ההשקה של הדגם החדש של BYD - והאם המכירות צפויות להיות גבוהות
השבוע הושק דגם נוסף של חברת BYD בישראל - המשפחתית החשמלית דולפין במחיר של החל מ-142 אלף שקל. באבזור נוסף ותוספות המחיר עשוי להגיע לקרוב ל-150 אלף שקל. האם מדובר במחיר טוב לרכב של החברה שמובילה את השוק המקומי במסירות מתחילת השנה למעשה מאז ההשקה של הדגם ATTO לפני פחות משנה? אז הדולפין זה לא ATTO שמרווח וגדול יותר, שמחירו כ-165 אלף שקל, אך באופן יחסי לרכבי הקטגוריה זה נראה מחיר סביר.
דגם דולפין של BYD
הדולפין שתשווק בארץ היא עם מנוע קדמי בהספק 204 כוח סוס ועם סוללה של 62 קילוואט לשעה, שמספקת טווח נסיעה של מעל 420 קילומטר. היבואן מספק אחריות לשש שנים או לעד 150 אלף קילומטר. המכירות בחודשים הקרובים יעלו בהדרגה, כאשר הדולפין עשויה ליהנות בדומה לשאר הרכבים החשמליים מזינוק במכירות לקראת סוף השנה בשל עליית מס קנייה בתחילת שנה הבא.
הדולפין תחזק את מעמדה של BYD בשוק המקומי כאשר ה-ATTO מוביל את המכירות עם קצב של כ-2,000 מסירות בחודש. ובכלל - BYD הפכה לחברה שמתחרה ראש בראש מול טסלה בכל העולם. ברבעון האחרון היא מסרה 383 אלף רכבים חשמליים. טסלה מסרה 466 אלף, מה שאומר ש-BYD מוסרת יותר מ-80% מנפח המסירות של טסלה, כשלפני שנה BYD מסרה 40% מנפח המסירות של טסלה. האנליסטים מעריכים שסיכוי טוב שעוד כשנה BYD תשווה את המסירות לטסלה ואף תעקוף אותה.
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- ענקית הרכב הסינית מגמגמת - האם BYD תצא מהצרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחרות הזו היא בין שני מותגים שנתפסים תדמיתית שונים, אבל לא כבעבר. טסלה מתיימרת לשווק את הרכבים שלה כ-"יוקרתיים" ויקרים יותר בעוד ש-BYD מכוונת לצרכן "הפשוט". אבל ככל שמתקדמים בהשקות מקבלים דגמים איכותיים יותר של החברות הסיניות לרבות BYD. הפער מול טסלה עדיין קיים, המיתוג והתדמית של טסלה עולים על BYD, אך נראה שהפערים מצטמצמים.
ניסיון להחזיק את המחיר של הדגמים הקיימים
וכמה מילים על המחירים - המחיר של הדולפין נראה הוגן, נזכיר שה-ATTO משווקת בכ-165 אלף שקל, אבל ברור לכל שהמחירים של הרכבים החשמליים במגמת ירידה. רואים את זה בעולם, התחרות מחייבת את החברות להוריד מחירים כדי לתפוס נתח שוק כשטסלה המובילה הורידה 7 פעמים בשנה האחרונה את המחירים. BYD והחברות הסיניות הלכו בעקותיה.
היבואנים במקביל מורידים גם את המחירים, אבל יותר נוח להם להשיק דגמים חדשים במחירים נמוכים יותר מאשר להוריד בשיעור משמעותי את המחיר של דגמים קיימים. דמיינו שהיבואן יורד את מחיר ה-ATTO ב-10%. הוא בעצם פוגע בכל מי שקנה רכב בשנה האחרונה ובאופן משמעותי מאוד. מחירי הרכבים המשומשים ירדו בחדות. מעבר לשחיקה הטבעית-הרגילה של 10%-15% הם ירדו ב-10% נוספים.
