כרמל קורפ
צילום: יחצ

זה היה מהיר: אחרי הראיון אתמול, כרמל תשווק ותפיץ את מותגי הבירה מילר וסטארופרמן

החברה שמחזיקה ב-30% מיפאורה חתמה על הסכם שיווק עם תאגיד הביררה MOLSON COORS. זה קורה יום אחרי ראיון בביזפורטל על החברה עם האנליסט עוז לוי שניתח את הפוטנציאל והמניה קפצה ב-5%
עדן ספיר |
"כרמל עברה תפנית עסקית מאוד משמעותית ב-5 שנים האחרונות - הנהלה שעשתה שינוי משמעותי והביאה את כרמל לצמיחה דו ספרתית במכירות. יתרון נוסף שבעיניי הוא חשוב מאוד הוא המותג. כרמל היא לא עוד איזה מותג צדדי שלא שמים לב אליו. כשהצרכן הישראלי בא לרכוש יין, הוא שם לב לחברה ולמותג שעומד מאחוריה" כך אמר אתמול האנליסט עוז לוי, בראיון לביזפורטל.  לדבריו, "החברה בשווי של 480 מיליון שקל, ואנחנו חושבים שיש עוד אפסייד משמעותי של עשרות אחוזים. רק ההשקעה ביפאורה שווה כמעט כמו כל שווי השוק ויש גם נדל"ן עודף בשווי של קרוב ל-150 מיליון שקל, כ-130 מיליון שקל מעל הספרים". והנה היום כרמל קורפ 0%  הבעלים של יקבי כרמל שגם מחזיקה ב-30% מחברת יפאורה, חתמה על הסכם למכירה והפצה של מותגי הבירה  מילר וסטארופרמן, ששייכים לחברת הבירות מולסון קורס (MOLSON COORS). למעשה, יקבי כרמל קיבלה את הזיכיון לשיווק שני המותגים.   יקבי כרמל התרחבה לאחרונה לתחום הבירה והיא משווקת את המותגים בירת הקראפט אלכסנדר, בירת הקראפט ג'מס והבירה הגרמנית קרומבאכר.  בירה סטארופרמן (Staropramen) הבירה המובילה בפראג, קיימת למעלה מ-150 שנה ומופצת במדינות שונות בעולם. אניני טעם ידברו על "פילזנר צ'כי מסורתי שנרקח תוך שימוש במרכיבים המשובחים ביותר, כולל כשות צ'כית פרימיום המספקת ארומה משובחת, מעט פירותית וטעם מאוזן מרענן".   בירה מילר Miller היא בירה אמריקנית שנמכרת בעולם, מיוצרת ע"י חברת המשקאות מילר, חברת הבירה השנייה בגודלה בארה"ב.   יוסי אדרי, משנה למנכ"ל כרמל קורפ אומר בעקבות השת"פ החדש: "אנו רואים את המהלך כנדבך אסטרטגי בהגדרת שוק הבירה כמנוע צמיחה לחברה ומאמינים שיוביל לחשיפת קהל חדש לבירות המובילות בעולם".   אנתוני לנגלי, מנהל אזורי, מולסון קורס: "אנו מקווים שהסכם חדש זה ימלא תפקיד חשוב בתעשיית הבירה הצומחת של ישראל, תוך חיזוק מותגי הבירה שלנו ובהפיכתם לבחירה הראשונה עבור צרכני הבירה בישראל".   למידע נוסף על מניית כרמל קורפ לחצו כאן: כרמל - גרף שנתי    כרמל - גרף שנתי
כרמל קורפ היא הבעלים של "יקבי כרמל", מחזיקה ב-30% מ"יפאורה" העוסקת בייצור ושיווק משקאות קלים ומים מינרלים. החברה מייצרת יין בשני אתרים מרכזיים (זיכרון יעקוב ואלון תבור) וביקב יתיר כמו כן מפיצה את יינות יקב ויתקין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל

גולף חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת ג׳אמפ ועונות שרובם יופנו לכיסוי חובות הרשת. העסקה, שעדיין כפופה לבדיקת נאותות ואישור הדירקטוריון, צפויה להוסיף 63 סניפים ולחזק את פעילות אופנת הנשים של הקבוצה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גולף עונות

גולף גולף -1.96%  חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.


הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.


יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.


זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.


הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.