון אירו.

כאמור העברתו של ניימאר כלל לא השפיעה על פריז סן ז'רמן שם נאמר: "בפריז מזמן רצו להיפרד מניימאר וכעת מצאו את הפיתרון לכך ששולם עליו סכום עתק של 222 מיליון אירו כאשר עבר מברצלונה. המאמן הפריזאי, לואיס אנריקה, כבר מחפש תחליפים וניימאר עצמו מזמן רצה לעזוב את הקבוצה מעיר האורות".

אל הילאל הצהירה בחודשים האחרונים על רצונה להחתים כוכב על - בתחילה רצו את ליאו מסי לו והוצע שכר של 1.2 מיליארד אירו לשנתיים, הקבוצה קיבלה סירוב מקיליאן אמבפה שקיבל הצעה של 700 מיליון אירו לעונה. כעת, הסעודים חזרו לניימאר. במועדון הפריזאי צפויים לחסוך גם את שכרו של הכוכב הברזילאי (40 מיליון אירו לעונה) וחוזהו הוארך עד 2026.

השחקן החזיק גם בהצעות מליגת ה -MLS אבל בשכר נמוך יותר. בעבר דובר על כך שצ'לסי וגם ניוקאסל ייעשו מאמצים גדולים לצרפו. ניימאר שותף בפריז ביותר מ-120 משחקים וכבש 82 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

ניימאר זכה בלא מעט תארים עד כה בין השאר 3 אליפויות בברזיל, 2 אליפויות בספרד עם ברצלונה וזכייה אחת בליגת האלופות, זכייה ב-5 אליפויות בצרפת ובשלל גביעים גם בספרד וגם בצרפת.

בנוסף, עם נבחרת ברזיל הוא זכה גם בקופה אמריקה לנוער, בגביע קונפדרציות לבוגרים וגם במדליית זהב באולימפיאדת ריו בשנת 2016.

שחקן נוסף שעשוי לעשות את הדרך ביחד עם ניימאר מפריז לערב הסעודית הוא מרקו וראטי שלא נמצא בתוכניות של לואיס אנריקה ואף זכה להצעה מאל הילאל, עם שכר של 50 מיליון אירו לעונה. בשלב זה לא החליט אם ברצונו לעזוב את אירופה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לרון 19/08/2023 14:49
    הגב לתגובה זו
    בחו"ל את קבוצות הספורט עם הכוכבים ההזויים עם הסכומים שיכולים להציל מדינה כמו ישראל
  • צודק משטר הבג"ץ (ל"ת)
    רוני 19/08/2023 19:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גועל. תחילתו של הרס הליגות (ל"ת)
    19/08/2023 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מי משלם כל כך הרבה כסף לשחקן שחמש שנים לא נתן משחק טוב (ל"ת)
    אבי 19/08/2023 10:32
    הגב לתגובה זו
  • לרון 19/08/2023 14:51
    הגב לתגובה זו
    של אחד כזה,לדעתי הכל משחקים פסיכולוגיים לא אמיתיים
  • 1.
    ניימאר חי בסרט אבל סרט יקר במיוחד (ל"ת)
    אבי 19/08/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.