BYD דולפין
צילום: אתר החברה

ההשקה של הדגם החדש של BYD - והאם המכירות צפויות להיות גבוהות

על המחירים בשוק הרכבים החשמליים, על הדרך של היצרנים והיבואנים לשמור את המחירים של הרכבים המשומשים ועל הפער שמצטמצם בין טסלה ל-BYD
דור עצמון | (12)

השבוע הושק דגם נוסף של חברת BYD בישראל - המשפחתית החשמלית דולפין במחיר של החל מ-142 אלף שקל. באבזור נוסף ותוספות המחיר עשוי להגיע לקרוב ל-150 אלף שקל. האם מדובר במחיר טוב לרכב של החברה שמובילה את השוק המקומי במסירות מתחילת השנה למעשה מאז ההשקה של הדגם ATTO לפני פחות משנה? אז הדולפין זה לא ATTO שמרווח וגדול יותר, שמחירו כ-165 אלף שקל, אך באופן יחסי לרכבי הקטגוריה זה נראה מחיר סביר.  

דגם דולפין של BYD

  דגם דולפין של BYD 

הדולפין שתשווק בארץ היא עם מנוע קדמי בהספק 204 כוח סוס ועם סוללה של 62 קילוואט לשעה, שמספקת טווח נסיעה של מעל 420 קילומטר. היבואן  מספק אחריות לשש שנים או לעד 150 אלף קילומטר. המכירות בחודשים הקרובים יעלו בהדרגה, כאשר הדולפין עשויה ליהנות בדומה לשאר הרכבים החשמליים מזינוק במכירות לקראת סוף השנה בשל עליית מס קנייה בתחילת שנה הבא.

הדולפין תחזק את מעמדה של BYD בשוק המקומי כאשר ה-ATTO מוביל את המכירות עם קצב של כ-2,000 מסירות בחודש. ובכלל - BYD הפכה לחברה שמתחרה ראש בראש מול טסלה בכל העולם. ברבעון האחרון היא מסרה 383 אלף רכבים חשמליים. טסלה  מסרה 466 אלף, מה שאומר ש-BYD מוסרת יותר מ-80% מנפח המסירות של טסלה, כשלפני שנה BYD מסרה 40% מנפח המסירות של טסלה. האנליסטים מעריכים שסיכוי טוב שעוד כשנה BYD תשווה את המסירות לטסלה ואף תעקוף אותה.

התחרות הזו היא בין שני מותגים שנתפסים תדמיתית שונים, אבל לא כבעבר. טסלה מתיימרת לשווק את הרכבים שלה כ-"יוקרתיים" ויקרים יותר בעוד ש-BYD מכוונת לצרכן "הפשוט". אבל ככל שמתקדמים בהשקות מקבלים דגמים איכותיים יותר של החברות הסיניות לרבות BYD. הפער מול טסלה עדיין קיים, המיתוג והתדמית של טסלה עולים על BYD, אך נראה שהפערים מצטמצמים.

ניסיון להחזיק את המחיר של הדגמים הקיימים  

וכמה מילים על המחירים - המחיר של הדולפין נראה הוגן, נזכיר שה-ATTO משווקת בכ-165 אלף שקל, אבל ברור לכל שהמחירים של הרכבים החשמליים במגמת ירידה. רואים את זה בעולם, התחרות מחייבת את החברות להוריד מחירים כדי לתפוס נתח שוק כשטסלה המובילה הורידה 7 פעמים בשנה האחרונה את המחירים. BYD והחברות הסיניות הלכו בעקותיה. 

היבואנים במקביל מורידים גם את המחירים, אבל יותר נוח להם להשיק דגמים חדשים במחירים נמוכים יותר מאשר להוריד בשיעור משמעותי את המחיר של דגמים קיימים. דמיינו שהיבואן יורד את מחיר ה-ATTO ב-10%. הוא בעצם פוגע בכל מי שקנה רכב בשנה האחרונה ובאופן משמעותי מאוד. מחירי הרכבים המשומשים ירדו בחדות. מעבר לשחיקה הטבעית-הרגילה של 10%-15% הם ירדו ב-10% נוספים.

