משרדי מיקרוסופט
צילום: pixbay

מיקרוסופט מפעילה לחץ על חברות הסייבר - פאלו אלטו נופלת ב-7%

החברה פועלת להרחיב את סל המוצרים שלה לעולם הסייבר כשהיא צפויה לערער את מעמדן של חברות אחרות בתחום עם מגוון רחב של מוצרים מבוססי בינה מלאכותית 
אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מודיעה כי היא פועלת להרחיב סל המוצרים שלה לעולם הסייבר בדגש על Secure Service Edge (SSE), מסגרת אבטחה שמטרתה לספק אבטחה יעילה וגמישה יותר לעסקים בעולם בו אנשים עובדים מרחוק וניגשים למשאבי החברה ממקומות שונים.

בתחילת השנה השיקה החברה מוצר אבטחת מידע חדש שמתבסס על טכנולוגיית ה-AI הגנרטיבי בשם Microsoft Securiy Copilot. השירות החדש ישתמש ב-AI על מנת לזהות ולנהל איומים. "למרות שמה שמיקרוסופט תציע ייצור תחרות רבה בקרב ספקי ה-SSE, אנו רואים את מעמדה של מיקרוסופט כאן כפחות חזק מבתחומי האבטחה האחרים בהם יש לה יכולות רבות יותר. אנו סבורים שהחברה לא תצליח להישאר יותר מדי תחרותית מול ארגונים", אמר אנליסט KeyBanc Capital, מייקל טוריטס.

לפי הדיווחים, מיקרוסופט אמרה לאנליסטים כי עסקי אבטחת המידע שלה מכניסים לה כ-20 מיליארד דולר בשנה וגדלים ב-33% מדי שנה. החברה מאגדת מספר מוצרים ומוכרת אותם כמוצר אחד ועל ידי כך היא מנסה לתת פתרון הוליסטי יותר ללקוחותיה ולייצר להם יותר ערך. לפי גולדמן זקס, מיקרוסופט משקיעה במחקר ופיתוח בכל הקשור לאבטחת מידע כ-4 מיליארד דולר, כשלפני כ-3 שנים ההשקעה הסתכמה במיליארד דולר.

רוב ההכנסות של מיקרוסופט כיום במגזר הסייבר מגיעות מאבטחת דואר אלקטרוני ועמדות קצה. החברה אומנם מציעה אבטחה בסיסית ב-Office365 נגד דואר זבל ותוכנות זדוניות אך מוכרת המון כלים מתקדמים נגד התקפות מסוג פישינג ומניעת איומים. למיקרוסופט יש גם כלים לאבטחת עמדות קצה שאחראים לאתר רוגלות בלפטופים, סמארטפונים ומכשרים נוספים להם יש גישה לרשתות של חברות.

אנליסט UBS רוג'ר בויד, כתב כי "במבט ראשון הצפי הוא שהפתרון של מיקרוסופט לעולם ה-SSE יהיה מכוון בעיקר לעסקים קטנים עד בינוניים. במקום זאת, אנו רואים סיכון גדול יותר לחברות כמו CloudFlare ואף Fortinet. אחת החברות שיתכן ויושפעו מהרחבת סל המוצרים של מיקרוסופט היא חברת פאלו אלטו פאלו אלטו , שמציעה מגוון מוצרים בעולם אבטחת מידע ומוצרי הליבה שלה הם מוצרי אבטחת רשתות, מוצרי Firewall מתקדמים, מוצרי הגנה על עמדות קצה ומוצרים מבוססי טכנולוגיות ענן. מנית החברה שנמצאת במגמה חיובית וזינקה ב-67% מתחילת שנה הגיבה בירידות של 7% לידיעה.

רק היום דווח כי האקרים סינים ניצלו פגם בשירות הדואר האלקטרוני של ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, כדי להשיג גישה לחשבונות הדוא"ל של עובדי ממשלת ארה"ב. קבוצת הפריצה, המזוהה כ-Storm-0558, פרצה לכ-25 חשבונות דוא"ל, כולל סוכנויות ממשלתיות, כמו גם לחשבונותיהם של אנשים הקשורים לארגונים אלה.

מיקרוסופט לא זיהתה את הסוכנויות הממשלתיות בהן התמקדה הפריצה של Storm-0558. עם זאת, אדם הודג', דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, הודה כי סוכנויות ממשלתיות בארה"ב הושפעו מהפריצה. "בחודש שעבר, אמצעי ההגנה של ממשלת ארה"ב זיהו פריצה לאבטחת הענן של מיקרוסופט, שהשפיעה על מערכות לא מסווגות. גורמים רשמיים פנו מיד למיקרוסופט כדי למצוא את המקור והפגיעות בשירות הענן שלהם. אנו ממשיכים להחזיק את ספקי הרכש של ממשלת ארה"ב ברף אבטחה גבוה", אמר הודג' בהצהרה לתקשורת.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 13/07/2023 10:01
    הגב לתגובה זו
    במיקרוסופט לוקה בחסר,פלו אלטו תעלה,לא המלצה,כשהעידכונים של מיקרוסופט לא יאטו את המחשב נדבר
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.