אדי גוטליב
צילום: באדיבות ביתר ירושלים

תואר ראשון על הפרק: מה שווי השוק של הרכש במכבי חיפה ובית"ר ירושלים?

אלופת העונה האחרונה תפגוש את מחזיקת הגביע. הירוקים צירפו ארבעה שחקנים ואילו בית"ר צירפה שבעה. כמה הם שווים?

מיכאל וייסרמן |

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים ייפגשו הערב (שבת, 20:30) למשחק אלוף האלופים ויכריעו מי תהיה הקבוצה הראשונה בישראל שתזכה בתואר לעונת המשחקים 2023/24.

מכבי חיפה פתחה את העונה לפני שבועיים כאשר עלתה לשלב השני בליגת האלופות וכבר בשבוע הקרוב תתחרה בשלב הבא מול שריף טירספול. הירוקים עברו קיץ מהפכני עם עזיבת הצוות המקצועי בראשותו של ברק בכר וגם עזיבתם של השחקנים הבכירים - השוער ג'וש כהן, מוחמד אבו פאני ועומר אצילי שהיה מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה. עוד עזבו גם ניקיטה רוקאביצה, רז מאיר ובן שהר.

יצליח העונה? ניצן (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

הירוקים צירפו 4 שחקנים רכש. שווי השוק של השוער איתמר ניצן שהגיע ממכבי נתניה הוא 150 אלף אירו. המגן, מאור קנדיל, הגיע ממכבי תל אביב ושווי השוק שלו 350 אלף אירו. הקשר ליאור רפאלוב חזר לאחר 11 שנות גלות בבלגיה וכעת שווי השוק שלו הוא 400 אלף אירו כאשר הרכש המשמעותי הוא החלוץ, אריק שוראנוב, שנרכש מנירנברג תמורת מיליון אירו.

שווי השוק של שחקני הרכש במכבי חיפה: 1.9 מיליון אירו.

בניגוד למכבי חיפה גם בית"ר ירושלים עברה שינוי מהותי כאשר העזיבה המשמעותית הייתה של דנילו אספרייה שעבר לצסק"א סופיה. הקבוצה של יוסי אבוקסיס כבר החתימה 7 שחקנים חדשים לקראת העונה הבאה. אחרון המצטרפים היה בלם הפועל תל אביב, אדי גוטליב. שווי השוק של גוטליב הוא 400 אלף אירו. עומר קורסיה הגיע מפראלימני הקפריסאית ושווי השוק שלו הוא 75 אלף אירו. דור מיכה הצטרף מהפועל באר שבע ושוויו הוא חצי מיליון אירו, גידי קאניוק הגיע מהפועל חיפה וערכו הוא 200 אלף אירו, טימוטי מוזי הגיע מהפועל קריית שמונה והוא שווה 250 אלף אירו, יובל אשכנזי הגיע מבני סכנין והוא שווה 150 אלף אירו. המגן בן ביטון הגיע מהפועל תל אביב ושוויו הוא 250 אלף אירו.

שווי השוק הכולל של בית"ר ירושלים: 1.825 מיליון אירו.

כלומר, מכבי חיפה מובילה בפער בשווי הממוצע לשחקן, אבל הנתון הזה לא מפתיע. התקציב של הירוקים הוא הגבוה בליגה יחד עם מכבי תל אביב.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.