אז הדרך לנסות ולעקוף את הירידה הזו, היא לנסות להשאיר את המחירים של הדגמים הקיימים באותו מחיר או בהנחות נמוכות - בסופו  של דבר אין להם ברירה אלא להוריד מחירים, אבל לא בשיעור דרמטי ובמקביל להשיק דגמים חדשים במחירים נוחים יחסית לאותה קטגוריה. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

  

השקה נוספת של BYD

BYD צפויה להשיק בקרוב גם את דגם ה-SEAGULL ("השחף") - רכב קומפקטי יחסית,  אבל מושקע ובמחיר כנראה נוח.

מחירי הרכב בישראל והמסים על יבוא המכוניות הם מוכרים ולכן סביר שלא נראה אצלנו מחיר של 35 אלף שקל כפי שזה ישווק בסין, אבל סביר שזה יימכר במחיר התחלתי של 70-80 אלף שקל  

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אסף 11/08/2023 17:19
    הגב לתגובה זו
    כי זה רכב חשמלי במלוא מובן המילה הל השאר חארטה
  • 9.
    משה 11/08/2023 16:57
    הגב לתגובה זו
    המחיר ממש יקרבסין הדגם הזה עולה 20% פחות מה- atto3 כלומר אמור להמכר בעלות התחלתית של 130,000 ₪ וגם זה משאיר ליבואן אחוזי רווח מאוד גבוהים על הרכבעושים עלינו סיבוב.....
  • 8.
    הגיע הזמן להוריד את המיסים גג ל 17% (ל"ת)
    שי 11/08/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נהגוס 11/08/2023 14:29
    הגב לתגובה זו
    הלוואי. שחף חשמלי ב 50 אלף ירסק את שוק הרכב הקטן כי מי לא ירצה להחליף רכב קטן וישן מונע בנזין בחשמלי חדש וזול?
  • 6.
    יעקב 11/08/2023 14:23
    הגב לתגובה זו
    ממה עלות התחזוקה לשנה, איזה בעיות יש ברכב חשמלי מתי מחליפים סוללה, כמה סוללה עולה
  • 5.
    אורי 11/08/2023 13:04
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי לא בישראל עוד 3 שנים כול הסוללות יתפתחו היום בישראל יגרום להם להיתפוצץ
  • 4.
    אלי 11/08/2023 12:49
    הגב לתגובה זו
    אומנם זה חשמלי אבל המחיר זה לא מטוס ורק המחיר בשמיים ככה שלא לא נראה לי יעוף במכירות כמו שמדמיינים
  • 3.
    דוד 11/08/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    כנראה שלא ראית את האוטו פיסית. לא שווה את המחיר בו הוא משווק, להבדיל מה- atto 3
  • 2.
    גולש וותיק 11/08/2023 10:09
    הגב לתגובה זו
    מה זה הקשקוש הזה?!? למה שמישהו יקנה את הדולפין כשהוא יכול להוסיף 20 אלף ולקנות את ה האטוֿ?? אמנם זה מחיר תחרותי ל mg4 אבל עדיין מי שיקנה את הדולפין לא יצליח למכור, כי הקונים יעדיפו להוסיף כמה אלפי שקלים ולקבל את האטו3
  • 1.
    הדג מסריח מהראש 11/08/2023 10:07
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי הוא אקולוגי ולכן הוא חייב להיות זול יותר ולא ייקר יותר . איך נלחם בהתחממות הגלובלית עם חשיבה כל כך מטומטמת . יש כאן אלמנט חינוכי חמור ביותר ללמד צרכנים לזלזל במלחמה לעולם טוב יותר .
  • אוטובוס 11/08/2023 14:27
    הגב לתגובה זו
    מי שבוחר לנהוג ברכב פרטי ותורם לפקקים שלא יתבכיין
  • בסופי שבוע? (ל"ת)
    המיעוט הכי גדול 14/08/2023 09:05
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.