וולמארט מזון
צילום: Istock
דוחות

וולמארט עקפה את תחזיות האנליסטים ומעלה תחזיות; אז למה המניה יורדת?

החברה רשמה רווח מתואם של 1.84 דולר למניה על הכנסות של 161 מיליארד דולר; התחזית לרבעון השלישי - רווח של 1.47 דולר נמוכה מציפיות המשקיעים
נחמן שפירא | (2)

ענקית הקמעונאות וולמארט WALMART עקפה את תחזיות הרווח והעלתה את התחזית לרבעון הבא ועדיין המניה יורדת - המשקיעים ציפו להעלאת תחזית גבוה יותר. המניה עלתה ב-1% לאחר פרסום הדוחות, ולאחר מכן עברה לירידות.

וול מארט רשמה רווח מתואם של 1.84 דולר למניה על הכנסות של 161.6 מיליארד דולר, עלייה של 5.7%. החברה עקפה את תחזית האנליסטים שחזו שהרווח למניה יגיע רק ל-1.71 דולר, עם הכנסות של 160.2 מיליארד דולר.

וולמארט גם העלתה את התחזית שלה ל-2023. החברה צופה רווח מותאם למניה שנעים בין 6.36 ל-6.46 דולר. התחזיות הקודמות צפו רווחים של בין 6.10 ל-6.20 דולר למניה, ותחזיות האנליסטים צפו רווחים של 6.30 דולר.

"אנחנו במצב טוב עם המלאי, ואנו אוהבים את המצב שלנו במחצית של השנה", אמר המנכ"ל דאג מקמילון. המכירות עלו במגזרים האמריקאיים והבינלאומיים. מכירות חנויות דומות, המודדות צמיחה בחנויות הפתוחות במשך שנה לפחות, צמחו בכל שלושת המגזרים העסקיים, כאשר וולמארט ארה"ב השיגה צמיחה של 6.4% בחנויות מקבילות.

Istock

וולמארט. צילום:Istock

המניה עלתה בצורה מתונה לאחר הדוחות ובהמשך ירדה. ככל הנראה אחת הסיבות לכך היא המתחרה Target  שסגרה את המסחר אמש בעלייה של 3% לאחר שמצד אחד החמיצה את התחזיות, אך מסרה על התייעלות - וול סטריט אוהבת הפחתה וצמצום של הוצאות וזה העלה את המניה.

ייתכן שהבעיה של וולמארט היא שהיא הגיעה לרף גבוה מדי. העלייה של 12% של המניה השנה דחפה את השווי של החברה למעלה, וייתכן שתחזית הרבעון השלישי של החברה הייתה חלשה יותר ממה שהמשקיעים קיוו.

קיראו עוד ב"גלובל"

תחזית החברה לרבעון השלישי, היא שהרווחים יעמדו על  בין 1.45 ל-1.50 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו לתחזיות של 1.49 דולר.

וולמארט נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 23.9 גבוה מהממוצע של חמש שנים של 22.5 והרבה מעל המתחרות Target ו-Kroger. מבין המתחרות של וולמארט, רק Costco נסחרת במכפיל גבוה יותר של 36.1.

אחד מהאנליסטים העריך כי מוצרי מזון, נתנו לחברה יד על העליונה על פני Target ברבעונים האחרונים. מוצרי צריכה הם עסק קטן יחסית עבור Target, כאשר המבחר שלה מזמן מוטה לטובת מצרכים וחפצי בית.

ההתמקדות של החברה במוצרים חיוניים השתלמה מכיוון שהאינפלציה הופכת את הצרכנים מכל הסוגים לרגישים יותר למחירים. ברבעונים האחרונים, וולמארט הגדילה את נתח השוק שלה בקטגוריית מכולת על פני נתונים דמוגרפיים שונים של צרכנים, כולל קונים בעלי הכנסה גבוהה.

בוולמארט ציינו כי צמיחת המכירות נבעה בעיקר על ידי מוצרי מכולת וכי החברה ממשיכה לצבור נתח שוק במגזר. גם המכירות של מוצרי בריאות ואיכות חיים תרמו לתוצאות.

מניית וולמארט עלתה ב-12% מתחילת השנה, למחיר של 159 דולר ושווי שוק של 427 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נו באמת 2 17/08/2023 20:24
    הגב לתגובה זו
    בסוף המנייה תיפגש עם הבלטות
  • 1.
    איש פשוט 17/08/2023 17:27
    הגב לתגובה זו
    כזו כותרת "מבהילה" והירידה 0.5% בלבד.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.