ביח בית שמש
צילום: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את הקמת בית החולים החדש בבית שמש

בית החולים החדש יכלול כ-770 מיטות שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר בית שמש וכן מרחב מטה יהודה. במסגרת התוכנית ייבנו מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחתי מסוקים ועוד
 
נחמן שפירא | (3)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה היום להפקיד תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש. התוכנית כוללת כ-770 מיטות, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר בית שמש ולתושבי המרחב הקרוב במטה יהודה.

 

התוכנית הוגשה על ידי ראשת עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, וכוללת שטח  של 180 דונם בדרום העיר. התוכנית כוללת זכויות בנייה בהיקף של כ-194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 שטחי מסחר.

 

במסגרת התוכנית, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, ועוד. 

 

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי: "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים".

 

קרדיט קולקר קולקר אפשטיין אדריכליםהדמיית בית חולים בית שמש. קרדיט קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית אשר הוגשה על ידי עיריית בית שמש, מהווה חלק משמעותי, מראייה תכנונית ארצית, המבטיחה עוד צעד במימוש המערך הרפואי-ציבורי בישראל ובמחוז. תוכנית זו צפויה לקדם מוקד איכותי של תעסוקה, מסחר מקומי ומחקר רפואי, אשר צפוי לתרום לקידומה של בית שמש כעיר לכל דבר, ולהגדיל את המענים השונים לתושבים".

 

ראשת העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן. הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. החלטת הוועדה היא צעד חשוב לאחד מאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים".

קיראו עוד ב"בארץ"

 

הוועדה ציינה כי התוכנית תואמת את תוכנית מתאר הארצית למערכת הבריאות המקודמת בימים אלה במינהל התכנון, הכוללת הקמת 9 בתי חולים כלליים חדשים בבית שמש, כרמיאל, קריית גת, הוד השרון, קריית אתא, נתניה, מודיעין, באר שבע וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בת אל א. 26/06/2023 21:24
    הגב לתגובה זו
    איזה יופי כל הכבוד רק ראש העיר עליזה בלוך תמשיך להוביל להצלחה של בית שמש ??????????
  • 2.
    שילה 26/06/2023 20:55
    הגב לתגובה זו
    מה עם בית חולים בשדרות לא מגיע להם כי הם רק אנשי ליכוד ושקופים ואפשר להמשיך לזלזל בהם
  • 1.
    בושה 26/06/2023 14:54
    הגב לתגובה זו
    כרגיל מסדרים לחרדים העלוקות
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.