אילקאיי גונדואן
צילום: טוויטר מנצסטר סיטי רשמי

גונדואן חתם בברצלונה, כמה כסף הוא ירוויח ומה תג המחיר?

קפטן מנצ'סטר סיטי עזב בהעברה חופשית וחתם לשלוש שנים באלופה הספרדית. שכרו: 9 מיליון אירו לעונה
 
מיכאל וייסרמן | (3)

ברצלונה סימנה עוד עונה בינונית, כאשר זכתה באליפות מצד אחד ומעבר - כשלה במפעלים האירופיים. לכן ממשיכה הקבוצה לבנות את עצמה מחדש. את המועדון עזבו העונה כוכבי עבר גדולים כמו ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס ועוד לפני כן ג'רארד פיקה.

מאמן הקבוצה, צ'אבי הרננדס, מעוניין במרכז שדה חזק ולכן לאורך התקופה הביע התעניינות בקשר הגרמני, אילקאי גונדואן. האחרון היה בראש רשימת הרכש של ברצלונה והמועדון הודיע על החתמתו לשלוש שנים. הקשר סיים חוזה במנצ'סטר סיטי ולכן יגיע בהעברה חופשית.

גונדואן חתם על חוזה לשלוש שנים עם שכר שנתי של 9 מיליון אירו. בנוסף, בברצלונה כבר קבעו כי תג המחיר של הקשר יהיה חצי מיליארד אירו וזאת בכדי "לנעול" אותו במועדון. בסיטי רצו שהקשר ימשיך עונה נוספת במועדון ואף הציעו לו חוזה ארוך יותר אבל גונדואן, ובעיקר אישתו, החליטו לעבור לספרד. גם ארסנל ובאיירן מינכן הביעו עניין רב בשחקן ואף הציעו לו שכר גבוה יותר, אבל גונדואן ישחק בברצלונה.

על סף חתימה. גונדואן (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)

"מדובר בשחקן שיכול לשחק במספר תפקידים וזה אומר שהוא יוכל לתת מנוחה למספר שחקנים כמו דה יונג ופדרי. זה מה ששכנע את צ'אבי להמר רק עליו", אמרו בברצלונה.

גונדואן, 32, הוא דור שלישי למהגרים מטורקיה וגדל במחלקת הנוער של בוכום, שם גם התחיל גם את קריית הבוגרים שלו. ב-2009 עבר לשנתיים לנירנברג, ממנה עבר לבורוסיה דורטמונד, שם הפך לאחד הקשרים הטובים בגרמניה. גונדואן שיחק חמש עונות בדורטמונד בהן שותף ב-105 משחקים וכבש 10 שערים. לאחר חמש עונות נמכר הקשר למנצ'סטר סיטי תמורת 25 מיליון אירו והיה משחקני הרכש הראשונים שהגיעו דאז תחת המאמן פפ גוארדיולה.

תחילה חתם גונדואן לארבע שנים בסיטי ואז האריך את חוזהו בעוד שלוש עונות שהסתיימו הקיץ. כעת הוא הפך לשחקן חופשי, מה שאפשר לו את המעבר לברצלונה. גונדואן הפך לאחרונה לקפטן הקבוצה והיה גורם מכריע בטרבל שזכתה הקבוצה האנגלית. בסיטי שותף גונדואן ב-188 משחקים וכבש 44 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מעבר לתארים העונה זכה בעוד 4 אליפויות אנגליה, 3 גביעים, אליפות וגביע בגרמניה. בנבחרת גרמניה שותף ב-66 משחקים וכבש 17 שערים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לעולם לא יהיה מחליף של מסי ואפילו לא של בוסקטס (ל"ת)
    מסי 26/06/2023 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזה רכששששש! וואו! (ל"ת)
    מת על גונדי 26/06/2023 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ריאל מדריד הלך עליכם... (ל"ת)
    מנסור 26/06/2023 11:36
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.