לוקהיד בדוחות טובים וגם העלתה תחזיות אבל לא עולה - הנה הסיבה
יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP עקפה את צפי האנליסטים ברבעון השני ואף העלתה את התחזית לשנה כולה - אבל בכל זאת התחזית נמוכה מעט מהצפי והמניה לא עולה במסחר בוול סטריט.
החברה דיווחה על רווח מתואם של 6.73 דולר למניה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר. האנליסטים לעומת זאת צפו לרווח מתואם של 6.45 דולר על הכנסות של 15.9 מיליארד דולר. גם צבר ההזמנות של החברה המשיך לזנק ועלה ל-158 מיליארד דולר, לעומת 149 מיליארד בסוף השנה שעברה.
החברה גם העלתה את התחזית השנתית וצופה כעת רווח מתואם של 27.1 דולר למניה על הכנסות של 66.5 מיליארד דולר. אבל מדובר בתחזית יחסית מאכזבת בשורה התחתונה. האנליסטים ציפו לרווח של 27.15 דולר למניה על הכנסות של 65.8 מיליארד דולר.
עוד צרות לחברה? המשקיעים קיוו לראות חדשות טובות בקשר למטוס הקרב ה-F-35, אבל אלה לא ממש הגיעו. הפנטגון (משרד ההגנה של ארה"ב) החליט רק לאחרונה להפסיק לקבל מטוסי F-35 מצוידים בשדרוגים של Technology Refresh 3 (TR-3) "עד להשלמת בדיקת יכולת ה-TR-3", המשמעות היא שהחברה צפויה לספק 55 מטוסים פחות מהיעד הקודם של 150 מטוסים שהציבה החברה. במילים אחרות - צפו לפגיעה של כ-440 מיליון דולר בתזרים המזומנים החופשי של החברה ב-2023.
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, צריך לומר ביושר שמדובר בצרות של עשירים. האטת משלוחים בינתיים לא ממש פוגעת ברווחים. לוקהיד מכירה בהכנסות וברווחים גם לאורך בניית המטוסים שלה ובאשר לתזרים המזומנים החופשי שלה לשנה הנוכחית, לוקהיד שומרת גם היום על הצפי שלה לייצר כ-6.2 מיליארד דולר בשנת 2023, למרות הודעת הפנטגון. רק שעדיין מדובר בתחזית שהיא מעט נמוכה מהצפי בשוק לתזרים של 6.3 מיליארד דולר.
סמנכ"ל הכספים של לוקהיד מרטין Jay Malave אומר היום שכל השפעה על תזרים המזומנים מעיכובים באספקה של F-35 תסתכם רק ב"שינויי תזמון" בין 2023 ל-2024, אבל הוא בטוח ש"המזומנים עדיין ייכנסו".
לוקהיד מרטין מסרה 45 מטוסים ברבעון השני של השנה, התאוששות לעומת 35 מטוסים ברבעון המקביל ושיפור משמעותי לעומת 5 מסירות ברבעון הקודם (אחרי נפילה מ-26 מסירות ברבעון המקביל בשנה שעברה). במהלך שנת 2022 מסרה לוקהיד 141 מטוסי F-35 והמטרה שלה היא להגיע למסירות של 156 מטוסים בשנה עד שנת 2025.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מניית לוקהיד מרטין יורדת היום ב-1% על רקע הדוחות. היא נסחרת במחיר של 464.8 דולר למניה ושווי שוק של 117.6 מיליארד דולר. מאז הזינוק שרמה בחודש אוקטובר האחרון המניה 'הולכת הצידה', במשך כמעט שנה. 10 מתוך 22 האנליסטים שסוקרים את המניה נותנים לה המלצת קנייה ומחיר יעד של 508.8 דולר למניה, עליה אפשרית של 10% ביחס למחיר הנוכחי.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