אז הדרך לנסות ולעקוף את הירידה הזו, היא לנסות להשאיר את המחירים של הדגמים הקיימים באותו מחיר או בהנחות נמוכות - בסופו של דבר אין להם ברירה אלא להוריד מחירים, אבל לא בשיעור דרמטי ובמקביל להשיק דגמים חדשים במחירים נוחים יחסית לאותה קטגוריה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
השקה נוספת של BYD
BYD צפויה להשיק בקרוב גם את דגם ה-SEAGULL ("השחף") - רכב קומפקטי יחסית, אבל מושקע ובמחיר כנראה נוח.
מחירי הרכב בישראל והמסים על יבוא המכוניות הם מוכרים ולכן סביר שלא נראה אצלנו מחיר של 35 אלף שקל כפי שזה ישווק בסין, אבל סביר שזה יימכר במחיר התחלתי של 70-80 אלף שקל
- 10.אסף 11/08/2023 17:19הגב לתגובה זוכי זה רכב חשמלי במלוא מובן המילה הל השאר חארטה
- 9.משה 11/08/2023 16:57הגב לתגובה זוהמחיר ממש יקרבסין הדגם הזה עולה 20% פחות מה- atto3 כלומר אמור להמכר בעלות התחלתית של 130,000 ₪ וגם זה משאיר ליבואן אחוזי רווח מאוד גבוהים על הרכבעושים עלינו סיבוב.....
- 8.הגיע הזמן להוריד את המיסים גג ל 17% (ל"ת)שי 11/08/2023 14:36הגב לתגובה זו
- 7.נהגוס 11/08/2023 14:29הגב לתגובה זוהלוואי. שחף חשמלי ב 50 אלף ירסק את שוק הרכב הקטן כי מי לא ירצה להחליף רכב קטן וישן מונע בנזין בחשמלי חדש וזול?
- 6.יעקב 11/08/2023 14:23הגב לתגובה זוממה עלות התחזוקה לשנה, איזה בעיות יש ברכב חשמלי מתי מחליפים סוללה, כמה סוללה עולה
- 5.אורי 11/08/2023 13:04הגב לתגובה זורכב חשמלי לא בישראל עוד 3 שנים כול הסוללות יתפתחו היום בישראל יגרום להם להיתפוצץ
- 4.אלי 11/08/2023 12:49הגב לתגובה זואומנם זה חשמלי אבל המחיר זה לא מטוס ורק המחיר בשמיים ככה שלא לא נראה לי יעוף במכירות כמו שמדמיינים
- 3.דוד 11/08/2023 10:51הגב לתגובה זוכנראה שלא ראית את האוטו פיסית. לא שווה את המחיר בו הוא משווק, להבדיל מה- atto 3
- 2.גולש וותיק 11/08/2023 10:09הגב לתגובה זומה זה הקשקוש הזה?!? למה שמישהו יקנה את הדולפין כשהוא יכול להוסיף 20 אלף ולקנות את ה האטוֿ?? אמנם זה מחיר תחרותי ל mg4 אבל עדיין מי שיקנה את הדולפין לא יצליח למכור, כי הקונים יעדיפו להוסיף כמה אלפי שקלים ולקבל את האטו3
- 1.הדג מסריח מהראש 11/08/2023 10:07הגב לתגובה זורכב חשמלי הוא אקולוגי ולכן הוא חייב להיות זול יותר ולא ייקר יותר . איך נלחם בהתחממות הגלובלית עם חשיבה כל כך מטומטמת . יש כאן אלמנט חינוכי חמור ביותר ללמד צרכנים לזלזל במלחמה לעולם טוב יותר .
- אוטובוס 11/08/2023 14:27הגב לתגובה זומי שבוחר לנהוג ברכב פרטי ותורם לפקקים שלא יתבכיין
- בסופי שבוע? (ל"ת)המיעוט הכי גדול 14/08/2023 09:05
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
